Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Navidad schreef:Rijden is naar mijn mening pure samenspel tussen mens aan paard.
Jaro_Lover schreef:het valt mij ook steeds meer op dat het paardrijden gaat om de prijzen en niet om de lol.
Net wat de TSer ook al aangeeft..
'merk'dekjes en setjes en alleen inde bak.
Bij ons komt er trouwens geen slof of andere bijzet gebeuren in huis..
Dit vinden sommige mensen ook raar mja..
Een pony hoort gewoon te doen waar hij zelf ook lol in heeft en buitenrijden enzo voort
ik kan het niet goed uitleggen maar hoop dat jullie MIJN MENING snappen
Huertecilla schreef:DAT, is volgens MIJ rijden. Daarbij is het net als op een echte reis. De horizon verschuift net zo snel als jij reist. De ultieme uitdaging en motivatie, want er is altijd meer, altijd.
Yamcha schreef:En dat "samen" mis ik nog al eens.
colette_007 schreef:@Bienotje--> qua setjes zie je op internet maar ook bij stallen hier in de buurt rijd iedereen in 'style' ..
Alane schreef:colette_007 schreef:Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
Je houd dan oog voor detail, het is niet alleen het setje maar ook een schone nette goedpassende broek, jas, handschoenen etc... maar ook een schoon paard...
Ik ben van mening dat het het paard alleen maar ten goede komt als mensen alert zijn op het totaal plaatje.colette_007 schreef:- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
Tja vaak kost kwaliteit geld, zijn er maar een paar merken die behoorlijke kwaliteit leveren en vaak staat daar dus een merknaam opcolette_007 schreef:Je zegt het al zelf... vaak maar niet altijd- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...colette_007 schreef:- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
ik weet niet o iets in of out is qua hulpteugel... wij rijden wel eens met een slof, een thiedemann geeft, mi teveel gewicht op de mond. Ik zie in mijn omgeving niets van dat soort hypes...colette_007 schreef:Lijkt mij strak overdreven....- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)colette_007 schreef:je vergeet de jury met de vooroordelen- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :Scolette_007 schreef:- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
sommigen zijn beperkt in hun mogelijkheden en kunnen...colette_007 schreef:- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
ooit van verkeer, drukte meer mensen ed gehoord? als ik vanuit mijn ervaring praat.. ik kon vroegah rustig met mijn paard door het dorp stappen.. dat lukt je nu nog amper... de zandwegen zijn al bijna omgebouwd tot snelwegen en snelheidsbeperkingen zijn er puur om een hogere bekeuring uit te schrijven...colette_007 schreef:ik denk dat je verschrikkelijk overdrijft met bovenstaand...kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig...colette_007 schreef:Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje..
nog niet geziencolette_007 schreef:mischien moet je je iets meer bezig houden met je eigen en minder op een ander lettenmen rijd met 4 verschillende bittencolette_007 schreef:jaloers????en heeft 30 verschillende 'setjes'...colette_007 schreef:studies?Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...colette_007 schreef:moah zolang jij ze niet hoeft te wassen!!!!bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was![]()
...
colette_007 schreef:peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af...
colette_007 schreef:Ik moet mezelf ook vaak op de tong bijten als ik sommigen zie harken, en anderen zijn loslippigerVervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...
colette_007 schreef:Tja waarom zou nu iemand met spoor en zweep rijden...En rijden een B proef, met zweep & sporen...
colette_007 schreef:eerst proberen dan roepen.... je hebt maar 1 lijfAls ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)colette_007 schreef:rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..
nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
colette_007 schreef:Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait... Als ik een setje aanheb, en dat heb geloof ik niet vaak, dan heb ik het alleen maar aan omdat IK het leuk vind en ik snap heus wel dat mijn paard er niet beter van gaat lopen. al heeft mijn onderbroek dezelfde kleur als mijn sjabrak dan maakt het toch niks uit????
- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...Ik heb ook Anky en de kwalitiet is gewoon goed!
- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...Wat voor moeilijk tuig denk je aan?
- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...Wat is er mis met een slof of thiedeman? Zo lang ze goed gebruikt worden, heb ik er geen problemen mee.
- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren) Ik vind dit zwaar overdreven! Iedereen die een beetje verstand van paarden heeft, laat zijn/haar paard echt niet 24 uur per dag op stal staan!
- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S Zal vast wel zo zijn maar dat is echt niet bij iedereen zo
- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus... Dus wat??Maakt me dat een slechte ruiter? Misschien heb ik wel een paard waarmee ik gewoon niet naar buiten durf??
- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen... Als iemand een paard/pony heeft die buiten niet te vertrouwen is, dan kan ik me goed voorstellen dat hij/zij buiten niet gaat crossen!
kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig... Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje.. men rijd met 4 verschillende bitten Wat een grote mond heeft een paard danen heeft 30 verschillende 'setjes' Wat heb je toch voor problemen met setjes??? Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...
bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was![]()
... peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af... Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ... En rijden een B proef, met zweep & sporen...
Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc...Wat is daar nou weer mis mee? Persoonlijk vind ik dat erg verstandig! Ik rij na al die jaren nog steeds met een cap op mijn paard. Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)
rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..
nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....Sommige dingen zijn zwaar overdreven!
creool schreef:ik kan het niet anders dan met Emilia eens zijn!