Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:50

Haha in mijn geval is het zeker geen compliment over mijn slank zijn, dat ben ik namelijk niet :+
Daarnaast krijg ik ook zeer regelmatig de vraag of ik zwanger ben, of felicitaties, wanneer komt de kleine? Die vind ik wel altijd storend, neem ff lekker niet aan dat er een kind in mn dikke pens zit >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:51

MCE schreef:
kunnen we mensen niet gewoon in hun waarde laten en niet op de verpakking letten maar de inhoud op waarde schatten?? het karakter is toch belangrijker

bij paarden zeggen we ook "een goeie heeft geen verkeerde kleur"

je moet zowiezo niet op een paard als je statisch/strak/stram/stijf bent en geen souplesse hebt, dan zit je een paard alleen maar in de weg,
wat weer - vroeger of later - tot blessures leiden, dat moet je toch niet willen

en ja dan zijn er ook genoeg "olijfjes" "plankjes"" "dennetjes" die beter een andere richting in de sport kunnen kiezen

maar ja, niet iedereen ziet dat zo

Ik vind dit enigzins tegenstrijdig :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 09:55

Laura82 schreef:
Haha in mijn geval is het zeker geen compliment over mijn slank zijn, dat ben ik namelijk niet :+
Daarnaast krijg ik ook zeer regelmatig de vraag of ik zwanger ben, of felicitaties, wanneer komt de kleine? Die vind ik wel altijd storend, neem ff lekker niet aan dat er een kind in mn dikke pens zit >;)

Nu je die zegt herinner ik me die ook weer ja...die heb ik ook gehad....
Met als antwoord, dan draag ik zeker net zo lang als een olifant....en dan zag je ze denken.

ja echt hè. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:05

Mindim schreef:
MCE schreef:
kunnen we mensen niet gewoon in hun waarde laten en niet op de verpakking letten maar de inhoud op waarde schatten?? het karakter is toch belangrijker

bij paarden zeggen we ook "een goeie heeft geen verkeerde kleur"

je moet zowiezo niet op een paard als je statisch/strak/stram/stijf bent en geen souplesse hebt, dan zit je een paard alleen maar in de weg,
wat weer - vroeger of later - tot blessures leiden, dat moet je toch niet willen

en ja dan zijn er ook genoeg "olijfjes" "plankjes"" "dennetjes" die beter een andere richting in de sport kunnen kiezen

maar ja, niet iedereen ziet dat zo

hoe dan!!!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:06

Misschien moeten mensen uberhaupt eens wat dankbaarder zijn met wat je wel hebt en minder klagen om wat je niet hebt.
Vergelijk jezelf eens met de medemens die het mínder heeft ipv beter.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:36

Gini schreef:
Maar ook lichamelijke onzekerheden: te kleine borsten, geen billen, te dunne benen... Geen enkele lichaamsbouw mag door een ander als "niet zagen, tel je zegeningen" beschouwd worden.
Het ging mij om die ene specifieke slanke den die dit zag als scheldwoord of iets negatiefs, niet om slanke types in het algemeen ... je mist dus het punt.

Daarbij, als we hier vervolgens elke lichamelijke imperfectie erbij gaan slepen is het einde zoek. Als je echt met een vergrootglas gaat kijken, is er altijd wel iets om ontevreden over te zijn.

Dus zoals hierboven al gezegd wordt, wees tevreden met wat je hebt, waardeer je lichaam op wat het wel kan en te bieden heeft, zorg er goed voor, en wees vooral een beetje lief voor jezelf en voor anderen. Of je nu curvy bent of den.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 10:47

Askja schreef:
Gini schreef:
Maar ook lichamelijke onzekerheden: te kleine borsten, geen billen, te dunne benen... Geen enkele lichaamsbouw mag door een ander als "niet zagen, tel je zegeningen" beschouwd worden.
Het ging mij om die ene specifieke slanke den die dit zag als scheldwoord of iets negatiefs, niet om slanke types in het algemeen ... je mist dus het punt.

Als je dit zegt: "Dus kort gezegd, tel je zegeningen als 'slanke den' en z.... niet."
Dan neem ik dat inderdaad redelijk algemeen op ja. :+ Maar oké, goed dat je verduidelijkt dat je het over een specifieke persoon had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:20

MCE schreef:

hoe dan!!![/quote]
Enerzijds noemen dat je mensen niet op hun uiterlijk moet beoordelen en in dezelfde post mensen "dennen" , "olijfjes" en "plankjes" noemen waarvan genoeg beter een andere tak van sport kunnen gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:21

MCE schreef:
hoe dan!!!

Enerzijds noemen dat je mensen niet op hun uiterlijk moet beoordelen en in dezelfde post mensen "dennen" , "olijfjes" en "plankjes" noemen waarvan genoeg beter een andere tak van sport kunnen gaan zoeken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-05-21 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:21

DuoPenotti schreef:
Dit is dus niet wat ik bij een slank persoon denk.

Wat ik wel denk, tenminste mijn persoonlijke ervaring, dat je minder bekritiseerd word om je uiterlijk.
En dat is best een zegening.

"Goh, jij hebt ook geen billen he?"
"Ja maar maar jij kunt alles eten, je hebt vast goede genen"
"Waarom wil je geen koekje? Je kan best wat hebben"
"Voor jou is het makkelijk om op gewicht te blijven, je bent toch al slank"

Maar he, verder worden wij niet beoordeeld op ons uiterlijk ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:23

Die vuilnisbak daar wil vast nog wel wat ( bedoelde ze mij dus mee, want ik blijf toch wel slank)
Iedereen word dus wel beoordeeld en soms veroordeeld op hoe je eruit ziet.
Soms zie je mensen kijken en denk je dat je weer eens veroordeeld wordt, terwijl dat echt niet zo hoeft te zijn.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 16-05-21 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:24

Dilan93 schreef:
DuoPenotti schreef:
Dit is dus niet wat ik bij een slank persoon denk.

Wat ik wel denk, tenminste mijn persoonlijke ervaring, dat je minder bekritiseerd word om je uiterlijk.
En dat is best een zegening.

"Goh, jij hebt ook geen billen he?"
"Ja maar maar jij kunt alles eten, je hebt vast goede genen"
"Waarom wil je geen koekje? Je kan best wat hebben"
"Voor jou is het makkelijk om op gewicht te blijven, je bent toch al slank"

Maar he, verder worden wij niet beoordeeld op ons uiterlijk ;)

Die opmerkingen heb ik nooit gehad.
Ja jij kunt alles eten wel, maar dat was ook zo en zag ik niet als vervelend, was gewoon een feit. :D

Sherivey

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:28

Ik krijg die opmerkingen dus wel. En ik vind dat geen compliment eerlijk gezegd.

En dan heb ik het niet eens over hie er soms over te dunne mensen gepraat wordt. En dat moet gewoon maar kunnen. Dat vind ik apart, onnodig. En geen zegening

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:36

Nee lompe opmerkingen over slanke personen zijn net zo min nodig. Je hebt mij de bewoordingen als den dan ook niet zien maken.
Al denk ik inderdaad iets als jij mag dat gebakje wel hebben, niet fout bedoeld is.
Maar soms denk ik wel dat mensen zich ook dingen aantrekken die niet fout bedoeld zijn.
Overal is wel wat achter te zoeken.

En nogmaals mijn persoonlijk ervaring is dat slank, zelfs veel te dun, als goed word bestempeld, maatje meer niet, dat is eigen schuld en gewoon minder vreten, klaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 11:43

Ik kreeg juist heel veel nare opmerkingen toen ik dun was. Nu zelfs nog terwijl ik heel normaal gebouwd ben en gezomd gewicht heb, maar het beeld lijkt ook te veranderen. Dat was net zo vervelend als opmerkingen als je dikker bent. Het was nooit een ideaalbeeld en altijd mijn schuld volgens mensen. Gewoon meer eten, gewoon lekker patat en taart eten. En ook veel opmerkingen die mensen misschien niet verkeerd bedoelen, maar die wel kwetsend kunnen zijn. Beide kanten op is dat niet leuk. Het ergste vind ik de mensen die zelf ook zulke opmerkingen krijgen en vervelend vinden,maar dat dan wel tegen een ander doen. Een dikker iemand tegen een dunner persoon en andersom. Je zou toch denken dat mensen weten hoe vervelend dat kan zijn? Ik zie het op bokt ook zo vaak. Of dat er voor je bepaald wordt wat je kwetsend of vervelend mag vinden.

Het is wel jammer in dit topic dat eigenlijk de 'normale ' onderbouwde reacties weinig op gereageerd wordt, maar de extreme wel. Ik ben juist benieuwd naar de reacties op de onderbouwde posts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 12:08

Mindim schreef:
MCE schreef:

hoe dan!!!

Enerzijds noemen dat je mensen niet op hun uiterlijk moet beoordelen en in dezelfde post mensen "dennen" , "olijfjes" en "plankjes" noemen waarvan genoeg beter een andere tak van sport kunnen gaan zoeken.[/quote]

als je het zo leest!!
hier praat men veel over dikke mensen die niet zouden moeten rijden, wat ik wilde aangeven is het tegenovergestelde, overgewicht of statisch zijn zijn beide voor paarden niet prettig

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:26

Mindim schreef:
Dat is ook wel een hele foute manier van afvallen. Een crashdieet, 1 maal daags eten leert je lijf dat wanneer het dan eindelijk voedsel krijgt, het vast te houden. Je lijf gaat in hongerstand. Met logisch gevolg dat wanneer je normaal eet het er allemaal weer bij aankomt.

Ik at gemiddeld 400 calorieen per dag, aangevuld dan met wel met watermeloen of komkommer..wat naar mijn idee amper calorie waarde heeft, klopt ook wel want ik viel 30 kilo af in 5 maanden tijd, en toen stopte het, zelfs met om de dag eten ging er echt geen gram meer vanaf , maar ik was wel mooi slank hoor... mensen zeiden ook dat ik niets meer verder moest afvallen, maar goed ik wilde onder die 80 kilo komen, omdat ik wíst als ik meer ga eten dan ga ik zo weer naar de 90..en dat wilde ik niet meer, maar na 3 jaar kon ik gewoon niet meer, ik werd er zo verdrietig van , iedereen zat maar lekker te eten en ik maar zeggen "nee joh ik hoef niets...ik heb geen honger".... en dan zoooo'n honger hebben, ik zei weleens, ik zou nog wel een gebakken mens opeten , hahaha... zo'n trek had ik... Of ik kookte gewoon nog voor mijn vriend, ( kwijlend want ja... hongerrrrr) , en dan pikte ik soms een heel klein snippertje van zijn vlees, daar zoog ik dan op, en dan echt zo smullen daarvan..

Je leert eten wel waarderen dan..

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:57

Er is serieus onderzoek gedaan en er is bewezen dat slanke mensen vriendelijker te woord worden gestaan. Ze worden sneller geholpen. Mensen gaan eerder een praatje met je aan. Er worden positievere eigenschappen aan je toebedeeld. Dat is niet iets wat vollere mensen zich inbeelden, dat is gewoon zo.

Ik heb daar een aantal Amerikaanse onderzoeken over gelezen en echt je schrikt je rot. Zowel mannen als vrouwen, ik dacht zelfs vrouwen onderling nog sterker.

En dat vind ik zo triest, als je wat voller bent krijg je dus minder service. Mensen hebben een negatiever beeld over je. Dat alles alleen op basis van je gewicht.

Dus zo jammer dat wij dat allemaal ( ik zelf natuurlijk net zo goed) doen. Het zou best eens goed zijn, als we hier allemaal eens bij stil stonden, voordat we in ons hoofd of op internet een veroordelende opmerking plaatsen.

Hiermee bedoel ik nog steeds niet dat je op een paard mag stappen als je te zwaar voor dat paard bent natuurlijk. Maar probeer dat individualistisch te bekijken. Met maat 46 kan je een heel passende combinatie zijn met een bepaald paard

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 13:59

kimmie261 schreef:
Mindim schreef:
Dat is ook wel een hele foute manier van afvallen. Een crashdieet, 1 maal daags eten leert je lijf dat wanneer het dan eindelijk voedsel krijgt, het vast te houden. Je lijf gaat in hongerstand. Met logisch gevolg dat wanneer je normaal eet het er allemaal weer bij aankomt.

Ik at gemiddeld 400 calorieen per dag, aangevuld dan met wel met watermeloen of komkommer..wat naar mijn idee amper calorie waarde heeft, klopt ook wel want ik viel 30 kilo af in 5 maanden tijd, en toen stopte het, zelfs met om de dag eten ging er echt geen gram meer vanaf , maar ik was wel mooi slank hoor... mensen zeiden ook dat ik niets meer verder moest afvallen, maar goed ik wilde onder die 80 kilo komen, omdat ik wíst als ik meer ga eten dan ga ik zo weer naar de 90..en dat wilde ik niet meer, maar na 3 jaar kon ik gewoon niet meer, ik werd er zo verdrietig van , iedereen zat maar lekker te eten en ik maar zeggen "nee joh ik hoef niets...ik heb geen honger".... en dan zoooo'n honger hebben, ik zei weleens, ik zou nog wel een gebakken mens opeten , hahaha... zo'n trek had ik... Of ik kookte gewoon nog voor mijn vriend, ( kwijlend want ja... hongerrrrr) , en dan pikte ik soms een heel klein snippertje van zijn vlees, daar zoog ik dan op, en dan echt zo smullen daarvan..

Je leert eten wel waarderen dan..

Ik vind dit vooral heel verdrietig om te lezen. Ik begrijp ook niet dat dit 3 jaar vol te houden is :(:)
Begrijp je ook waarom je niet verder afviel (zoals Mindim uitlegt) en dat zo’n dieet voor niemand gezond is?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:04

Ligt eraan... zeker als je zichtbaar “ niet perfect bent” Dan hebben mensen al vooroordelen.
En dan maakt het niet uit waar je dan precies niet aan voldoet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:11

Slmt9 schreef:
Ik vind dit vooral heel verdrietig om te lezen. Ik begrijp ook niet dat dit 3 jaar vol te houden is :(:)
Begrijp je ook waarom je niet verder afviel (zoals Mindim uitlegt) en dat zo’n dieet voor niemand gezond is?

Nou ik denk dat iedereen wel weet dat dit niet het beste dieet is, maar goed op een gegeven moment weet je dat je anders moet gaan eten en meer moet gaan eten en dat zou zeker betekenen dat ik weer zou aankomen, en zo geschiedde ook uiteindelijk, eigenlijk moet ik weer terug naar 1,5 jaar geleden, weer naar 1x per dag eten maar het is echt zwaar ook mentaal , en ik krijg mezelf nog niet zover , al is het maar voor nu ip 1 maaltijd weer overslaan...want ik eet maar 2x per dag over het algemeen.

Moet wel zeggen dat vooral de omgeving en hun reacties zorgde dat ik het volhield, want iedereen was zo trots op mij, en de manier van naar je kijken wordt zo anders, ja dat beviel wel... en dat is ook wel weer naar waar ik verlang misschien...maar goed dan weer die vreselijke honger elke dag... zucht..

Maar goed , gaat hier niet om mij, maar of iemand met een maatje meer op een paard thuis hoort en daar heb ik dan zelf wat minder problemen mee, zolang het paard bij zo'n persoon past...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:19

kimmie261 schreef:
Slmt9 schreef:

Nou ik denk dat iedereen wel weet dat dit niet het beste dieet is, maar goed op een gegeven moment weet je dat je anders moet gaan eten en meer moet gaan eten en dat zou zeker betekenen dat ik weer zou aankomen, en zo geschiedde ook uiteindelijk, eigenlijk moet ik weer terug naar 1,5 jaar geleden, weer naar 1x per dag eten maar het is echt zwaar ook mentaal , en ik krijg mezelf nog niet zover , al is het maar voor nu ip 1 maaltijd weer overslaan...want ik eet maar 2x per dag over het algemeen.

Moet wel zeggen dat vooral de omgeving en hun reacties zorgde dat ik het volhield, want iedereen was zo trots op mij, en de manier van naar je kijken wordt zo anders, ja dat beviel wel... en dat is ook wel weer naar waar ik verlang misschien...maar goed dan weer die vreselijke honger elke dag... zucht..

Maar goed , gaat hier niet om mij, maar of iemand met een maatje meer op een paard thuis hoort en daar heb ik dan zelf wat minder problemen mee, zolang het paard bij zo'n persoon past...

Ja, offtopic. Maar ook dit vind ik echt verontrustend en ongezond :(:)
Is een voedingsdeskundige, dan wel diëtist niet een betere optie? Die op maat een plan maakt zodat je er een betere balans (ook mentaal, juist mentaal) in kan vinden?

Ineke2

Re: Moet je als “Curvy” ruiter nog wel op een paard gaan zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:22

Zeker niet terug naar hoe het 1,5 jaar geleden was Kimmie, als ik dan lees dat je dit op eigen houtje hebt gedaan zonder deskundige hulp erbij. Dat is wel zorgwekkend hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:28

Ik heb vroeger ( bijna 21 jaar geleden) ook eens een maagballon genomen, 6 maanden gekotst, alles wat ik at en dronk kwam er weer uit, ik had op het laatst maat 167 kindermaat, met alsnog 65 kilo wegend.. totaal uitgedroogd was ik, maar goed, wel slank...

Ik lees hier nl vooral dat mollige mensen zich zo graag volvreten, maar dat is niet zo.. en ik kan nu niet terug hoor naar 1,5 jaar geleden, omdat het echt f*cking zwaar is, maar stiekum van binnen vind ik me elke dag weer die loser die de strijd weer niet aangaat en dus mezelf zo weer aan heb laten komen.. En blijkbaar wordt dat ook zo gezien als ik die reacties zo hier lees, ik ben ook die loser...

En nee, ik ben geen hulp vrager, moet echt wel heul extreem probleem zijn wil ik waar dan ook hulp vragen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 14:31

Ik begrijp Kimmie wel. Ik ken het namelijk. En ja je kan wel meer keren per dagen eten maar dan praat je over sla en worteltjes en zo. Nou dan eet ik liever niks. Maar inderdaad kan je met heel weinig eten toch niet afvallen. Bijzonder werkt dit inderdaad soms.