Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
MCE schreef:kunnen we mensen niet gewoon in hun waarde laten en niet op de verpakking letten maar de inhoud op waarde schatten?? het karakter is toch belangrijker
bij paarden zeggen we ook "een goeie heeft geen verkeerde kleur"
je moet zowiezo niet op een paard als je statisch/strak/stram/stijf bent en geen souplesse hebt, dan zit je een paard alleen maar in de weg,
wat weer - vroeger of later - tot blessures leiden, dat moet je toch niet willen
en ja dan zijn er ook genoeg "olijfjes" "plankjes"" "dennetjes" die beter een andere richting in de sport kunnen kiezen
maar ja, niet iedereen ziet dat zo
Laura82 schreef:Haha in mijn geval is het zeker geen compliment over mijn slank zijn, dat ben ik namelijk niet
Daarnaast krijg ik ook zeer regelmatig de vraag of ik zwanger ben, of felicitaties, wanneer komt de kleine? Die vind ik wel altijd storend, neem ff lekker niet aan dat er een kind in mn dikke pens zit
Mindim schreef:MCE schreef:kunnen we mensen niet gewoon in hun waarde laten en niet op de verpakking letten maar de inhoud op waarde schatten?? het karakter is toch belangrijker
bij paarden zeggen we ook "een goeie heeft geen verkeerde kleur"
je moet zowiezo niet op een paard als je statisch/strak/stram/stijf bent en geen souplesse hebt, dan zit je een paard alleen maar in de weg,
wat weer - vroeger of later - tot blessures leiden, dat moet je toch niet willen
en ja dan zijn er ook genoeg "olijfjes" "plankjes"" "dennetjes" die beter een andere richting in de sport kunnen kiezen
maar ja, niet iedereen ziet dat zo
Ik vind dit enigzins tegenstrijdig
Gini schreef:Het ging mij om die ene specifieke slanke den die dit zag als scheldwoord of iets negatiefs, niet om slanke types in het algemeen ... je mist dus het punt.Maar ook lichamelijke onzekerheden: te kleine borsten, geen billen, te dunne benen... Geen enkele lichaamsbouw mag door een ander als "niet zagen, tel je zegeningen" beschouwd worden.
Askja schreef:Gini schreef:Het ging mij om die ene specifieke slanke den die dit zag als scheldwoord of iets negatiefs, niet om slanke types in het algemeen ... je mist dus het punt.Maar ook lichamelijke onzekerheden: te kleine borsten, geen billen, te dunne benen... Geen enkele lichaamsbouw mag door een ander als "niet zagen, tel je zegeningen" beschouwd worden.
MCE schreef:hoe dan!!!
DuoPenotti schreef:Dit is dus niet wat ik bij een slank persoon denk.
Wat ik wel denk, tenminste mijn persoonlijke ervaring, dat je minder bekritiseerd word om je uiterlijk.
En dat is best een zegening.
Dilan93 schreef:DuoPenotti schreef:Dit is dus niet wat ik bij een slank persoon denk.
Wat ik wel denk, tenminste mijn persoonlijke ervaring, dat je minder bekritiseerd word om je uiterlijk.
En dat is best een zegening."Goh, jij hebt ook geen billen he?"
"Ja maar maar jij kunt alles eten, je hebt vast goede genen""Waarom wil je geen koekje? Je kan best wat hebben""Voor jou is het makkelijk om op gewicht te blijven, je bent toch al slank"
Maar he, verder worden wij niet beoordeeld op ons uiterlijk
Mindim schreef:MCE schreef:Ik vind dit enigzins tegenstrijdig
hoe dan!!!
Mindim schreef:Dat is ook wel een hele foute manier van afvallen. Een crashdieet, 1 maal daags eten leert je lijf dat wanneer het dan eindelijk voedsel krijgt, het vast te houden. Je lijf gaat in hongerstand. Met logisch gevolg dat wanneer je normaal eet het er allemaal weer bij aankomt.
kimmie261 schreef:Mindim schreef:Dat is ook wel een hele foute manier van afvallen. Een crashdieet, 1 maal daags eten leert je lijf dat wanneer het dan eindelijk voedsel krijgt, het vast te houden. Je lijf gaat in hongerstand. Met logisch gevolg dat wanneer je normaal eet het er allemaal weer bij aankomt.
Ik at gemiddeld 400 calorieen per dag, aangevuld dan met wel met watermeloen of komkommer..wat naar mijn idee amper calorie waarde heeft, klopt ook wel want ik viel 30 kilo af in 5 maanden tijd, en toen stopte het, zelfs met om de dag eten ging er echt geen gram meer vanaf , maar ik was wel mooi slank hoor... mensen zeiden ook dat ik niets meer verder moest afvallen, maar goed ik wilde onder die 80 kilo komen, omdat ik wíst als ik meer ga eten dan ga ik zo weer naar de 90..en dat wilde ik niet meer, maar na 3 jaar kon ik gewoon niet meer, ik werd er zo verdrietig van , iedereen zat maar lekker te eten en ik maar zeggen "nee joh ik hoef niets...ik heb geen honger".... en dan zoooo'n honger hebben, ik zei weleens, ik zou nog wel een gebakken mens opeten , hahaha... zo'n trek had ik... Of ik kookte gewoon nog voor mijn vriend, ( kwijlend want ja... hongerrrrr) , en dan pikte ik soms een heel klein snippertje van zijn vlees, daar zoog ik dan op, en dan echt zo smullen daarvan..
Je leert eten wel waarderen dan..
Slmt9 schreef:Ik vind dit vooral heel verdrietig om te lezen. Ik begrijp ook niet dat dit 3 jaar vol te houden is
Begrijp je ook waarom je niet verder afviel (zoals Mindim uitlegt) en dat zo’n dieet voor niemand gezond is?
kimmie261 schreef:Slmt9 schreef:Ik vind dit vooral heel verdrietig om te lezen. Ik begrijp ook niet dat dit 3 jaar vol te houden is
Begrijp je ook waarom je niet verder afviel (zoals Mindim uitlegt) en dat zo’n dieet voor niemand gezond is?
Nou ik denk dat iedereen wel weet dat dit niet het beste dieet is, maar goed op een gegeven moment weet je dat je anders moet gaan eten en meer moet gaan eten en dat zou zeker betekenen dat ik weer zou aankomen, en zo geschiedde ook uiteindelijk, eigenlijk moet ik weer terug naar 1,5 jaar geleden, weer naar 1x per dag eten maar het is echt zwaar ook mentaal , en ik krijg mezelf nog niet zover , al is het maar voor nu ip 1 maaltijd weer overslaan...want ik eet maar 2x per dag over het algemeen.
Moet wel zeggen dat vooral de omgeving en hun reacties zorgde dat ik het volhield, want iedereen was zo trots op mij, en de manier van naar je kijken wordt zo anders, ja dat beviel wel... en dat is ook wel weer naar waar ik verlang misschien...maar goed dan weer die vreselijke honger elke dag... zucht..
Maar goed , gaat hier niet om mij, maar of iemand met een maatje meer op een paard thuis hoort en daar heb ik dan zelf wat minder problemen mee, zolang het paard bij zo'n persoon past...