Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Ik heb dezelfde ervaring riegje en vur.
Als ik een Cursus van marijke de Jong bv zou Willen volgen ga ik kijken naar wat heeft marijke zelf gereden, met hoeveel paarden en waar heeft ze zelf getraind, wat voor opleidingen heeft ze gedaan?
Dat zijn mijn criteria, ik wil iemand met ervaring die verder is dan ik qua ervaring, Nivo en opleiding ik zie op haar Facebook allemaal werk op de grond, hoe rijdt zo iemand zelf??
Ik ben idd er ook zoeen die liever traint bij iemand die zoals vur zegt ervaringsdeskundige in dezelfde denk richting
vur schreef:knollentuin schreef:Ik heb dezelfde ervaring riegje en vur.
Als ik een Cursus van marijke de Jong bv zou Willen volgen ga ik kijken naar wat heeft marijke zelf gereden, met hoeveel paarden en waar heeft ze zelf getraind, wat voor opleidingen heeft ze gedaan?
Dat zijn mijn criteria, ik wil iemand met ervaring die verder is dan ik qua ervaring, Nivo en opleiding ik zie op haar Facebook allemaal werk op de grond, hoe rijdt zo iemand zelf??
Ik ben idd er ook zoeen die liever traint bij iemand die zoals vur zegt ervaringsdeskundige in dezelfde denk richting
Zeker, ik wil een instructeur die het veel beter kan dan ik.
knollentuin schreef:Maar wat leer je bij marijke de Jong???en waar heeft zij het geleerd? En wat heeft ze ermee bereikt? En dan bedoel ik nivo- niet haar commerciële netwerk
( voor mij nooit marijke, want het is academisch en dat klopt in m'n gevoel gewoon niet als je het ziet.)
knollentuin schreef:Dus de niet wedstrijdrijders zullen zich eerder tot een De rijk en een marijke richten?
Nogmaals ik heb helemaal niks met academisch, alles wat ik ervan gezien heb is niet conform mijn idee van een paard los sterk en soepel trainen.
Jet schreef:Dresjoepie, dat was Ernest van Loon, van de boeken Ruiters en Rechters. Voor zijn tijd zeer vooruitstrevend naar mijn idee, die al het geruk en gepluk in die tijd aardig aan de kaak stelde. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die iets te maken had met freestyle, Centered Riding, T-team en T-Touch. Die opleiding klinkt wel heel interessant hoor!
knollentuin schreef:Ok, ik zie dus bij veel mensen die hier posten dus al een heel duidelijk antwoord en veel zien het zoals ik het ook zie, een opleiding kan verrijken maar het hebben van die opleiding gaat niet de garantie zijn dat je goed kan lesgeven.
En dat is wel een beetje het beeld dat de opleidingen schetsen, tenminste zo komt t altijd een beetje op mij over, en ik vermoed dat er een groep mensen is die daar ook van overtuigd is, ik heb een certificaat dus ik ben gediplomeerd instructeur en er is vervolgens een groep die dat voor zoete koek slikt.
Want eerlijk is er iemand die weet hoe het in wlkaarsteekt in opleidingen land? Waar een opleiding aan moet voldoen? En wie daar vinger aan de pols houdt? Ik heb echt het idee dat iedereen een opleiding kan en mag opstarten tegenwoordig.
Kadankovitch schreef:Jet schreef:Dresjoepie, dat was Ernest van Loon, van de boeken Ruiters en Rechters. Voor zijn tijd zeer vooruitstrevend naar mijn idee, die al het geruk en gepluk in die tijd aardig aan de kaak stelde. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die iets te maken had met freestyle, Centered Riding, T-team en T-Touch. Die opleiding klinkt wel heel interessant hoor!
Als goede vriend van wijlen Ernest van Loon voel ik mij nu geprikkeld om uit mij rol van 'meelezer' te kruipen. Meneer van Loon heeft mij herhaaldelijke met onverbloemde woorden gezegd dat hij niets zag in de opleiding die mevr. Robesin had opgezet. Hij wilde daar dan ook zeker niet zijn naam aan lenen. Hij was ook niet bijzonder blij toen ik daar een tijdje les ging geven. Het was hem wezenlijk te zweverig. Hierover bestaat een nogal vinnige briefwisseling tussen meneer van Loon en mevr.Robesin. Kopieën daarvan zijn in mijn bezit.
Maar u hebt inderdaad gelijk, meneer van Loon was al jaren roepende in de woestijn, nog voordat velen op de kar zij gesprongen van het [commercieel aantrekkelijk] 'paard-vriendelijk' paardrijden [alsof dat iets anders is dan goed paardrijden].
Kadankovitch schreef:Jet schreef:Dresjoepie, dat was Ernest van Loon, van de boeken Ruiters en Rechters. Voor zijn tijd zeer vooruitstrevend naar mijn idee, die al het geruk en gepluk in die tijd aardig aan de kaak stelde. Ik kan me alleen niet voorstellen dat die iets te maken had met freestyle, Centered Riding, T-team en T-Touch. Die opleiding klinkt wel heel interessant hoor!
Als goede vriend van wijlen Ernest van Loon voel ik mij nu geprikkeld om uit mij rol van 'meelezer' te kruipen. Meneer van Loon heeft mij herhaaldelijke met onverbloemde woorden gezegd dat hij niets zag in de opleiding die mevr. Robesin had opgezet. Hij wilde daar dan ook zeker niet zijn naam aan lenen. Hij was ook niet bijzonder blij toen ik daar een tijdje les ging geven. Het was hem wezenlijk te zweverig. Hierover bestaat een nogal vinnige briefwisseling tussen meneer van Loon en mevr.Robesin. Kopieën daarvan zijn in mijn bezit.
Maar u hebt inderdaad gelijk, meneer van Loon was al jaren roepende in de woestijn, nog voordat velen op de kar zij gesprongen van het [commercieel aantrekkelijk] 'paard-vriendelijk' paardrijden [alsof dat iets anders is dan goed paardrijden].