Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Horseware schreef:Ik heb vandaag hard aan mijn houding gewerkt. Ik ben ergens gaan rijden waar een spiegel aanwezig is en heb daar goed gebruik van gemaakt. Het zal nog wel een tijdje duren en wat lessen vergen voordat een betere houding bevestigd is maar ik zat vandaag iig al een stuk beter dan op m'n laatste filmpje
Horseware schreef:Ik wilde dit graag met jullie delen. Dit vind ik zo'n eye opener, het verschil tussen uitgestrekte draf!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Horseware schreef:Ik ben groot fan van Will Faerber
damian23 schreef:Horseware schreef:Ik ben groot fan van Will Faerber
Me too!!!! En van zijn vrouw trouwens ook. Ik ben ook een klein beetje jaloers op mijn instructrice, die nu een weekje naar Will en zijn vrouw is. Heel klein beetje maar, want alles wat zij daar opsteekt kan ze straks natuurlijk weer aan ons leren.
Die eerste foto die je plaatste is de vrouw van will (wist je natuurlijk al![]()
Dat paard is de stofzuigende zwarte die in een ander topic behoorlijk werd bekritiseert (liep wel op een nivo waar de meeste alleen van kunnen dromen.
er is ook een heel artikel geschreven over dit paard. Een niet bijzonder paard, zoals de meeste van ons hier hebben, die ze toch tot het hoogste nivo hebben weten te rijden. Voor mij is dit wel een groot voorbeeld. Zo zou ik ook willen rijden.
Wendy_Chewie schreef:Ik volg dit topic al van in het begin. Ook het andere fototopic bezocht ik, echter wel sporadisch.
Ik vind het super interessant om te lezen en te zien hoe er getraind wordt of getraind kan worden.
De vraag waar ik echter tegenaan blijf lopen, en die ik dus aan jullie wil stellen, is de volgende: Hoe laat je een jong, groen paard correct voorwaarts-neerwaarts lopen?
De ene instructeur geeft aan ‘begrens het paard iets vooraan, het mag er niet met de neus te veel uit lopen zodat het de rug niet hol maakt - laat het niet rennen maar hou het actief, vraag buiging en stelling - hou de teugels op maat’, de andere zegt ‘maak je niet druk om de hoofdhouding - hou het paard actief, vraag buiging en stelling - het paard zal de rug correct gaan gebruiken en dan zakt het hoofd vanzelf in de goeie houding’.
Hoewel het tweede meer in lijn lijkt te zijn met de tendens in dit topic, levert het bij mij eigenlijk voornamelijk een paard op dat het grootste deel van de rit met holle rug en het hoofd in de lucht rondhuppelt. Dat lijkt me vrij schadelijk, dus dan raak ik toch eerder geneigd het hoofd ‘juist’ te plaatsen (niet verkeerd begrijpen: de teugels worden niet te kort genomen, er wordt gewoon actief gevraagd de neus er niet uit te gooien door de teugels aan te nemen als de neus er uit gaat en ‘los’ te laten als de neus op de loodlijn ko