[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:44

Ach Engeltjes dit zijn oude foto's die een heel goed voorbeeld geven van hoe het niet moet :P Paard kon wel heel goed lopen hoor :D Maar was gewoon een duiker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:46

EngeltjeS schreef:
Paardengek, de foto's zien er "opgepropt" uit.
Ik ben benieuwd naar echte rij foto's, om dan vervolgens daarop beter te kunnen reageren.

Ik heb geen echte rijfoto's die niet in stap of stilstaand zijn.
Ik heb nog nooit gedraafd of gegaloppeerd op die pony namelijk :P

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 00:23

Ook ik kan het allemaal niet meer bijbenen met bijlezen én reageren.

Ik wil nog wel even kwijt dat ik vind dat iedereen IN DIT TOPIC gewoon mag (proberen) vragen te beantwoorden. Mochten er (meerdere) mensen zijn die het er niet mee eens zijn, staat het hun vrij om hun mening/verschil van opvatting te plaatsen en uiteen te zetten. Juist op zulke momenten blijkt waar verwarring is / discussie over mogelijk is (topic staat toch ook niet voor niks in RT-DISCUSSIES)! _/-\o_ Dat zijn juist onderwerpen om van te leren. Neem aan dat de meelezers die wat van dit topic proberen te leren ook de overige reacties lezen.
Ook de verschillende manieren van uitleggen zijn leuk om te lezen en LEERZAAM. Je kan dingen op 101 manieren uitleggen, het zou nogal saai én NIET leerzaam zijn als we altijd naar dezelfden moesten luisteren Y;( De één snapt iets als je het op de ene manier uitlegt, de ander snapt het als je het op een andere manier uitlegt.. Bovendien vind ik het bijzonder saai om dingen meerdere keren uit te leggen en ben ik juist blij als steeds weer iemand anders zijn best doet om het (nóg een keer/op een andere manier) uit te leggen..

LoveUggs schreef:
Ik hou het voorlopig bij beoordelen! :D

Dat hoop ik toch niet hoor! -O- Als jij jouw reactie niet zo had gegeven, waren we er ook niet achter gekomen dat er nog verwarring bestaat over achter de teugel/loodlijn. Bedankt voor je inbreng! *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:39

@EngeltjeS: Lastig beoordelen de eerste foto, omdat de foto niet helemaal recht staat. Pony lijkt me nog wat op de voorhand. Rechter op zitten en bekken kantelen, helpt vaak al. Hoe meer je zelf naar voren zit en in je paard kijkt, hoe meer gewicht (van jezelf) je op de voorhand zet. En dat willen we juist niet natuurlijk.
@IDj: Je hebt gelijk hoor. Het is juist de charme van dit topic dat iedereen kan inbrengen. Als je daarbij een foutje maakt, is dat helemaal niet erg, want daardoor leer je weer. Met geschreven tekst is het soms best moeilijk te bedenken hoe iets over komt. Je kunt nl. niet zien of de persoon aan de andere kant van de computer het goed begrijpt. Begrippen als "aan of achter de teugel/ het bit" zijn best moeilijk te begrijpen. Als op deze manier iets kan worden verhelderd is dat prima toch?

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 14:17

Evelijn schreef:
Stille aanleuning? Nette figuren? Geen protest? Dan kan je prima met een paard wat iets te diep loopt winstpunten halen in de L1. Met 180 heb je allemaal 6-jes gehaald dus zo geweldig was het nou ook weer niet.

Hahaha, gelukkig heb ik dat ook helemaal nergens gezegd!

En wat je zegt blijkt inderdaad. Bedoel alleen dat ik dan voor mijn gevoel helemaal niet lekker heb gereden en dat, dat
zo tegenstrijdig is!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:58

Tja.. maar dat voelt de jury niet of je lekker rijdt of niet ;)

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:56

Nee maar dat zou een jury wel kunnen zien :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:04

Ja.. maar hoe erg wil je een duikboot afstraffen?? Aanleuning is niet het enige waar jury naar kijkt. Ik vind ook dat duikboten niet meer in de Z1 horen... en ze daar geen punten verdienen... maar L1... als de rest prima gaat... zou dat geen winstpunt horen te zijn?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:05

Hmm.. ik heb een stukje film van mij op een van mijn beste vriendinnetjes (niet mijn paard)

Hij is helaas erg donker en wazig geworden met uploaden.. maar ben benieuwd of jullie mee willen kijken wbt. takt en activiteit.

Ze heeft een tijd niets gedaan. Voorheen was ze achter stijver (treedde ook iets minder onder)en voor (veel) stamperiger en te weinig ruim. Er zit zeer zeker wel verbetering in. Ik ben aan het bedenken hoe ik haar (nog) vloeiender kan krijgen (voor en achter evenveel actie) zonder dat ze te heet wordt door bijv. schakelen. (heb het dus over de draf)

Heb al het 1 en ander geprobeerd waarvan ik denk dat het op langere termijn wel of niet kan werken maar ben wel benieuwd naar wat jullie zouden doen (om me te bevestigen of om me even extra aan het denken te zetten). Ze drukt zich wat op met aanspringen en valt uit elkaar met de overgang terug (werken we aan door meer overgangen en schijnovergangen te rijden ZONDER afgestoken handjes.. maar pas net weer begonnen met oppakken, dus nog even geduld)

Heb haar even tijdelijk (afentoe) onder mijn billen. Dit was de 2e keer dat we weer een stukje galop hebben gedaan. Ze was erg braaf. Qua tempo voelde het wel heel fijn.

Paardje moet overigens nog B gestart worden (om even niveau aan te geven) Linksom is trouwens haar moeilijke kant (dit stukje expres uitgezocht)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:54

S_en_Z schreef:
Hmm.. ik heb een stukje film van mij op een van mijn beste vriendinnetjes (niet mijn paard)

Hij is helaas erg donker en wazig geworden met uploaden.. maar ben benieuwd of jullie mee willen kijken wbt. takt en activiteit.

[ Video ]

Ze heeft een tijd niets gedaan. Voorheen was ze achter stijver (treedde ook iets minder onder)en voor (veel) stamperiger en te weinig ruim. Er zit zeer zeker wel verbetering in. Ik ben aan het bedenken hoe ik haar (nog) vloeiender kan krijgen (voor en achter evenveel actie) zonder dat ze te heet wordt door bijv. schakelen. (heb het dus over de draf)

Heb al het 1 en ander geprobeerd waarvan ik denk dat het op langere termijn wel of niet kan werken maar ben wel benieuwd naar wat jullie zouden doen (om me te bevestigen of om me even extra aan het denken te zetten). Ze drukt zich wat op met aanspringen en valt uit elkaar met de overgang terug (werken we aan door meer overgangen en schijnovergangen te rijden ZONDER afgestoken handjes.. maar pas net weer begonnen met oppakken, dus nog even geduld)

Heb haar even tijdelijk (afentoe) onder mijn billen. Dit was de 2e keer dat we weer een stukje galop hebben gedaan. Ze was erg braaf. Qua tempo voelde het wel heel fijn.

Paardje moet overigens nog B gestart worden (om even niveau aan te geven) Linksom is trouwens haar moeilijke kant (dit stukje expres uitgezocht)

Jup, vooral dat dikgedrukte onderstreepte, kan er echt geen zinnig iets aan vast plakken, want alleen eerste stukje net voor je aanspringt
is beetje zichtbaar.
Moet gewoon lente worden, dan hebben we weer frisse lichte filmpjes.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:13

Haha idd!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:51

Mag ik me hier ook melden om proberen mee te kletsen en adviezen/tips te geven? Ik weet nog niet zo veel als jullie allemaal, maar lees al een hele poos mee en vind het een erg leerzaam en interessant topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:57

Destino schreef:
Mag ik me hier ook melden om proberen mee te kletsen en adviezen/tips te geven? Ik weet nog niet zo veel als jullie allemaal, maar lees al een hele poos mee en vind het een erg leerzaam en interessant topic :)

Gewoon doen :D ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:22

WAAROM KRIJG IK NOU GEEN BERICHTJES BINNEN :( Nu heb ik het hele weekeind niet mee gedaan... -O-

Ik heb sws nog een stukje van iemand nodig die goed en duidelijk kan uitleggen waaraan je kan zien dat je paard in de krul loopt.. Ik weet dat er een punt is waaraan je dat kan zien, maar weet het niet op te schrijven.

@iDj, haha bedankt. Maar je schaamt je behoorlijk als je iets denkt te vertellen dat goed is, terwijl je er uiteindelijk helemaal naast zit. :o

Gister kreeg mijn vriendin les met haar 4 jarige vz paard. Ben erbij gaan staan in de bak, en tijdens het lesgeven heel veel uitleg gekregen van haar instructrice. Erg leerzaam moet ik zeggen. :j

En gister dan mijn eerste buitenritje van het jaar gemaakt met Gaspard! *\o/* HEERLIJK! Hij mist zijn maatje een beetje, eet zijn hooi en kuil niet goed, dus dit was wel heel fijn voor hem, omdat hij een buitenrit toch ZO leuk vind! Hij weet welke stukken hij mag draven, en omdat hij zo enthousiast was, was hij dan ook meteen weg op de stukken dat hij mocht :+ Dan merk je wel weer dat hij een echte draver is, want kon hem alleen bijhouden in verlichte zit :+ Hij was zelfs zo blij, dat hij er een galopje in gooide. Niet erg, mag voor een keertje wel. Het was zulk heerlijk weer gister!

@Engeltje, Ik heb het eigenlijk nooit zo met haflingers gehad.. Meer met grotere paarden, die wat 'soepeler' in het lichaam zijn, en makkelijker in de dressuur. Nu is dit dan wel een haffie, maar ik moest haar rijden als een groot paard. En echt even laten weten dat ik niet de ruiter ervoor was, en dat ze bij mij echt moest werken. En toen dat eenmaal duidelijk was, had ik een heel fijn paard. Ze viel niet uit elkaar, maar liep lekker bij elkaar. Achterhand er onder gekregen, en heerlijk gereden! :j
Toch echt veel geleerd in 3,5 maanden!

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:24

Sjolvir schreef:
S_en_Z schreef:

[ Video ]

Jup, vooral dat dikgedrukte onderstreepte, kan er echt geen zinnig iets aan vast plakken, want alleen eerste stukje net voor je aanspringt
is beetje zichtbaar.
Moet gewoon lente worden, dan hebben we weer frisse lichte filmpjes.

Een zeer passende opmerking :P Ik dacht eerst "Daar komt een Fries aan" :')
Ik zou proberen op een iets lager tempo de hals wat te laten vallen en van daaruit weer IETS meer naar voren proberen te rijden.
Dit om de reactie op het activiteit vragen vanuit het achterbenen te krijgen ipv uit voorbenen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:34

LoveUggs, is dat niet als je paard het kaak-nekgewricht vast zet? :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:36

Ja.. Ik heb eigenlijk geen idee. Het gaat er idd om, wat er met je paard gebeurd, en waar je het aan kan herkennen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:42

Wat bedoel je precies met in de krul lopen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:47

Een valse knik/krul. Dus niet aan de teugel, maar de 'valse vorm van aan de teugel' :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:53

Ah op die fiets.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 12:54

Ik moest even nadenken wat je daarmee bedoelde :P Maar bedenk me net dat ik 'op die fiets' ook altijd zeg.. :+
Dus jaa, op die fiets! :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:34

Ik zou liever dat "in de krul" vervangen door uit te leggen wat een juiste en verkeerde aanleuning is.
Want "in de krul" kan zowel op de voorhand zijn als achter het bit/teugel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 15:36

Ahh okee. Alleen moet ik wel eerst een stuk tekst hebben.. :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:38

Tussen nageven en aanleuning zit toch ook nog een verschil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:41

Destino schreef:
Tussen nageven en aanleuning zit toch ook nog een verschil?

Dat zijn 2 heel verschillende termen.

Nageven is wanneer het paard ontspant wanneer je dat vraagt.

Aanleuning is het contact wat je met de paardenmond hebt, hoe het paard tegen je contact aan leunt als het ware :)