[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:06

Fry schreef:
Ik heb ook wat geprobeerd met de lijntjes.
Dit is van +/- 1 jaar geleden, speel hier wel vals want rij bitloos :=
Ik was in het begin niet zo tevreden met de foto omdat ze erg 'vierkant' is in de nek, ze heeft niet de echte oprichting.
Ook krijg ik een luie indruk van haar...
Ook dit lijkt me een taktfout met de benen?
Of kloppen mijn driehoekjes niet, die vond ik nogal lastig.
Hier begon ik weer echt met rijden na een paar jaar.

[ Afbeelding ]

Tips ?

In wat voor opzicht speel je vals? Bitloos gaan paarden eerder wat hangen en moet je er juist voor waken dat ze achter actief blijven imo

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:06

Jeetje, ik hou het bijna niet meer bij, zo snel is iedereen :P

Ympi: Wat Samantha zegt, is wel heel leuk om op in te gaan.
Maar ik vind wel dat ik wel eens betere voorbeelden heb gezien die wel harder gaan, maar niet actiever (de benen meer optillen, meer door het hele lijf bewegen in plaats van alleen de benen wat heen en weer bewegen).

De kaak losser krijgen, zou ik op oefenen door je hand steeds eens een cm naar voren te doen en haar daarin te laten volgen. Pas als ze niet meer zo "hard" (in de zin van beton, niet elastisch) op je teugels reageert, kan ze ook ontspannen in de rug.
Juist die kleine stukjes je hand naar voren, omdat ze anders compleet uit elkaar valt (dan krijg je weer de houding zoals die foto die Samantha helemaal bewerkt had). Dit kan je ook in het kleine stukjes voorwaarts meenemen. Ook tijdens het voorwaarts rijden, proberen of je de hals weer langer kan maken (om te ontspannen in kaak en rug) en dan weer iets korter te maken door je hand rustig die cm weer terug te plaatsen.

Clairexx

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:07

weet iemand hier hoe je een filmpje van facebook plaatst?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:07

Das eigenaardig dat je dat ziet Jolien, want dat klopt echt niet hoor. Op deze foto's ben ik totaal niet met de voorkant bezig, dit deed ze volledig uit zichzelf, puur door contact te houden.
Zou je willen aanduiden waarom je dit denkt te zien?

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:08

Jotoma schreef:
Fry schreef:
Ik heb ook wat geprobeerd met de lijntjes.
Dit is van +/- 1 jaar geleden, speel hier wel vals want rij bitloos :=
Ik was in het begin niet zo tevreden met de foto omdat ze erg 'vierkant' is in de nek, ze heeft niet de echte oprichting.
Ook krijg ik een luie indruk van haar...
Ook dit lijkt me een taktfout met de benen?
Of kloppen mijn driehoekjes niet, die vond ik nogal lastig.
Hier begon ik weer echt met rijden na een paar jaar.

[ Afbeelding ]

Tips ?

In wat voor opzicht speel je vals? Bitloos gaan paarden eerder wat hangen en moet je er juist voor waken dat ze achter actief blijven imo

Het was een grapje, omdat hier de meeste foto's met bit zijn, en ik aan kom zetten met een bitloze foto.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:09

_iDj_ schreef:

Maar ik vind wel dat ik wel eens betere voorbeelden heb gezien die wel harder gaan, maar niet actiever (de benen meer optillen, meer door het hele lijf bewegen in plaats van alleen de benen wat heen en weer bewegen).

De kaak losser krijgen, zou ik op oefenen door je hand steeds eens een cm naar voren te doen en haar daarin te laten volgen. Pas als ze niet meer zo "hard" (in de zin van beton, niet elastisch) op je teugels reageert, kan ze ook ontspannen in de rug.
Juist die kleine stukjes je hand naar voren, omdat ze anders compleet uit elkaar valt (dan krijg je weer de houding zoals die foto die Samantha helemaal bewerkt had). Dit kan je ook in het kleine stukjes voorwaarts meenemen. Ook tijdens het voorwaarts rijden, proberen of je de hals weer langer kan maken (om te ontspannen in kaak en rug) en dan weer iets korter te maken door je hand rustig die cm weer terug te plaatsen.

Ik begin er totaal naast te slaan vrees ik :) :? Gelukkig heb ik vrijdag les.
Edit: Ik ben toch de handrem die Samantha noemt? En Jolien zegt dat ook, maar dat zou betekenen dat ik veel in mijn handen heb, klopt dat?
Laatst bijgewerkt door Ympi op 11-02-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:09

Cairex: uploaden op youtube en link delen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:10

Fry schreef:
Het was een grapje, omdat hier de meeste foto's met bit zijn, en ik aan kom zetten met een bitloze foto.

Sorry, traag van begrip :+

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:10

Jotoma schreef:
Cairex: uploaden op youtube en link delen

alleen staat het filmje alleen op facebook het filmpje is niet door mij gemaakt!

Fry_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:12

Jotoma schreef:
Fry schreef:

Sorry, traag van begrip :+

Haha no problem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:13

Ympi schreef:
Das eigenaardig dat je dat ziet Jolien, want dat klopt echt niet hoor. Op deze foto's ben ik totaal niet met de voorkant bezig, dit deed ze volledig uit zichzelf, puur door contact te houden.

Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat je alleen maar met de voorkant bezig bent, maar gut hoe leg ik dat uit..

http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 6c90f6.jpg
http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... 4d0a55.jpg
Aan de hand van deze plaatjes zeg ik dat, je pakt hem hier wat op aan de voorkant maar de pony is totaal niet actief. Dan heb ik liever aan de voorkant meer lucht en eerst werk aan de activiteit.

Soms vind ik het lastig om aan te duiden wat ik bedoel, maar ik hoop dat je het snapt :P

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:14

Dan heeft die fb'er de instellingen zo staan dat alleen vrienden de film mogen zien. Dat kan via de instellingen wel aangepast worden naar openbaar, maar dat moet de ander dus aanpassen.

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:16

doet ie het zo? <iframe src="https://www.facebook.com/video/embed?video_id=408391709242286" width="400" height="226" frameborder="0"></iframe>

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:17

@ympi: het ziet er misschien zo uit omdat het lijkt of de teugel vrij strak staat en ik je handen ook wat hoog vind. Ze lijken wat mee te gaan met jou lijf tijdens het lichtrijden ipv met de mond van je paard.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:19

Ympi schreef:
_iDj_ schreef:

Ik begin er totaal naast te slaan vrees ik :) :? Gelukkig heb ik vrijdag les.
Edit: Ik ben toch de handrem die Samantha noemt? En Jolien zegt dat ook, maar dat zou betekenen dat ik veel in mijn handen heb, klopt dat?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Y;(
Een handrem kan je ook hebben met weinig in je handen, dan gaat je paard "achter de teugel lopen" en "los" van je handen. Maar dat hoeft niet zó extreem te zijn, je kan dan wel contact hebben, maar je paard duwt niet tegen je hand aan. Het paard "durft" de neus dan niet zo goed naar voren te duwen.

Misschien kan je proberen heel gedetailleerd uit te leggen wat jij precies voelt en merkt op het moment dat jij "voorwaartser/actiever/sneller" gaat rijden.

Edit: sorry clairexx, maar ik weet ook niet hoe het moet. Wellicht kan je de persoon van Facebook vragen het filmpje naar jou te sturen, zodat je het filmpje op youtube kan zetten?
Laatst bijgewerkt door _iDj_ op 11-02-13 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:21

Joolien schreef:
Ympi schreef:

Ik bedoel er ook niet mee te zeggen dat je alleen maar met de voorkant bezig bent, maar gut hoe leg ik dat uit..

Aan de hand van deze plaatjes zeg ik dat, je pakt hem hier wat op aan de voorkant maar de pony is totaal niet actief. Dan heb ik liever aan de voorkant meer lucht en eerst werk aan de activiteit.

Soms vind ik het lastig om aan te duiden wat ik bedoel, maar ik hoop dat je het snapt :P

Dat is inderdaad duidelijker, jij wil dus eerst activiteit en dan oppakken. Dus het oppakken op zich is niet slecht?
Ik probeer mij te herinneren hoe het aanvoelde, maar is te lang geleden. Sorry iDj.
En momenteel gaan we helemaal niet zo door de bak, het gaat echt slecht nu, steek het maar op de winterstop. Maar dankzij jullie goede tips en mijn les vrijdag kan ik weer een nieuwe start nemen.

PS: jullie zijn trouwens echt wel lief hoor! Fijn hoe jullie met anderen (in dit geval mij) omgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:27

Ympi schreef:
Joolien schreef:

Dat is inderdaad duidelijker, jij wil dus eerst activiteit en dan oppakken. Dus het oppakken op zich is niet slecht?
Ik probeer mij te herinneren hoe het aanvoelde, maar is te lang geleden. Sorry iDj.
En momenteel gaan we helemaal niet zo door de bak, het gaat echt slecht nu, steek het maar op de winterstop. Maar dankzij jullie goede tips en mijn les vrijdag kan ik weer een nieuwe start nemen.

PS: jullie zijn trouwens echt wel lief hoor! Fijn hoe jullie met anderen (in dit geval mij) omgaan!

Juistem, je snapt het ;) oppakken is niet slecht, maar dan wel met activiteit van achter. Je mag streven naar een constant contact of je je paard nu meer oppakt of langer instelt.

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:27

ik heb wel 2 foto's maar die zijn al best lang geleden. eente is mn bit er echt te veel uit daar liever geen commentaar op!
Afbeelding'

Afbeelding

ik heb onderhands een nieuw bit!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:30

Ympi, ik zeg niet dat jij de handrem bent :n als ik de foto zie waar ik op getekend heb vind ik je juist heel lief! <3

Je paardje kruipt een beetje achter je hand op de laatste fotos die je plaatste en in plaats van dat hij de activiteit TOONT, loopt hij juist INGETOGEN.

Alsof hij een beetje in elkaar probeert te kruipen terwijl die sneller draaft..

Als ik twijfel of mijn paard voorwaarts is of snel is ga ik voelen. Als ik mijn ogen zou sluiten en ik zou aan halthouden denken. Zou het dan heel lang duren voor hij stil kan staan omdat we zo hard gaan? (te loperig) Zou hij makkelijk terugkomen en netjes halthouden? (actief) zou het in slowmotion gaan? (te weinig actief) of zou hij heeeel snel stilstaan (alsof je naar voren zou kukelen als je wil halthouden.. dat je ineens BOINK. Stil staat.. Alsof hij de handrem aan zou trekken dus)

Vaak brengt het "op de handrem lopen" dat laatste gevoel met zich mee als je been geeft.. alsof hij zich ertegenin duwt en niet naar voren wil op je benen. Alsof hij dat neusje niet tegen jouw handverbinding aan wil duwen. Alsof het allemaal heeeeel veeeel moeite kost.. behalve als het tempo omlaag mag :)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-02-13 16:39, in het totaal 4 keer bewerkt

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:33

Clairexx schreef:
eente is mn bit er echt te veel uit daar liever geen commentaar op!

Hoe denk je dat wij íets over het aan de teugel gaan en blijheid van het paard kunnen zeggen als we niet over het bit mogen praten :P

Hoe komt het dat het bit er zoveel uit komt, denk je?
Denk je dat je paard het voel dat het bit er zo ver uit komt?
Zie je wat het met je paard doet?
Wat denk je dat je paard er van vindt dat het bit zo ver uit zijn mond komt?
Kijk eens naar jouw foto's alsof je iemand anders bent; zie jij een blije combinatie? Ontspannen of gespannen?

Clairexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:38

_iDj_ schreef:
Clairexx schreef:
eente is mn bit er echt te veel uit daar liever geen commentaar op!

Hoe denk je dat wij íets over het aan de teugel gaan en blijheid van het paard kunnen zeggen als we niet over het bit mogen praten :P

Hoe komt het dat het bit er zoveel uit komt, denk je?
Denk je dat je paard het voel dat het bit er zo ver uit komt?
Zie je wat het met je paard doet?
Wat denk je dat je paard er van vindt dat het bit zo ver uit zijn mond komt?
Kijk eens naar jouw foto's alsof je iemand anders bent; zie jij een blije combinatie? Ontspannen of gespannen?

ik zie wel een gespannen combinatie alleen wou ik heel graag dat filmpje plaatsen omdat hij daar ceht super liep naar mijn gevoel! dat bit is omdat ik recths niet zoveel kracht heb. ik heb nu een ander bit en heb meer de druk verdeeld en het bit is er bijna nooit meer zover uit. jij hebt wel ge;lijk tuurlijk mogen julie wat over dat bit zeggen alleen niet van "OW ZIELIG" want dat heb ik er nu bij gemeld toch? tips heb ik wat aan. :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:38

S_en_Z schreef:
Ympi, ik zeg niet dat jij de handrem bent :n

Je paardje kruipt een beetje achter je hand en in plaats van dat hij de activiteit TOONT, loopt hij juist heel erg INGETOGEN.

Alsof hij een beetje in elkaar probeert te kruipen terwijl die sneller draaft..

Als ik twijfel of mijn paard voorwaarts is of snel is ga ik voelen. Als ik mijn ogen zou sluiten en ik zou aan halthouden denken. Zou het dan heel lang duren voor hij stil kan staan omdat we zo hard gaan? (te loperig) Zou hij makkelijk terugkomen en netjes halthouden? (actief) zou het in slowmotion gaan? (te weinig actief) of zou hij heeeel snel stilstaan (alsof je naar voren zou kukelen als je wil halthouden.. dat je ineens BOINK. Stil staat.. Alsof hij de handrem aan zou trekken dus)

Vaak brengt het "op de handrem lopen" dat laatste gevoel met zich mee als je been geeft.. alsof hij zich ertegenin duwt en niet naar voren wil op je benen. Alsof hij dat neusje niet tegen jouw handverbinding aan wil duwen.

Waarom doet ze dat dan? Zou ze pijn hebben? Of wil ze nog niet, of ligt het toch bij mij en ben ik dus toch een beetje de handrem?
Inderdaad dat laatste, Formera staat altijd boenk ineens stil, 't is heel moeilijk om der een mooie overgang naar stap uit te krijgen. Handrem dus, mooi gevonden. Ik ga hem opschrijven :) Leerzaam zo! Straks heb ik hier een cursus aan tips van bokkers!

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:47

Verwijderd
Laatst bijgewerkt door xTesslove op 11-02-13 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:48

Als je meeleest weet je dat we meer van jou willen horen wat goed en minder goed is en waarom je dat vind.

Zo hoppa plaatsen is hier niet de bedoeling.. dan kun je beter een topic op HAW openen.

Ympi.. dat kunnen heel veel dingen zijn..
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 11-02-13 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 16:52

Oké, sorry, ik zal het verwijderen.