Waar is het gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:28

horseyfries schreef:
burl schreef:
Speciaal voor superwoman en Horsefries.
Een klein stukje op de 3 jarige.

http://www.youtube.com/watch?v=JRcgHU3qL8s

Hij kantelt bij het wijken, rijtechnisch toch niet zo goed voor elkaar als je dacht?

ik hoop toch niet horseyfries, dat je verwachte dat een 3 jarige al klaar is voor een Z proef?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:28

vur schreef:
De foto van volgens mij Rien vd Schaft is wel degelijk goed Horseyfries. Het voor- en achterbeen horen niet even hoog van de grond te worden gebracht. Tenminste. Zo staat het niet in de boeken geschreven. De toon van het achterbeen moet niet zo hoog komen als die van het voorbeen. ;)

The toe of the raised hindfoot should reach just above the fetlock joint of the other leg.... Zie jij dat?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:30

Nee, maar hij mag wel lager zijn dan het voorbeen dus. Daar reageerde ik op.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:31

burl schreef:
Deze in het L2 is 4 jaar.
http://www.youtube.com/watch?v=rMoRlAwV ... ature=plcp

Filmpjes van de Z paarden staan niet online. Dus je zult het hiermee moeten doen Horseyfries.
Heb je een beetje een idee hoe mijn manier van rijden is.

Ik vind het best netjes hoor Burl, maar jij zegt zelf dat het rijtechnisch volkomen correct is. Dan kantelt een paard niet zijn hoofd. Als hij drie is en jij vraagt wijken en hij kantelt, dan is hij niet netjes op twee teugels nageeflijk dus dan is je basis om te wijken niet correct. Bij het wijken verraad je paard zichzelf dan, en aan jou om te zorgen dat dat wél in orde is voordat je de oefening vraagt!

Hiermee wordt alleen maar bewezen dat je altijd wel iets hebt te verbeteren, of je nu met een driejarige rijdt of met een Grand Prix paard op de Olympische Spelen. Ik vind dat niet gek, ik vind dat ook niet erg, maar het zou fijn zijn als mensen die zoveel commentaar op anderen hebben eens gingen beseffen dat ze zelf net zo goed niet perfect zijn, en dat de perfectie niet bestaat.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:31

vur schreef:

Ja, en jij zegt dat die foto goed was. Daar reageer ik dan weer op ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:32

burl schreef:

Filmpjes van de Z paarden staan niet online. Dus je zult het hiermee moeten doen Horseyfries.

Ik vind het tof dat je hier je filmpjes laat zien!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:33

horseyfries schreef:
vur schreef:

Ja, en jij zegt dat die foto goed was. Daar reageer ik dan weer op ;)

Tja, daar was ik een beetje te kort door de bocht, want ik bedoelde niet dat er niks op aan te merken was. Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:34

horseyfries schreef:
burl schreef:

Ik vind het best netjes hoor Burl, maar jij zegt zelf dat het rijtechnisch volkomen correct is. Dan kantelt een paard niet zijn hoofd. Als hij drie is en jij vraagt wijken en hij kantelt, dan is hij niet netjes op twee teugels nageeflijk dus dan is je basis om te wijken niet correct. Bij het wijken verraad je paard zichzelf dan, en aan jou om te zorgen dat dat wél in orde is voordat je de oefening vraagt!

Hiermee wordt alleen maar bewezen dat je altijd wel iets hebt te verbeteren, of je nu met een driejarige rijdt of met een Grand Prix paard op de Olympische Spelen. Ik vind dat niet gek, ik vind dat ook niet erg, maar het zou fijn zijn als mensen die zoveel commentaar op anderen hebben eens gingen beseffen dat ze zelf net zo goed niet perfect zijn, en dat de perfectie niet bestaat.

Ik heb nergens geschreven dat ik het wel 100% correct kan Horseyfries. Maar persoonlijk vind ik dat Adelinde haar paard rijkunstig niet fijn voor elkaar heeft.
En zij rijdt op de OS en deze is net een week of 4 onder het zadel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-12 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:34

nombrado schreef:
ik hoop toch niet horseyfries, dat je verwachte dat een 3 jarige al klaar is voor een Z proef?

Wat is dit nu weer voor opmerking? Heb ik het over een Z oefening? Als je wilt meediscussiëren, doe dan alsjeblieft iets meer moeite en denk na over wat je zegt, want dit slaat weer kant noch wal. Bovendien meet je duidelijk met twee maten, bij deze amazone is kantelen opeens wel toegestaan? Ik dacht dat jij zo graag wilde dat alles rijtechnisch correct volgens het boekje gebeurde?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:36

burl schreef:
Wat bedoel je Horseyfries?
Ik rijd ook paard hoor. Dus ik roep niet alleen maar van de zijlijn. Mijn paarden kennen nog niet alle oefeningen voor de GP maar zjn rijtechnisch wel beter voor elkaar.

Jouw paarden waren rijtechnisch beter voor elkaar zei je Burl, zie citaat. Dan verwacht ik geen paard met een kantelend hoofd te zien, want dat is niet zo'n goede basis voor later Grand Prix te kunnen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:38

burl schreef:

Vind het er netjes uit zien. Dat heb ik iig niet zo gedaan toen die van mij leeftijd hadden..

Echter vind ik je stelling niet duidelijk,dat jouw paarden rijtechnisch beter voor elkaar zijn dan de gp paarden. Vind dat nogal hoog van de toren geblazen. Hoop wel dat je snel op dat niveau je talenten kan laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:38

horseyfries schreef:
burl schreef:
Wat bedoel je Horseyfries?
Ik rijd ook paard hoor. Dus ik roep niet alleen maar van de zijlijn. Mijn paarden kennen nog niet alle oefeningen voor de GP maar zjn rijtechnisch wel beter voor elkaar.

Jouw paarden waren rijtechnisch beter voor elkaar zei je Burl, zie citaat. Dan verwacht ik geen paard met een kantelend hoofd te zien, want dat is niet zo'n goede basis voor later Grand Prix te kunnen.

De oudere paarden wel ja. Maar helaas heb ik daar op het moment geen beeldmateriaal van.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:44

setteke schreef:
"Wij" vinden niet allemaal hoor dat Adelinde niet kan paardrijden Tessa_ugo, een aatal hier :D

Sorry, ik mag jullie ook niet allemaal over een kam scheren :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:48

Netjes gereden en fijne paarden Burl. dat kantelen zal best goedkomen schat ik zo in. als je maar weet waarom het gebeurt en en weer goed kan oplossen is het een momentopname.

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:50

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:52

Ik zie ze op topniveau ook nog wel eens kantelen, dus het overkomt de besten. Hoe dan ook, ik denk niet dat je een 4-jarige moet vergelijken met een Grand Prix paard, maar een begin mag er al wel zijn. Als deze ooit GP moet gaan lopen, dan zou ik beginnen om hem nu met meer lengte in de hals te laten lopen. Verder ziet het er helemaal niet verkeerd uit voor een 4-jarige. Ieder zijn ding. Een GP-paard rijden is toch heel wat anders dan een L-paard.
En inderdaad, ik zeg niet dat Adelinde niet kan paardrijden, maar ik zie sommige dingen graag anders en die zie ik bijvoorbeeld bij Charlotte wel, maar ik val in herhaling.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:54

burl schreef:
De oudere paarden wel ja. Maar helaas heb ik daar op het moment geen beeldmateriaal van.

Burl, je rijdt absoluut netjes. Maar niets is perfect, en ook op de L proef kun je dan ook nog best wat opmerkingen kwijt als je wilt, zeker als je het ziet als basis voor Grand Prix te rijden. Neem alleen maar de verruimingen in draf en galop, daar versnelt je paard behoorlijk.
Hoe hoger je komt, hoe meer je gaat beseffen dat alles moet kloppen om de hogere oefeningen te kunnen uitvoeren. Zo is één minder aangespannen buikspier van mijn paard voldoende om hem achter niet helemaal gelijk te laten gaan in passage. Hoe meer ik weet hoe moeilijk het is om alles perfect te doen, hoe meer respect ik heb voor mensen die op Grand Prix niveau rond de tachtig procent scoren.
En dat respect, dat ontbreekt er nu juist vaak aan bij mensen die eigenlijk niet weten waarover ze praten, maar heel goed fouten kunnen zoeken. Leerzamer zou het zijn om te zien wat er goed gaat, wat er minder gaat, en waar dat aan zou kunnen liggen. Dus niet veroordelen, maar daadwerkelijk proberen meer rijtechnisch inzicht te krijgen door te kijken en te leren.
Prachtig voorbeeld hier is het commentaar op mijn filmpje: iemand constateert dat hij soms ongelijk is in passage, denkt al te weten hoe dat komt, en als ik dan zeg dat dat niet het probleem is dan wordt er verder niet meer over gesproken. Terwijl juist in dat soort dingen kennis te halen is. Maarja, als je al denkt dat je alles al weet, dan hoef je niet meer bij te leren zeker?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:58

horseyfries schreef:
En dat respect, dat ontbreekt er nu juist vaak aan bij mensen die eigenlijk niet weten waarover ze praten, maar heel goed fouten kunnen zoeken. Leerzamer zou het zijn om te zien wat er goed gaat, wat er minder gaat, en waar dat aan zou kunnen liggen. Dus niet veroordelen, maar daadwerkelijk proberen meer rijtechnisch inzicht te krijgen door te kijken en te leren.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:00

Ik ben het met je eens Horseyfries. Maar jij bent degene die beweerde dat het enige wat nog niet perfect aan Adelinde is dat ze wat achterover zit. En daar ben ik het dus niet mee eens vandaar mijn reactie in dit topic.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:08

Als je het over haar rijtechniek hebt dan is er idd verder niet veel op aan te merken in mijn ogen. Als je haar met andere paarden ziet rijden dan zie je ook de invloed van Parzival, zoals iemand al schreef niet het simpelste paard. Zo heb ik haar bijv. op wedstrijd gezien met Tiara, en dan herken je haar bijna niet.
Dan zit ze stil rechtop en is haar hand voor. Maar als je een paard onder je hebt wat de turbo van een Ferrari heeft, dan is dat wel eens werken geblazen.
Dat zie je bijv. ook bij Laura Bechtolsheimer, die toch heel klassiek is opgeleid, maar die ook zo'n paard heeft die blijft proberen om net iets meer te gaan dan zij wil. En dat is ze eigenlijk alleen maar te prijzen, want dat betekent wel dat ze lol in hun werk hebben en ervoor blijven gaan.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:22

Ah, dankjewel Horseyfries voor je uitleg over de passage :D . Dat van een niet goed aangespannen buikspier wist ik niet voor het eventueel ongelijk gaan achter in de passage. Zo leer je nog eens wat!
Zelf dacht ik dat het een kwestie zou zijn van eventueel niet sterk genoeg zijn of meer training nodig hebben in de oefening zelf.

horseyfries

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:24

Kan ook allemaal hé, maar dat is het nu juist: er zijn heel veel redenen voor één probleem, en het is dus zoeken naar de juiste oplossing.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:27

Respect dat HF en Burl hier het lef hebben filmpjes van zichzelf te tonen :D Top! En ook ontzettend interessant om te zien waar zij mee bezig zijn.

Ik vind het wel een hele boute uitspraak van Burl te stellen dat ze wellicht geen GP rijdt, maar haar paarden rijtechnisch beter voor elkaar zijn dan van Adelinde. Hoewel het er netjes uitziet op je filmpjes, zal dat uiteindelijk nog maar moeten blijken. ALS je al zo ver komt. HF daarentegen IS al zover en hoewel een zwartkijker vanalles zou kunnen opmerken was ze ook niet op dat niveau belandt als ze haar basis niet voor elkaar had. Zij scoort nu 60% in de GP, wat ik al een waanzinnige prestatie op zich vindt. Een prestatie en een niveau die velen hier waarschijnlijk NOOIT zullen halen. En ze begint net op dit niveau, dus wellicht weet ze door nog even hard door te trainen die percentages nog meer naar boven toe op te rekken. los daarvan heeft ze door uit te komen op dit niveau ook nog eens onmisbare ervaring op gedaan. Zij weet nu wat nodig is om op dit niveau te kunnen presteren op een wedstrijd. Een ervaring waar ik voor zou tekenen.

Verder scoort Adelinde nog altijd geen 100%, dus ook volgens juryleden is het niet perfect. Alles even in het juiste perspectief dus.

horseyfries schreef:
Hoe meer ik weet hoe moeilijk het is om alles perfect te doen, hoe meer respect ik heb voor mensen die op Grand Prix niveau rond de tachtig procent scoren.

Amen.

Anoniem

Re: Waar is het gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:50

Waar staat jouw fimpje Horseyfries?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:55