jes_sam schreef:Zeg Nombrado even een vraagje voor jou
Hoe krijg je een paard in verzameling zonder terug werkende krachten van de teugel?
Beetje domme vraag misschienmaar goed wil hem toch stellen
bovenbeenspier aanspannen en been/kuit
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maartenn schreef:Interessant topic
Ik heb me laatst laten filmen tijdens het rijden, hebben jullie misschien tips?
http://www.youtube.com/watch?v=0TeyvRSC7dw
Nynke_Mandy schreef:Bekken kantelen? Kun je me dit uitleggen?
R_ali_R schreef:nadat ik in het eerste topic heb gepost en ook in het tweede kan de derde natuurlijk niet achterblijven
Deze foto's zijn alweer een tijdje geleden gemaakt.
we zijn vooral bezig met tempo cotrole en rechtrichten ook moet ik er op letten dat ik hem niet te diep laat gaan en vooral dat zijn neus op of voor de loodlijn blijft. sommigen dagen gaat dit beter dan andere.
we pakken nu ook in de les wat wijken mee en dit pakt hij erg goed op.
waar ik op moet letten is dat ik niet naar voren keukel en niet te streng word met mijn binnenhand.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
brand maar los
nombrado schreef:R_ali_R schreef:nadat ik in het eerste topic heb gepost en ook in het tweede kan de derde natuurlijk niet achterblijven
Deze foto's zijn alweer een tijdje geleden gemaakt.
we zijn vooral bezig met tempo cotrole en rechtrichten ook moet ik er op letten dat ik hem niet te diep laat gaan en vooral dat zijn neus op of voor de loodlijn blijft. sommigen dagen gaat dit beter dan andere.
we pakken nu ook in de les wat wijken mee en dit pakt hij erg goed op.
waar ik op moet letten is dat ik niet naar voren keukel en niet te streng word met mijn binnenhand.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
brand maar los
oef...beetje verweg foto's
kan je ze niet wat dichterbij shoppen en weer plaatsen?
xBlue schreef:nombrado, ik heb nou alles gelezen wat je hebt geschreven. Het klinkt soms heel logisch en dan weer niet, dus ik hou me nog even gedeisd voordat ik me erin meng. Toch zou ik één ding toch nu al wel willen vragen.
Want je hebt steeds een mens als voorbeeld. Maar een mens loopt toch niet op 4 benen en draagt toch niets op zijn rug? Hoe kan je dan die vergelijking maken?
jes_sam schreef:Ik ga met Aleeneh mee![]()
Zeg nombrado , je zei verzamelen door bovenbeenspier aan te spannen, maar dan belemmer je toch het paard in zijn beweging want je blokkeert dan jezelf in het goed meegaan met het paardenrug..
Aleeneh schreef:RobinBuck schreef:
Wat vind je zelf? Wat zie je zelf aan hoe het paard beweegt?
maralyn schreef:nombrado, sorry, dit heeft niets te maken met beoordelen of discuseren over aan de teugel en correct rijden.
Ik vind het er netjes uit zien op de fjord. Is je fjord erg voorwaarts? Want zo lijkt het niet...
Maar je rijd verder erg netjes. Ik zou alleen wel ietwat losser zijn met je handen, zodat je handen en teugels in 1 lijn komen, zodat het meer een onstpannen gevoel geeft voor het paard.
Is je paard dan wat te voorwaarts? Kun je dit terug rijden door je ietwat zwaar te maken in het zadel. Hierdoor belemmer je zijn vooruitgang, en zal hij zachter gaan lopen.
S_en_Z schreef:Korte pasjes draven is juist goed volgens nombrado. Krijgen ze sterke achterbenen van
Nee even serieus:
Ik zie dat hij sterk is op een scherp bit. Zijn hals is niet rond thv de schoft.. Hij oogt ook vrij sloom en neigt "op de handrem" te draven door het teveel aan ruiterhand. Tips heb ik niet voor je. Heeft geen zin als je hem bijna nooit rijd
ArGieVai schreef:ok dank je voor de uitleg!! Nu is het indd duidelijker wat je bedoeld![]()
Nu kom ik wel weer bij de opmerking van Nombrado dat als het achterbeen meer ondertreed, het paard niet kan gaan verzamelen... Maar dat klopt in mijn ogen niet... Als het paard zijn bekken kantelt zakt de kont toch iets, maar volgens mij zal juist door dat zakken en kantelen het achterbeen meer onder de massa gaan komen? Of zie ik dit nu compleet verkeerd? (dan heb ik het overigens niet over meer ondertreden door hoger tempo waar Nombrado het over had, maar echt puur met betrekking tot verzameling)