[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:11

Nee niet kreupel maar wel onregelmatig had ik in gedachten, misschien wat stijf??

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:13

ja.. die loop idd niet zuiver...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:13

nee hoor echt kreupel, maar in mijn ogen is dat vaak al sneller dan bij andere. bij de meeste is de betekenis kreupel dat ze op 3 benen lopen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:14

Filmpje vind ik ook niet fijn :o Vind hem helemaal niet actief, sloft een beetje de bak door, en lijkt daar ook moeite mee te hebben... Behoorlijk stijf en absoluut niet soepel.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:15

nicky_rilana schreef:
nee hoor echt kreupel, maar in mijn ogen is dat vaak al sneller dan bij andere. bij de meeste is de betekenis kreupel dat ze op 3 benen lopen

Volgens mij is kreupel toch nog een iets te groot woord. Ze loopt iig niet goed, ik zou er even naar laten kijken!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:17

jack is vier jaar en wij rijden recreatief. Ik heb 1x per week les.
ik vind dat hij hier niet ontspant. Ik vind het nog moeilijk om anderen te beoordelen. Ik ga morgen het topic bekijken en misschien durf ik het dan aan om iets over anderen te vinden.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:18

Hij is idd onregelmatig maar doet me erg denken aan de tenk die hier staat. Hij wordt beter van overgangen en de galop aan het begin van het rijden en later het hals strekken en balkjes lopen. Begin je met hals strekken dan heeft hij de rek nog niet in zijn rug om het fijn te kunnen en loopt hij kort en soms onregelmatig (doordat hij scheef is) van achter.

Verder zat ik te kijken naar het lichtrijden van de ruiter, ik dacht dat het kwam door het moeilijke loopje van het paard, maar de ruiter rijdt ook achter de bewegingen. Het is dan erg lastig het achterbeen de activeren op het moment dat het echt zin heeft, je bent altijd te laat.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:19

je moet gewoon proberen om iets over iemand anders te zeggen, er zijn genoeg mensen die aan vulling geven. dat ga je dan lezen en kijken of je ziet wat ze bedoelen, anders gewoon vragen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:19

FjordFiesta loop niet kreupel, maar wel onregelmatig en absoluut niet lekker door de rug heen. Houd rug helemaal vast en treed niet onder met achterhand. Loop dus ook op de voorhand en heerlijk te sloffen.

Kailonne hoelang al onder het zadel. Op zich zou er meer gezakt mogen worden met het hoofd, maar omdat het een jong dier is kan dat nog een balans probleem zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:22

FjordFiesta loopt onregelmatig, zware bak die ongelijk is dus kan ook zoeken naar balans zijn..

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:28

Ik weet zeker dat mijn fjord niet kreupel is. De bak is inderdaad zwaar, en het lijkt daardoor misschien dat ze onregelmatig is. Ik zit inderdaad achter de beweging om te voorkomen dat ze rennerig wordt.
Bedankt voor jullie commentaar. Ik dacht dat ik op de goede weg was, maar niet dus ;(

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:31

ja maar of de bak nu zwaar is of niet ze moet er gewoon goed in lopen, ze kan het dan wel zwaar hebben. ze doen niet voor niks keuren in een zware bodem

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:33

hallo allemaal!
ik ben heel benieuwd wat jullie van deze aanleuning vinden...
ons niveau is L1
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:34

FjordFiesta schreef:
Ik weet zeker dat mijn fjord niet kreupel is. De bak is inderdaad zwaar, en het lijkt daardoor misschien dat ze onregelmatig is. Ik zit inderdaad achter de beweging om te voorkomen dat ze rennerig wordt.
Bedankt voor jullie commentaar. Ik dacht dat ik op de goede weg was, maar niet dus ;(

heb je les?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:36

fryskhynders: ik vindt dat ze een beetje op de voorhand loopt en als je je handen iets lager houd ziet het er vriendelijker uit, ik zou ze meer houden als op de 2e foto

FjordFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:38

Ja, ik heb les. Deze opname is tijdens mijn les gemaakt. De instructrice is een Centered Riding instructrice en ze is een Akasha Zit Houding Coach. Zij zal me zeker geen les geven op een kreupel paard.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:39

ja maar dat is ze toch echt sorry

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:40

JamieShanin schreef:
Nee niet kreupel maar wel onregelmatig had ik in gedachten, misschien wat stijf??

Precies! dit paard is niet kreupel. zeker niet op 1 been, dit paard is wel wat stijf, en loopt niet helemaal lekker..
ik zou eens proberen om haar af en toe iets actiever te laten lopen, niet alleen harder maar voor al veel overgangen laten maken dat ze goed naar je hulpen gaat luisteren, als die iets actiever loopt gaat hij z'n benen iets vlotter en hoger optillen en dan krijg je al een ander beeld!
vooral niet stoppen met rijden omdat hij in de ogen van mede bokkers niet rad is. Soms kan door rijden juist helpen!
als het erger word natuurlijk niet doorrijden omdat ik het zeg ;)
Laatst bijgewerkt door fryskhynders op 27-11-11 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:40

nicky_rilana schreef:
ja maar dat is ze toch echt sorry

ik denk dat je je punt gemaakt hebt!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:41

FjordFiesta schreef:
Ja, ik heb les. Deze opname is tijdens mijn les gemaakt. De instructrice is een Centered Riding instructrice en ze is een Akasha Zit Houding Coach. Zij zal me zeker geen les geven op een kreupel paard.

maar ze loopt ook totaal niet actief, zegt je instructrice daar dan niks van op zo'n moment? Ik vind het eerlijk gezegd meer lijken op een paar rondjes voor de lol rond sjokken ( niet gemeen bedoelt ) ;)
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 27-11-11 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:42

nicky_rilana schreef:
fryskhynders: ik vindt dat ze een beetje op de voorhand loopt en als je je handen iets lager houd ziet het er vriendelijker uit, ik zou ze meer houden als op de 2e foto

tja foto's, soms heb je je handen net even anders dan dat je eigenlijk zou willen!
Bedankt voor je reactie :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 00:05

Wat ik vreemd vind is dat een centered riding instructrice je achter de bewegingen laat rijden om rennerig te voorkomen.

Wat er dan gebeurd is, hij verstoort de balans die al verstoord was nog meer en paard zal of nog meer gaan rennen, of dus zonder achterhand gebruik rond gaan sukkelen.

Kun je hem niet corrigeren met een halve ophouding op je zit? Als die daar doorheen duwt kun je eens strenger een reactie eissen of het in halt oefenen (gewicht naar de achterhand brengen). Als je hem op deze manier reballanceerd en vervolgens weer voorwaarts rijdt heb je een paard dat actief naar voor kan lopen in balans en niet een die rond rent op de voorhand. Ik zeg altijd tempo mag maar dan wel ruim en gedragen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:29

FjordFiesta schreef:

Misschien moet je eens laten uitzoeken waarom ze rennerig word. En ik vermoed dat dit dus kom omdat er iets niet helemaal lekker zit in haar lichaam. ;)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:48

Ik ga hier binnenkort ook even een berichtje posten... ik moet eerst nog even wat foto's maken en het paard wat beter leren kennen... ( werkzaam op een privé stal in Saudi arabie met 16 arabische paarden waar ze nog niet allemaal even goed lopen.. erg stijf totaal geen aanleuning en vooral erg hard willen en een eigen wlletje hebben! heb nu 2 paarden waar ik redelijk mee kan rijden de rest is nog een beetje onhandelbaar.. dus word vervolgd!!!

Deejay1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:54

Aantal jaar geleden, Ze loopt opzich best lekker hier..

geen commentaar op het bit.
Afbeelding

En mn shetlander voor de kar,, loopt iets achter loodlijn, maar opzich best tevreden.
Afbeelding