Joolien schreef:Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg geweest maar ik stoor me gewoon aan het feit dat mensen paarden teveel als gebruiksvoorwerp zien en geen rekening meer houden met het paardenwelzijn. Dit komt door onwetendheid of uit frustratie,
Maar hoe kun je dat in vredesnaam rijmen met het feit dat jij jezelf aanbied als instructie, terwijl je zelf ook toegeeft onwetend te zijn? Dat kun je toch alleen maar 'onwetendheid' en met als resultaat dus frustratie verkopen in je les? Ik vind jouw kritiek op anderen bijzonder hypocriet. Naar mijn mening zijn mensen zoals jij HET probleem in de paardensport. Mensen die feitelijk van toeten noch blazen weten, de aandacht van hun eigen onkunde afleiden door te wijzen op wat anderen volgens hen niet goed doen, en wel het lef hebben in de bak te gaan staan en zichzelf tegen betaling aan te bieden als instructie.
Mensen zoals jij zullen de paardensport NOOIT naar een hoger niveau EN een betere mentaliteit brengen.
Joolien schreef:Ik hoef daarvoor helemaal niet fantastisch te kunnen rijden of les te geven want dat gebeurd in alle lagen van de sport.
Het lijkt mij anders dat je toch in staat moet zijn een zekere mate van kwaliteit in je les te kunnen borgen. Dus het gaat er wel om wat jij kunt en hoe jij lesgeeft.
Joolien schreef:Ik werk resultaatgericht omdat ik niet graag toe werk naar een bepaald resultaat, dat hoeft niet te zeggen dat ik wedstrijdgericht rijdt maar ik geef les in een lijn ergens naar toe en ik ben wel fanatiek en heb graag ruiters die dat ook zijn.
Kromme zin en een hoop geblaat maar weinig wol. HOE kun je resultaatgericht werken als jij zelf niet eens weet wat het eindresultaat moet zijn? Omdat jij je zelf als ruiter dus nog niet zover ontwikkeld hebt zodat je over voldoende baggage beschikt om ruiters vanuit je eigen ervaring te kunnen begeleiden naar het eindresultaat?
We kunnen allemaal in een boekje lezen hoe het er theoretisch uit zou moeten zien, en zien waar het bij een ander fout gaat. Om een oplossing te kunnen aandragen moet je kunnen putten uit eigen ervaring. En dat jij daar over beschikt kun jij niet aantoonbaar maken. Dus in mijn ogen zijn mensen zoals jij HET probleem in de paardensport. Dus steek eerst eens je hand in eigen boezem voordat je al dan niet terechte kritiek (ongenuanceerd en ononderbouwd) over anderen gaat spuien.
Joolien schreef:Maar goed ik word hier niet begrepen dus we kunnen lang zo door gaan, daarom reageerde ik aanvankelijk niet meer.
Nee, jij kunt geen antwoord geven op concrete vragen. Jij kunt je eigen kennis, baggage en ervaring niet verantwoorden. Vind ik ook een duidelijk manco als je dat als instructie niet kunt. Aangezien jij dus blijkbaar nog steeds lesklanten hebt, zijn dus niet alle mensen in staat daar doorheen te prikken. Jij verdient dus ook aan de onwetendheid van mensen. Want als ze beter zouden weten, dan zouden ze wel met instructie in zee gaan met meer/beter aantoonbare baggage.