LDR en/of Rollkur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:35

Whatje staat op stal :j

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden echt behoorlijk wat geleerd heb van de proffessor. Er zitten echt hele interessante oefeningen bij en heb handige tips ontvangen. Ook het doorvragen van hem (tot het irritante toe :o ) heeft wel bijgedragen aan het bewust bezig zijn met het rijden.

Van Murphy heb ik geleerd dat je vooral iedereen moet afzeiken. Maar dat wil ik niet leren dus heb er niks mee gedaan en lees de posten scannend. Erg jammer!

Maar ik ben absoluut van mening dat je ook vanuit een klassiek oogpunt meer moderne oefening kan uitvoeren.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:44

Ik ben dat helemaal met je eens. Hetgeen professor post is theoretisch heel sterk, en zeker leerzaam. Dat is ook de enige waar ik uberhaupt iets van aan wil nemen zolang het niet snerend en kortzichtig is.

Citaat:
Maar ik ben absoluut van mening dat je ook vanuit een klassiek oogpunt meer moderne oefening kan uitvoeren.

precies, het is niet zo zwart wit, en er zijn meer mogelijkheden dan die uit de 16de eeuw voor christus. Het paard is een dynamisch iets, iets dat mee evolueerd in diens gebruiksdoel. Een constant veranderend iets. En je moet flexibel en open minded zijn wil je met het dynamische wezen paard een leuk stukje kunnen wegrijden

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:48

Citaat:
Waarom doet u zo onnozel over hangen op het paard van de toppers, ik zie dat behoudens enkele momenten helemaal niet terug. Waar klemmen de toppers met hun bovenbenen? Dat gal niet helemaal correct op een paard zit ben ik met u eens, maar schijnbaar kan hij zijn lichamelijk ongemak zonder enige moeite corrigeren, en dat dan goed genoeg om toch het paard optimaal voor te stellen.
Ik vind dat de onderbenen zoals het hoort in de klasieke dressuur mooi afhangen. Maargoed dat is weer het verschil van het vermogen van inzicht
En zo heb ik er nog wel een dozijn:
Afbeelding

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:50

Zooist schreef:
Whatje staat op stal :j

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen maanden echt behoorlijk wat geleerd heb van de proffessor. Er zitten echt hele interessante oefeningen bij en heb handige tips ontvangen. Ook het doorvragen van hem (tot het irritante toe :o ) heeft wel bijgedragen aan het bewust bezig zijn met het rijden.

Van Murphy heb ik geleerd dat je vooral iedereen moet afzeiken. Maar dat wil ik niet leren dus heb er niks mee gedaan en lees de posten scannend. Erg jammer!

Ach ja, je moet iets zeggen. Afzeiken? Ik ken er wel een paar, maar dat is zonde van de tijd.
Ik denk dat jij er moeite mee hebt dat ik jouw vorige filmpje onder jouw naam -een LDR filmpje wat je vreemd genoeg snel weg gehaald hebt daarna- kritisch onder de loep heb genomen...
Het lijkt wel of je je schaamt voor het gebruik van LDR...?

Zooist, Tjoppie, maak er nog een gezellige avond van en pak eens een goed boek zou ik zeggen...(grapje...).

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:50

Professor schreef:
Citaat:
Waarom doet u zo onnozel over hangen op het paard van de toppers, ik zie dat behoudens enkele momenten helemaal niet terug. Waar klemmen de toppers met hun bovenbenen? Dat gal niet helemaal correct op een paard zit ben ik met u eens, maar schijnbaar kan hij zijn lichamelijk ongemak zonder enige moeite corrigeren, en dat dan goed genoeg om toch het paard optimaal voor te stellen.
Ik vind dat de onderbenen zoals het hoort in de klasieke dressuur mooi afhangen. Maargoed dat is weer het verschil van het vermogen van inzicht
En zo heb ik er nog wel een dozijn:
Afbeelding

Dat ontken ik toch ook niet, ik zeg alleen dat hij technisch goed genoeg is om dit te compenseren. Wat is uw probleem met mijn stelling en waarom moet u uw mening met een foto zo doordouwen als ik uw stelling over deze erken?

en daarnaast zou uw geoeffende oog moeten zien dat Gal hier net een zijgang inzet.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:56

Citaat:
Dat ontken ik toch ook niet, ik zeg alleen dat hij technisch goed genoeg is om dit te compenseren. Wat is uw probleem met mijn stelling en waarom moet u uw mening met een foto zo doordouwen als ik uw stelling over deze erken?

en daarnaast zou uw geoeffende oog moeten zien dat Gal hier net een zijgang inzet.

U valt met deze laatste zin geweldig door de mand, het is de Uitgestrekte draf, heb het uit een filmpje gehaald.
Compenseren is juist dat wat men niet wil bij het rijden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:56

Plaats eerst eens iets van jezelf voordat je anderen gaat bekritiseren Murphy.

En inderdaad. Ik heb het filmpje weg gehaald nadat professor mij erop attent gemaakt had dat ik drie jaar geleden nog niet zo wijs aan het sturen was.

Maar voordat JIJ met die eer gaat strijken..... Ik dacht dat je hier probeerde om
anderen wijsheid bij te brengen over klassiek, maar jij bent alleen maar aan het bewijzen dat klassiekers alles en iedereen afZEIKEN ja! Want zo komen jou posten niet alleen op mij over.

Ik vind het echt ontzettend knap dat je mij opnieuw een LDR naampje geef. Echt top! En opnieuw begrijp ik dat JIJ er echt geen ene bal van wilt snappen!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:01

Professor schreef:
Citaat:

U valt met deze laatste zin geweldig door de mand, het is de Uitgestrekte draf, heb het uit een filmpje gehaald.
Compenseren is juist dat wat men niet wil bij het rijden.

U heeft helemaal niks gedaan, dat is geen still uit een filmpje. Dit is een aanzet tot een zijgang. Mocht u wel dit soort materiaal als uw onderbouwing van uw mening filteren uit filmpjes dan is het wel heel treurig gesteld met u. Ik vind dat namelijk het meest schandalige wat iemand kan doen, een 10 minuten durend filmpje beeldje voor beeldje afdraaien en dan dat ENE momentje eruit knippen om te laten zien dat het toch echt wel schandalig is. Als u zelf niet inziet dat dit soort acties heel, heel ver beneden enig peil is, dan is het niet allen zeer treurig gesteld met uw omgang met paarden (comprimissen sluiten) maar ook met uw omgang met mensen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:10

Citaat:
U heeft helemaal niks gedaan, dat is geen still uit een filmpje. Dit is een aanzet tot een zijgang. Mocht u wel dit soort materiaal als uw onderbouwing van uw mening filteren uit filmpjes dan is het wel heel treurig gesteld met u. Ik vind dat namelijk het meest schandalige wat iemand kan doen, een 10 minuten durend filmpje beeldje voor beeldje afdraaien en dan dat ENE momentje eruit knippen om te laten zien dat het toch echt wel schandalig is. Als u zelf niet inziet dat dit soort acties heel, heel ver beneden enig peil is, dan is het niet allen zeer treurig gesteld met uw omgang met paarden (comprimissen sluiten) maar ook met uw omgang met mensen.

Wanneer u nu werkelijk denkt dat dit zo is, dan bent u wel heel kortzichtig, dit is een uitgestrekte draf, en geen inzet tot het appuyeren, u valt regelmatig rijtechnisch gezien door de mand, wanneer men een zijgang inzet en dat doet van Gal ook, dan kijkt men in de richting waar men naar toe gaat, en rijdt niet ins Blaue hinein. En wanneer u goed gelezen had dan heb ik niet 1 beeldje daarvan maar de hele uitgestrekte draf zit mijnheer van Gal zo, dus het is niet het uitvergroten van.
En het bewijs dat hij hangt op het paard, en klemt met het bovenbeen, wat u voortdurend bestrijde, zoals al onze Nederlandse zg toppers.
Dat is een gevolg van het LDR rijden, dat wat Zeegers ook opmerkte bij Baucher.

tjoppie

Re: LDR en/of Rollkur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:18

Kijk nog eens goed naar die foto Professor. En leg uw leerboek ernaast met allemaal tekeningen dan zal je zien dat dit een aanzet is tot een zijgang. Het voorbeen heeft hem al ingezet, het achterbeen komt verder onder de massa en het andere achterbeen blijft iets achter in de beweging om om te stellen. Uit die foto zie ik ook geen enkel bewijs dat hij klemt met zijn bovenbeen of hangt aan het paard, de foto bewijst juist het tegendeel. En daarnaast vind ik het ook weer echt een leken opmerking om te zeggen dat scheef zitten te maken heeft met het rijden van LDR wat Gal overigens niet doet. Heeft u nu nog niet in de gaten dat het gewoon allemaal onzin is wat u post?
En nogmaals ik vind het een schokkende persoonlijke eigenschap dat u wil laten blijken dat u de ritten van Gal beeldje voor beeldje doorloopt om te kijken of er nog iets negatiefs uit te halen valt. Heeft u niks beters te doen dan de hele dag op internet rond te hangen, en ruiters tot op het bot af te kraken en filmpjes van hun per 1/10 van secondes grondig te bestuderen of deze nog voor uw kruistocht geschikt zijn.
Zegt ook wel weer wat dat u uit die hele proef slechts een beeldje heeft kunnen vinden (als u dat uberhaupt gedaan heeft, want ook daar geloof ik geen drol van.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:26

Citaat:
Kijk nog eens goed naar die foto Professor. En leg uw leerboek ernaast met allemaal tekeningen dan zal je zien dat dit een aanzet is tot een zijgang. Het voorbeen heeft hem al ingezet, het achterbeen komt verder onder de massa en het andere achterbeen blijft iets achter in de beweging om om te stellen. Uit die foto zie ik ook geen enkel bewijs dat hij klemt met zijn bovenbeen of hangt aan het paard, de foto bewijst juist het tegendeel. En daarnaast vind ik het ook weer echt een leken opmerking om te zeggen dat scheef zitten te maken heeft met het rijden van LDR wat Gal overigens niet doet. Heeft u nu nog niet in de gaten dat het gewoon allemaal onzin is wat u post?
En nogmaals ik vind het een schokkende persoonlijke eigenschap dat u wil laten blijken dat u de ritten van Gal beeldje voor beeldje doorloopt om te kijken of er nog iets negatiefs uit te halen valt. Heeft u niks beters te doen dan de hele dag op internet rond te hangen, en ruiters tot op het bot af te kraken en filmpjes van hun per 1/10 van secondes grondig te bestuderen of deze nog voor uw kruistocht geschikt zijn.
Zegt ook wel weer wat dat u uit die hele proef slechts een beeldje heeft kunnen vinden (als u dat uberhaupt gedaan heeft, want ook daar geloof ik geen drol van.

Ik geloof het niet, ik weet het zeker en daarom kunt u beter eens meer gaan leren kijken en dat door een goede bril, het is geweldig wat u ziet, alleen is de praktijk in deze anders geweest.
Bij LDR gereden paarden als opmerking blijft het achterbeen altijd achter en zeker in de uitgestrekte draf, het paard moet veel compenseren en daardoor raakt u in de war, ik wens u een goede avond en nog veel inzicht het is te hopen, en vooral leren leren begrijpen wat en hoe.
En wanneer wij elkaar misschien tegen komen op het afrijterrein in Aachen kan ik nog wel meer dingen aan u laten zien.
En uw insinuatie dat ik steeds mijn leerboeken erbij heb is geweldig, dan heb ik een goed geheugen zit met mijn laptop in de tuin.
Bedankt voor het compliment aan mijn leermeesters dan hebben zij mij toch veel geleerd en heb ik het onthouden. *D
En overdenkt u maar eens wat u niet ziet dat dik gedrukte, wat u daar wel of niet ziet is Black Magic, maar geen logisch denken. Hoe zet een paard het appuyeren in, met een recht naar voren strekkend been?? In welk tempi van de draf rijdt men zijgangen?? En naar welke zijde zit de ruiter met zijn gewicht? En wat zijn de hulpen vooral de beenhulpen voor het appuyeren??
Wanneer men dit rijtje naast elkaar legt en bekijkt op de foto klopt uw theorie niet.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:36

Welk stukje begrijpt u niet van het stukje dat ik uw mening erken dat Gal niet een byzonder goede zit heeft? Ik zeg alleen dat hij ruiter genoeg is om dat op een of andere manier zo te compenseren dat hij toch een paard correct voor kan stellen in de ring. Wat is uw probleem daarmee?
Volgens mij word er in de proef niet LDR gereden, en zoals u weet van al uw studies mbt biomechanica is dat een gevolg van correct of niet correct rijden op DAT moment en niet van een training van twee weken geleden.
Biomechanica van een paard is heel direct, een binnenhand die vast zit belemmert direct het achterbeen, en als de hand het volgende moment los is dan kan het achterbeen weer weg. Het is dus dom en kortzichtig om met biomechanica te strooien als met het over opnames heef IN de ring mbt LDR, want in de ring wordt geen LDR gereden (Gal rijd overigens helemaal geen LDR, maar daar word voor het gemak maar iedere keer helemaal aan voorbij gedenderd, hij is dus ook geen voorbeeld in deze maargoed)
Ik ga niet naar Achen, heb daar niks te zoeken, en ik vind het jammer dat u niet meer ingaat op het inhoudelijke in mijn post over klemmende benen, hangen en de oefening welke op die foto ingezet word.

Ik vrees echter dat als ik naar Aachen toe zou komen u veel van mij kan leren mbt de praktijk.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:42

tjoppie schreef:
Welk stukje begrijpt u niet van het stukje dat ik uw mening erken dat Gal niet een byzonder goede zit heeft? Ik zeg alleen dat hij ruiter genoeg is om dat op een of andere manier zo te compenseren dat hij toch een paard correct voor kan stellen in de ring. Wat is uw probleem daarmee?
Volgens mij word er in de proef niet LDR gereden, en zoals u weet van al uw studies mbt biomechanica is dat een gevolg van correct of niet correct rijden op DAT moment en niet van een training van twee weken geleden.
Biomechanica van een paard is heel direct, een binnenhand die vast zit belemmert direct het achterbeen, en als de hand het volgende moment los is dan kan het achterbeen weer weg. Het is dus dom en kortzichtig om met biomechanica te strooien als met het over opnames heef IN de ring mbt LDR, want in de ring wordt geen LDR gereden (Gal rijd overigens helemaal geen LDR, maar daar word voor het gemak maar iedere keer helemaal aan voorbij gedenderd, hij is dus ook geen voorbeeld in deze maargoed)
Ik ga niet naar Achen, heb daar niks te zoeken, en ik vind het jammer dat u niet meer ingaat op het inhoudelijke in mijn post over klemmende benen, hangen en de oefening welke op die foto ingezet word.

Ik vrees echter dat als ik naar Aachen toe zou komen u veel van mij kan leren mbt de praktijk.

Denk dat mijn leermeesters beter waren en zijn dan u gelukkig maar, en wat u ziet dat bestrijdt u nog af, het is een kunst om te willen herkennen, ook dat LDR een geweldig spektakel veroorzaakt, maar mooi is het niet, en zeker de zit van de ruiters hebben er onder te lijden, Anky zat vroeger elegant en effectief, heb vele filmpjes en foto´s met Bonfire een lust voor het oog, met een nagevende hand een paard wat nog straalde en van achter naar voren ging, had 1 zwakte de piaffe het rechterachterbeen(haalde het paard steeds zijwaarts weg), maar de rest was werkelijk rijden.
Zal morgen een foto plaatsen van haar bij het appuyeren, werkelijk een lust voor het oog.
En de begaafde amazone hangt nu ook achterover en rijdt verbeten, en dat is eeuwig zonde.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:51

Ik zit me hier helemaal ziek te lachen _O-

Sorry, ik ben het niet altijd met de manier eens waarop professor mensen "toespreekt" Maar van onkunde kan ik hem niet betichten. Dit is wel degelijk een uitgestrekte draf met uitgestoken benen van de ruiter. Als het paard een appuyement in zou zetten had minstens een oorpuntje in de richting moeten wijzen, maar zowel paard als ruiter zijn helemaal rechtuit geconcentreerd. Je raakt verward door de hoek waaruit de foto/film opname gemaakt is, maar kijken naar het paard en zijn lichaam zegt wel degelijk anders. ;)

Maarja LDR/Rolkurr is altijd goed voor een vette discussie, ik sla even over :+

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:57

Waar haal je in hemelsnaam dit soort onzin vandaan, ik wil ook zo een hoed!
En voor het gemak gaat u inhoudelijk niet in op mijn post over biomechanica. Dat is dus de crux met u professor, u blaat heel veel, neemt een behoorlijke stelling in en heeft een behoorlijke mening. Maar als het echt op discusseren over essentiele onderdelen aankomt dan gooit u het ineens over een andere boeg en haalt u er hele andere dingen bij dan waar we het over hadden. Komt dat omdat u een gebrek aan parate kennis heeft?
U kunt mij alleen overtuigen van de waarheid van uw eerdere post als u mij kunt overtuigen van het feit dat biomechanica langer doorwerkt dan die split second. En dat kunt u met goed fatsoen niet rechtbrijen, dus gooit u maar weer heel iets anders in de groep.
Ik weet overigens niet wie u leermeesters zijn geweest, u weet ook niet wie de mijne zijn.
Wellicht bent u genegen om wel inhoudelijk op de door u gequote post van mij in te gaan, en dan met nadruk op het LDR in de ring en de biomechanica en de doorwerking daarvan? want dat is het intressante stukje waarbij u uw eigen visie alleen maar onderuit kan halen

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:00

Whinnylando schreef:
Ik zit me hier helemaal ziek te lachen _O-

Sorry, ik ben het niet altijd met de manier eens waarop professor mensen "toespreekt" Maar van onkunde kan ik hem niet betichten. Dit is wel degelijk een uitgestrekte draf met uitgestoken benen van de ruiter. Als het paard een appuyement in zou zetten had minstens een oorpuntje in de richting moeten wijzen, maar zowel paard als ruiter zijn helemaal rechtuit geconcentreerd. Je raakt verward door de hoek waaruit de foto/film opname gemaakt is, maar kijken naar het paard en zijn lichaam zegt wel degelijk anders. ;)

Maarja LDR/Rolkurr is altijd goed voor een vette discussie, ik sla even over :+

Zoals je zien kan heeft het lijf de zijgang al ingezet, voorbeen zal direct daarna volgen en de rest ook. Dit is het moment dat er eigenlijk gezegd word, "we gaan de volgende pas appuyeren naar links" Het lijf maakt zich klaar als in de massa die vooruit werkt zoals het biomechanisch werkt.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:02

Ik vind het grappig dat Anky hier nu ineens opgehemeld wordt, terwijl ze in de tijd van Bonfire ook al door Jan en alleman onderuit gehaald werd omwille van haar trainingssysteem. Ze begon haar training bij Sjef in '91 namelijk, waarna ze zoveel successen met Bonfire behaalde.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:17

Citaat:
Zoals je zien kan heeft het lijf de zijgang al ingezet, voorbeen zal direct daarna volgen en de rest ook. Dit is het moment dat er eigenlijk gezegd word, "we gaan de volgende pas appuyeren naar links" Het lijf maakt zich klaar als in de massa die vooruit werkt zoals het biomechanisch werkt.

Ja en men kan duidelijk zien dat de ruiter de hulpen voor de zijgang inzet????????
Laat me echt niet lachen, dit is gewoon tegen willens en wetens iets beweren wat geen enkele onderbouwing heeft.
Men zegt weleens het paard ziet spoken, denk dat u dat ook ziet.
Het paard moet compenseren omdat de ruiter scheef zit.
Iedereen kan zien dat de ruiter met de bovenbenen klemt, iedereen kan zien dat de ruiter scheef zit in de heup inknikt, en iedereen kan zien dat het paard en ruiter zich rechtuit oriënteren en iedereen kan zien dat de hulpen niet gegeven worden voor wat voor zijgang dan ook.
Sorry hiermee verdoe ik mijn tijd niet meer met zulke onzin, gaf aan dat het uitgestrekte draf is en was, en wanneer men dat niet kan zien maar wat anders heeft het ook geen zin meer met u over LDR in discussie te gaan, wens u een goede nacht.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:24

Zou je nog in willen gaan op hetgeen wij net aan het bespreken waren of moet ik met je mee naar het volgende onderwerp omdat je uit dat wat we net bespraken niet uitkomt?

Ook goed, Nee de ruiter geeft nog niet de hulpen, die is ook in de aanzet van de hulp. Ik zie niet dat de ruiter met het bovenbeen klemt? Ik zie wel dat de ruiter en het paard de voorbereidingen aan het maken zijn voor een zijgan. Dat u dat niet ziet, daar kan ik niks aan doen.

Maar laten we even doorgaan op hoe de Biomechanica langer dan een split second door kan werken, dat vind ik namelijk intressant om te weten.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:24

clarence schreef:
Ik vind het grappig dat Anky hier nu ineens opgehemeld wordt, terwijl ze in de tijd van Bonfire ook al door Jan en alleman onderuit gehaald werd omwille van haar trainingssysteem. Ze begon haar training bij Sjef in '91 namelijk, waarna ze zoveel successen met Bonfire behaalde.

precies

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:28

tjoppie schreef:
Zou je nog in willen gaan op hetgeen wij net aan het bespreken waren of moet ik met je mee naar het volgende onderwerp omdat je uit dat wat we net bespraken niet uitkomt?

Ook goed, Nee de ruiter geeft nog niet de hulpen, die is ook in de aanzet van de hulp. Ik zie niet dat de ruiter met het bovenbeen klemt? Ik zie wel dat de ruiter en het paard de voorbereidingen aan het maken zijn voor een zijgan. Dat u dat niet ziet, daar kan ik niks aan doen.

Maar laten we even doorgaan op hoe de Biomechanica langer dan een split second door kan werken, dat vind ik namelijk intressant om te weten.

Prachtig dat u dat ziet, geweldig daarom vind ik al uw geschrijf dus gewoon niets meer, omdat u anderen beschuldigd van niet kunnen zien, maar zelf gewoon de plank mis slaat, dat is geen misslaan.

Bonfire is nooit LDR getraind hij liet het niet toe, dat weten velen niet.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:29

En dan zal ik u nog iets stoms vertellen professor. Als u uw hoofd draait zodat de bakafscheiding horizontaal is, dan zit Gal ineens een heel stuk rechter. Of heeft u dat niet ontdekt?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:31

Professor schreef:
tjoppie schreef:

Prachtig dat u dat ziet, geweldig daarom vind ik al uw geschrijf dus gewoon niets meer, omdat u anderen beschuldigd van niet kunnen zien, maar zelf gewoon de plank mis slaat, dat is geen misslaan.

En laat dat nou fijn wederzijds zijn! U vind mij een sukkel, ik vind u een sukkel. Ik ben van mening dat u geen kennis en kunde heeft, uheeft die mening over mij. Prima, ik heb liever dat u vind dat ik er niks van snap dan mensen die wel wat gepresteerd hebben.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:35

Citaat:

Nee idd, ik meen toch echt foto's in mijn bezit te hebben die het tegenovergestelde doen geloven :Y)

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:37

Professor schreef:

Nou, ik heb Anky met Bonfire zien rijden en trainen en dat deed ze dus echt wel. Maar ja, ik heb dan ook niet zo'n grote haat ertegen als jij, dus het hoeft niet in mijn straatje te passen dat ze het wel of niet gebruikte.
Ik ken ook mensen die al bij Sjef trainden voordat ie Anky ontmoette en die rijden ook LDR, dus het is echt nergens op gebaseerd dat die methode er bij de training van Bonfire niet aan te pas kwam.