tjoppie schreef:Welk stukje begrijpt u niet van het stukje dat ik uw mening erken dat Gal niet een byzonder goede zit heeft? Ik zeg alleen dat hij ruiter genoeg is om dat op een of andere manier zo te compenseren dat hij toch een paard correct voor kan stellen in de ring. Wat is uw probleem daarmee?
Volgens mij word er in de proef niet LDR gereden, en zoals u weet van al uw studies mbt biomechanica is dat een gevolg van correct of niet correct rijden op DAT moment en niet van een training van twee weken geleden.
Biomechanica van een paard is heel direct, een binnenhand die vast zit belemmert direct het achterbeen, en als de hand het volgende moment los is dan kan het achterbeen weer weg. Het is dus dom en kortzichtig om met biomechanica te strooien als met het over opnames heef IN de ring mbt LDR, want in de ring wordt geen LDR gereden (Gal rijd overigens helemaal geen LDR, maar daar word voor het gemak maar iedere keer helemaal aan voorbij gedenderd, hij is dus ook geen voorbeeld in deze maargoed)
Ik ga niet naar Achen, heb daar niks te zoeken, en ik vind het jammer dat u niet meer ingaat op het inhoudelijke in mijn post over klemmende benen, hangen en de oefening welke op die foto ingezet word.
Ik vrees echter dat als ik naar Aachen toe zou komen u veel van mij kan leren mbt de praktijk.
Denk dat mijn leermeesters beter waren en zijn dan u gelukkig maar, en wat u ziet dat bestrijdt u nog af, het is een kunst om te willen herkennen, ook dat LDR een geweldig spektakel veroorzaakt, maar mooi is het niet, en zeker de zit van de ruiters hebben er onder te lijden, Anky zat vroeger elegant en effectief, heb vele filmpjes en foto´s met Bonfire een lust voor het oog, met een nagevende hand een paard wat nog straalde en van achter naar voren ging, had 1 zwakte de piaffe het rechterachterbeen(haalde het paard steeds zijwaarts weg), maar de rest was werkelijk rijden.
Zal morgen een foto plaatsen van haar bij het appuyeren, werkelijk een lust voor het oog.
En de begaafde amazone hangt nu ook achterover en rijdt verbeten, en dat is eeuwig zonde.