Wat vind je van Gert van den Hof?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind je van Gert van der Hof?

Helemaal geweldig!
93 (21%)
In sommige gevallen een prima oplossing
232 (53%)
Slecht (en ouderwets)
112 (25%)

Totaal aantal stemmen: 437

Tendance

Re: Wat vind je van Gert van den Hof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:37

@ pietsie: Ik heb minstens 12 paarden volledig zadelmak gemaakt, 5 paarden, die een ander er niet meer op lieten zitten, 6 jonge paarden aangereden en meerdere jonge paarden op wedstrijden uitgebracht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:37

pietsie schreef:
ik heb alles meegelezen en ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel van de mensen die hier reageren daadwerkelijk wel eens een paard zadelmak hebben gemaakt.

Haha, ik heb behoorlijk wat pony's en een paar paarden zadelmak gemaakt, maar dat is wel een tijdje geleden :D , toen bestond internet nog niet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:39

Ontelbare paarden zadelmak gemaakt, waaronder rillerige Jazzen etc etc etc . Nooit een probleem tegengekomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:42

Mindfields schreef:
Ontelbare paarden zadelmak gemaakt, waaronder rillerige Jazzen etc etc etc . Nooit een probleem tegengekomen.

Ik ben ook nooit een probleem tegen gekomen, maar dat betekent niet, dat er geen probleempaarden zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:44

Zo moeilijk hoeft het zadelmak maken toch ook niet te zijn??? Zo lang je er maar genoeg liefde en aandacht in steekt!!! En geduld hebben!
Natuurlijk moet je wel een dosis rijkunst meebrengen... Het zal niet iedereen lukken!
En als het dan echt niet wil....
Met de paarden van Jan Stummel lukte het me altijd en dan mag je eindelijk je eigen paard zadelmak maken en dan wil het niet....
Dan breng je hem weg en is Gert best een heel goede optie..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:45

@ Electra: Het zijn geen probleempaarden, maar mensen met een probleem en dat probleem moet je oplossen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:45

nou wij maken hier ook zadelmak en geloof me ik heb er nu een staan die laat je gewoon niet opstappen en daar zijn we al wat maanden mee bezig !! die gaat binnenkort denk ik wel richting herman !
Sommige paarden hebben het mischien nodig om een beetje overbluft te worden en andere kun je na een goede voorbereiding zo opstappen.
geen paard is hetzelfde ,ik zelf wil toch wel graag het paard leren kennen maar heb zeker geen moeite wat gert of herman doen , ligt aan het paard .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:49

@ pietsie: Het was ook meer bedoeld als grapje... Bij ons hebben we tegenwoordig het stopwoord/zin: wiens probleem is het? Nou in dit geval niet die van het paard maar van de persoon.
Ik heb zoals je gelezen hebt ook voor de "uitweg" Gert gekozen en ben er alleen maar heel positief over, want heb nu een geweldig paard staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:52

Tendance schreef:
@ Electra: Het zijn geen probleempaarden, maar mensen met een probleem en dat probleem moet je oplossen.

Ok, maar zoals ik eerder zei, het paard van mijn stalgenote die heeft toch een afstamming die bekend is om het probleem van het zadelmak maken, ik zal het navragen, ik ben de naam vergeten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:55

Gert maakt paarden zadelmak - en niet meer dan dat. Je koopt het eerste risico af - en vervolgens kun je zelf verder. Als je dat niet kunt moet je je paard daar niet heenbrengen. Iedereen zoekt de zadelmakmaker of africhter die hem/haar past....daar ligt volgens mij een deel van het probleem, veel mensen weten niet wat ze eigenlijk zoeken en komen daarom met verkeerde verwachtingen bij de voor hen verkeerde persoon terecht.

Mindfields, ik heb veel respect voor alles wat je doet, maar als een paard niet WIL.....de meeste mensen schaffen toch echt een paard aan om er op te gaan zitten - en als een 3 of 4 jarige dat heel erg ingewikkeld vind, zal ik vrij ver gaan om daar een oplossing voor te zoeken. Moet trouwens zeggen dat het mij nooit is overkomen, steeds de juiste persoon gezocht bij het juiste paard en passend bij mijn omstandigheden - en die waren niet altijd hetzelfde, dus de methode van africhten is bij mijn paarden ook niet altijd hetzelfde geweest.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:56

pietsie schreef:
nou wij maken hier ook zadelmak en geloof me ik heb er nu een staan die laat je gewoon niet opstappen en daar zijn we al wat maanden mee bezig !! die gaat binnenkort denk ik wel richting herman !
Sommige paarden hebben het mischien nodig om een beetje overbluft te worden en andere kun je na een goede voorbereiding zo opstappen.
geen paard is hetzelfde ,ik zelf wil toch wel graag het paard leren kennen maar heb zeker geen moeite wat gert of herman doen , ligt aan het paard .

Wat heb je geprobeerd qua opstappen? Of hoe doen jullie het opstappen?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:56

wat mij verder opvalt is als ik de profielen lees van de voor en tegenstanders mij een heleboel duidelijk word.
Dit is niet persoonlijk of aanvallend bedoelt maar voor mij wel verhelderend.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:59

Vertel pietsie hoe bedoel je dat?
Ik kijk namelijk nooit naar de profielen.... Ben daar niet boktslim genoeg voor....
Laatst bijgewerkt door Tendance op 01-05-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:59

pietsie schreef:
wat mij verder opvalt is als ik de profielen lees van de voor en tegenstanders mij een heleboel duidelijk word.
Dit is niet persoonlijk of aanvallend bedoelt maar voor mij wel verhelderend.

:D , dat heb ik nu ook altijd, daarom is mijn profiel leeg ;)

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:00

Mindfields schreef:
pietsie schreef:

Wat heb je geprobeerd qua opstappen? Of hoe doen jullie het opstappen?

zo ver kom je nog niet eens , als je er naast staat en je trekt je knie op is ze al weg , en denk niet dat we geen geduld hebben want we staan al weken alleen naast hem met onze benen te bewegen haha.
Ik moet er bij zeggen dat ALs je erop komt hij verder heel braaf is, stap draf ,galop geen probleem en geen pas verkeerd.
Maar deze dame neemt er een loopje mee.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:03

@ Pietsie, is het heel misschien een Fries?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:03

Tendance schreef:
Vertel pietsie hoe bedoel je dat?
Ik kijk namelijk nooit naar de profielen.... Ben daar niet boktslim genoeg voor....

probeer het eens en trek je eigen conclusie, die kan wel heel anders zijn dan die van mij.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:04

Kendra schreef:

haha nee , die worden vaak zadelmak geboren , het is zo'n snel A welshje

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:06

@ pietsie: Zal het eens doen.... Misschien heel gemeen, maar het zal vast het penny-bokt meisje zijn, die een bepaalde mening heeft, terwijl ze nog nooit een paard zadelmak hebben gemaakt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:08

Van RT naar EA GZ Diensten

Veulen84

Denk dat het wel tegenvalt dat penny geheel.

Ik zie wel een duidelijke lijn en verschil tussen handel/sport en recreatie/hobby.

Edit: wat dit in hemelsnaam met gezochten diensten te maken heeft weet ik niet trouwens.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 01-05-11 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Revanches: Het lijkt me logischer als dit naar discussies wordt verplaatst? Is toch geen dienst gezocht?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:18

Famke160301 schreef:
Waarom kan een paard niet zo denken? Nogmaals, we zijn niet helderziend, zodat we de gedachtes van paarden kunnen lezen, helaas.

Er is wél bekend hoe paarden 'denken'. Hoe ze leren. Waarom ze doen wat ze doen en waarom ze reageren zoals ze reageren. Hierover zijn zát boeken geschreven en is meer dan genoeg informatie beschikbaar. In mijn ogen moet een ieder die een paard gaat inrijden hiervan op de hoogte zijn en zich hierin verdiept hebben. Het wordt anders wel erg lastig om een paard iets te leren terwijl je elkaar niet begrijpt en je je niet in het paard kunt verplaatsen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:18

pietsie schreef:
Kendra schreef:

haha nee , die worden vaak zadelmak geboren , het is zo'n snel A welshje

Ik vroeg het omdat een bepaald type (of een bepaalde bloedlijn) Friezen (ben geen expert van deze zwarte monsters) een slechte verbinding heeft tussen de voorhand en de middenhand, waardoor ze - als je ze ongetraind zadelmak maakt - enorm last krijgen bij de overgang van schoft naar rug, dat schijnt nogal wat problemen op te leveren bij het opstappen. Vandaar.
Maar zo'n A welshje, kun je je daar niet snel op slingeren :D? Klein monstertje dus, zie je Gert daar echt op gaan zitten?

@ Revanches: inderdaad een vreemde verplaatsing...

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 23:24

nee niet snel opslingeren , je kunt hem rustig opzadelen ,longeren enz maar als je je been optrekt als je er naast staat moet je wel speedy conzales zijn om er op te komen.
enne herman is maar een klein mannetje

maar je woont niet ver weg dus je mag best eens komen proberen sneller te zijn !!