Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Bomba schreef:Het ideale dressuurpaard naar mijn mening: http://www.youtube.com/watch?v=PH2Zr10J7wE
![]()
Daar valt overigens ook nog genoeg op aan te merken hoor, alleen valt dit meer binnen de categorie 'normale verbetering'.
polly2 schreef:@ Sporter: Dat is niet typisch bokt hoor.
Dat is typisch menselijk.... En niet alleen wat dit soort dingen betreft. Mensen wijzen nu eenmaal graag van zich af. Dat geeft namelijk een goed gevoel. Je positioneert je zelf daarmee boven een ander...dus het geeft je leven meer glans...althans...zo lijkt het...in feite is dat natuurlijk schijn.
Ik kan idd niet beoordelen of het goed of slecht is. Een paar pagina's terug vraag ik zelfs als de relatie wordt gelegd met de fokkerij van paarden die aan dit moderne dressuurbeeld voldoen: wie bepaalt dan wat goed of slecht is????
Ik vind de huidige dressuur niet meer fijn en mooi om naar te kijken. En dat staat los van goed of slecht...en los van knap of niet knap gedaan.
Net als ik tuigers ook niet fijn vind om naar te kijken. En puissance springen ook niet....maar doet opnieuw niks af aan de prestatie...en zo lang er vraag naar is...zal het aanbod blijven.... Maar ik kijk tegenwoordig bijna niet meer. Soms weer even...om te kijken wat ik er op dat moment van vind...om vervolgens weer heel lang niet te kijken...
DDW1190 schreef:Net als ik tuigers ook niet fijn vind om naar te kijken. En puissance springen ook niet....maar doet opnieuw niks af aan de prestatie...en zo lang er vraag naar is...zal het aanbod blijven.... Maar ik kijk tegenwoordig bijna niet meer. Soms weer even...om te kijken wat ik er op dat moment van vind...om vervolgens weer heel lang niet te kijken...
DDW1190 schreef:een tuigpaard loopt zoiezo met veel knieactie dus ik weet niet wat jij natuurlijk vind?
een dressuurpaard train je toch ook op zijn middendraf, waarom een tuigpaard niet op zijn gangen?
DDW1190 schreef:okee, nouja iedereen heeft een andere mening! ik zelf snap wel een beetje wat je bedoelt, maar is dat niet met alle takken van de paardensport? je bedoelt dat het niet spontaan is? ik weet even geen ander woord!
ik heb dat gevoel juist met western, het ziet er heel vriendelijk uit, maar toch geeft het me een apart gevoel.. (misschien komt dat ook omdat ik er niet in thuis ben hoor)
DDW1190 schreef:maar niet om het een of ander hoor, maar ik hoor inderdaad dat wel meerdere Gribaldi's een zwak achterbeen hebben, maar dan zou Toot wel een mislukte Gribaldi zoon wezen!
Cadence schreef:Ik denk dat het een zeer interessante discussie is, steeds meer mensen beginnen zich af te vragen waar de dressuur heen gaat door middel van extremen zoals Totilas. Blijkbaar wilt de FEI dit graag zien, maar is dit nog wel de dressuur zoals deze bedoeld is? Naar mijn idee gaat het nu meer om het spektakel.
Bomba schreef:Dit paard heeft zo enorm veel Schwung, lichtvoetigheid, balans, kracht, elasticiteit en vermogen tot schakelen, echt ongelofelijk. Daarbij gaat hij bergopwaarts en van de hand af met bijna de perfecte aanleuning. Ik heb hem vorig jaar kunnen bewonderen en hij beschikt over een prachtige passage. De beenzetting is om van te watertanden. Dit paard toont dressuur zoals in de reglementen staat omschreven.