Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
soeske schreef:jasmijn78 schreef:Zolang voor hem maar duidelijk is wat jij van hem wil, en goede reacties beloond worden. Maar dressuur zie ik er niet in, in ieder geval niet in de zin die we hier bedoelen. Als je dressuur als dresseren ziet, leren sturen, linksaf rechtsaf, gehoorzaam maken etc.
Dat wil je toch altijd? Goede reacties belonen, duidelijk maken wat je wilt.. Of je er nu achter loopt of er op zit of er naast loopt..
modie schreef:Ken je het boek: Vrijheidsdressuur?
De schrijfster van dat boek werkt ook met shetten, ze kunnen zelfs de "pesade" en noem maar op.
Echt heel "dressuurmatig" is zij bezig
Professor schreef:Geef Jasmijn gelijk, ik zie dit als beweging geven aan de langeteugel.
Juist dat in de hand stellen is belangrijk, dat van achteren naar voren werken, wat ik hier niet zie.
En Schoudervoor een Appuyeren???
Sorry hier is toch werkelijk geen dressuurmatig werken te zien.
Dat het de derde keer is of zo, dat doet er eigenlijk niet toe, juist dan meer aan het werk in stap, draf en galop komen later wel.
Citaat:U, Professor heb meer dan eens de aanpak die ik voorsta als "Poedeldressuur" omschreven: nu van tweëen een: Of de getoonde foto's laten een correct licht beeld zien of niet! Maar bedenk : dit paard is afgericht op de manier die U eerder als Poedeldressuur omschrijft.
Ik heb er niets op tegen dat U het niet eens bent met mijn (en anderen) manier (-en) van africhting. Ik begrijp en respecteer U stand punt. Wat ik erg jammer vind, zijn de zeer declasserende opmerkingen over andere opvattingen; poedeldressuur is daar een van. Het is onnodig kwetsend en heeft en air van superioriteit die de zin in discussie bederft.
Uw betoog geplaatst, geloof ik op pag. 14; 09-05-10 | 21:27 : wekte hoop. Ik was het er geheel mee eens. Net als de rest waarin U voorbehoud maakt tegenover het begrip 'spelen'.
FaberSmid schreef:Kan u en de anderen wel begrijpen, maar zoals u en ieder ander kan ik niet anders dan het geen mij zo geleerd is. En dat is volgens het militair en bereden politie. Anders is mij niet geleerd en kan ik dan ook niet. Vrijheidsdressuur was niet aan mij besteed, dat heeft de verklaarbare reden dat poedeldressuur niet was toegestaan.
Wat niet wil zeggen dat het voor u en anderen verboden en fout was en is.
FaberSmid schreef:Wat heeft oorlog te maken met mijn schrijven?
FaberSmid schreef:U vergeet dat het militair rijden de herkomst en geschiedenis is van het nederlands rijden.
FaberSmid schreef:Feiten kan u en anderen niet veranderen met zogenaamd breed denken. En ook niet met poedeldressuur, circusdressuur en brijheidsdressuur of welke wijze van rijden ook. Nogmaals dat het volgens het nederlands rijden en frans en duits niet toegestaan is en fout is. Wil niet zeggen dat het voor u en anderen niet toegestaan en fout is die keuze is aan ieder. Maar hou mij persoonlijk niet verantwoordelijk of de schuld geven voor vaststaande feiten geschiedenis en herkomst. Poedeldressuur circusdressuur vrijheidsdeessuur is van ouds her voor de vermaak van de mens. Het rijden op zich is niks natuurlijks aan, hoe graag de mens het ook natuurlijk wil maken, zoals bij natuurlijk bekappen en natuurlijk rijden.
Eindelijk iemand met een nuchtere kijk hier.