Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:45

Nessah schreef:
Ik leef toch echt niet op sla.. Maar ben wel 1.64 en weeg 48 kilo.

Hoe dat kan? Simpel.. Elke dag 20 minuten hardlopen en minimaal 20 minuten buikspier oefeningen. Dit geen dag overslaan. Daarnaast 5 keer per week paardrijden en de 2 dagen dat mijn paard vrij heeft ga ik ipv 20 minuten 30 minuten hardlopen in het park. Ook met regen ook als het min 10 is.

Daardoor ben ik slank en heb ik een keiharde buik. Snoepen doe ik niet vaak, maar eten doe ik heus wel normaal. Alleen wel gezond.

Dit vind ik altijd zo poedersuiker, sorry Nessah, want je bedoelt het helemaal niet zo.
Maar weet je hoeveel vollere dames er zijn die zich uithongeren en afbeulen in de sportscholen om een beeeetje normaal figuur te houden?
Ik ben 1.65 en de laatste keer dat ik 45 kilo woog, beulde ik me af op een stal van 7 tot 19 uur, zonde pauzes, en reed ik 's avonds na werktijd nog een paard van mezelf en 2 voor klanten... en eten had ik geen tijd voor, dus dat was niet veel :+ En het erge was dat ik vrij geblokt gebouwd ben dus zelfs bij 45 kilo oog ik niet als de maat 36 die ik toen had :o
Sinds ik een kind heb gekregen heb ik in gedachten helemaal maar afscheid genomen van de 45 kilo want nu blijft het vet helemaal eigenwijs hangen waar het zit.

Ik geloof zonder meer dat je voor je figuur afziet hoor, en ik ben het met je eens dat je er wat voor moet doen, maar zo vanzelfsprekend dat je met 'gewoon' wat sporten en gezond eten echt mooi slank blijft is het ook weer niet. Soms kom je niet veel verder dan 'niet absurd dik'.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:48

Nessah schreef:
Nee, ik vind niet snel iemand dik :) Maar ik bedoel alleen te zeggen dat een grapje andersom waarschijnlijk boze reacties had opgeleverd. Vandaar mijn opmerking dat het andersom ook niet altijd leuk om te horen is.

Veel mensen zeggen zo vaak: jij leeft alleen op sla oid. Terwijl ik er gewoon hard voor werk om dit lijf te houden.

Maar nogmaals: dik,dun,lang, klein,knap of lelijk... Mensen hebben altijd hun mening klaar. Gewoon proberen erboven te staan :) Ook al is het niet altijd makkelijk.

Eens!

En respect voor je discipline, Nessah!

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:54

Ik vind het zwaar overdreven allemaal. Al die kletspraatjes over dat dun mooier is. Ik bedoel met 70 kilo kan je nog makkelijk op een paard. Paarden kunnen dat gewicht echt wel tillen! :(:) Dus ik zou er niet naar luisteren en gewoon doorgaan met paardrijden hoor!

Nessah

Re: Wat is dat toch met die dunne ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:08

@Urielle: Ik bedoel alleen dat het voor mij "simpel" is. Ik heb geen kinderen gehad, dat scheelt ook enorm :) Ik geloof dat er veel mensen zijn die ook hun best doen om een dun lichaam te hebben.. Ik snap ook niet hoe dat kan, ik ben nog nooit te dik of te stevig geweest.. Sport sinds mijn 14de dagelijks en altijd strak geweest. Drink ook nooit alcohol en cola ofzo.. Het lijkt me heel lastig als je ondanks alles nog niet afvalt. Maar als je een maat 38 hebt of 40, is dat toch gewoon een mooi figuur? Zeker als je al kinderen gehad hebt!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:30

Ik zat voor mijn zwangerschap aan een maat 42, op die foto van een training met Devdan die ik eerder plaatste had ik maat 40 en daarvoor heb ik ook echt heel hard gewerkt. Ik vind mezelf door mijn figuur (brede jukbeenderen, brede kaaklijn, brede schouders, brede heupen, weinig taille, bovenlijf langer dan benen, door gescheurde buikspieren bij eerste zwangerschap een bolle buik die alleen de plastisch chirurg nog op kan lossen) zelfs met maat 36 nog heel plomp en mollig ogen eigenlijk.
Als ik dan dames zie rijden met lange slanke benen, een wespentaille en weinig buik, dan ben ik wel een beetje jaloers hoor. Het is ze van harte gegund natuurlijk maar ik zou het zelf gewoon ook wel willen hebben.

Desalniettemin: als iemand zou zeggen dat ik te dik ben om te rijden, pak ik het grootste paard van stal wat ik gevonden krijg en rij ik ze voor hun flikker want er is niemand die dat van me hoeft te zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:33

Ik begrijp wel wat Nessah wil zeggen en volgens mij wilde ze dikkere mensen absoluut niets verwijten. :) Sommige mensen hebben idd hun bouw gewoon, een vriendin van mij deed vechtsport. 3 trainingen per week en de overige 4 dagen ging ze lopen... Dat was 1 bonk spier maar maatje 36 kreeg zij niet. :) Schaamde ze zich voor maar heb ik haar heel snel uit haar hoofd gepraat :(:)

Ik vind het net als Nessah jammer dat 1 fout geïnterpreteerd woordje over een dikker iemand een hele rel veroorzaakt maar een grapje over enkel sla eten enz moet men zich niet druk om maken. Terwijl te mager en maar niet bijkomen ook echt niet grappig is..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:35

Bedankt voor het beter verwoorden van mijn woorden Ayasha :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:59

Ayasha schreef:
Ik vind het net als Nessah jammer dat 1 fout geïnterpreteerd woordje over een dikker iemand een hele rel veroorzaakt maar een grapje over enkel sla eten enz moet men zich niet druk om maken. Terwijl te mager en maar niet bijkomen ook echt niet grappig is..

Misschien komt dat omdat je het als je stevig bent anders ervaart. Ik vind iemand niet snel te mager, omdat ik het zelf zo graag wil zijn (liever slank, maar als je het niet voor het kiezen hebt liever mager dan dik).
Andersom denk ik dat te dunne mensen wel graag slank of normaal willen zijn maar ook niet graag hun magerheid zouden willen ruilen voor bijvoorbeeld mijn propjesfiguur.
Maar goed, dat is projectie, ik weet niet of dat werkelijk zo is.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:04

Ik ben niet te mager, maar ben toch liever iets te vol dan iets te dun :)

Ik vind vollere vrouwen juist mooi, gewoon van die rondingen.. terwijl als je te dun bent, heb je haast geen vrouwelijk figuur.

Dus ik kies precies het tegenovergestelde. Liever iets te vol dan iets te slank.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:14

Urielle: ik weet wat je bedoeld.
Ik heb ooit 90 kilo gewogen en heb veel moeten doen om dat naar 70 te krijgen. Ik heb heel veel aanleg om dik te worden. ik word van een bruine boterham meer op een dag al zwaarder.
Ik heb alleen niet de luxe dat ik heel veel kan sporten naast mijn werk en mijn paarden.
Ik heb zelf getraind voor miss fitness toen ik nog op school zat (moest stoppen door dat ik een auto ongeluk had gehad, 1,5 jaar niks mogen doen dan komen de kilo's er zo aan) maar zelfs toen had ik nog maat 40. Door mijn gespierde benen en breede heupen kreeg ik geen kleinere maat aan maar heb wel een hele smalle taille.
Dus als je onze bouw hebt zal je altijd breder lijken maar daardoor heb je wel een zandloper figuur en dat is ook mooi.
Ik heb nu wel redelijk de vrede gevonden met mijn lijf en snap ook wat jij bedoeld met jaloers zijn, het is meer een droombeeld denk ik.
mocht ik er naast zitten hoor ik het wel ;)

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:15

Ik vind dat er tegenwoordig ook steeds vaker gezegd word dat je te dun of te dik bent.
Als jij je goed voelt zoals je bent, en je paard en geen hinder van heeft is er niets aan de hand.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:26

biesje schreef:
Ik heb alleen niet de luxe dat ik heel veel kan sporten naast mijn werk en mijn paarden.

Toch werk ik ook fulltime ( school en werk bij elkaar 50 uur) en heb een sportpaard waar ik fanatiek mee bezig ben.. Maar toch sport ik elke dag.. Gewoon een rondje door de stad hardlopen en buikspieroefeningen ( doe ik altijd tijdens gtst :') ) Het is een stukje discipline. Ik heb vaak ook geen zin en wil het liefste na een zware werkdag ( ik werk overigens in de paarden, dus lichamelijk zwaar werk) neer ploffen op de bank, maar dat doe ik niet. ( ik zeg niet dat jij dat wel doet hoor! ).
Natuurlijk heb je ook mensen met een lichamelijke beperking.. Dat lijkt me enorm lastig..
Als je van jezelf al zwaarder gebouwd bent, betekend dat vaak dat je inderdaad een zandloper figuur hebt, dat vind ik juist mooi :)

Maar als je heel snel aankomt en weinig eet, kan het niet zo zijn dat je dan problemen hebt met je schildklier?

@Tamara_H: Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:27

@Nessah:
Maar is het dan niet dat jij dan de associatie hebt met een zandloperfiguur? Je weet wel, volle heupen, slanke taille, grote borsten? Zo zou ik nl. dik zijn zelf minder erg vinden.
Maar je kunt ook dik zijn met kleine boobs, of dat je buik alle aandacht opeist, of dat je echt zo'n enorme achteruitstekende kont hebt.

Bij mager zijn is eigenlijk het enige nadeel wat ik kan bedenken dat ik geen (*)(*) meer over zou hebben, maar die zijn nu ook niet zo pontificaal dus dat zou voor mij ook geen enorm verschil gaan maken. Die wil ik best ruilen voor een platte buik en stokjesbenen.

@Biesje, dat is idd bij mij ook zo. Ik heb nu zwangerschapsdiabetes en mocht van de diëtiste 2 volkoren boterhammen met suikervrije confituur eten als ontbijt. Ben een keer opgestaan met enorme honger, at er 4 ipv 2, en kwam gelijk in een hyperglycemie terecht omdat mijn lijf al moeite had met de suikers. Hello, volkoren brood, dat wordt geacht gezond te zijn :roll: Nu is dat natuurlijk normaal niet het geval maar ik denk wel dat ik meer moeite heb om suikers en vetten te verwerken dan slankere mensen, omdat alles wat ik extra eet, ook gezonde dingen zoals groenten, zich gelijk wreken op de weegschaal.
Die smalle taille die jij hebt heb ik helaas ook niet, ik loop vanaf mijn ribben rechtdoor naar beneden.
Helaas heb ik dus nog geen vrede gevonden met mijn lijf, ik zit er niet voortdurend meer over in, maar ik heb ook niet het gevoel dat ik oke ben (eruit zie).
Daarbij helpen ideeën zoals dat je met 70 kilo een Fries of koudbloed zou moeten hebben eerlijk gezegd niet zo mee. De paarden geven zelf niet aan dat ze moeite met me hebben, ook Devdan niet en die was nog D-pony toen ik hem voor Neonlight zadelmak maakte.

EDIT: mag ik er nou tussen? :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:32

Als ik zou mogen kiezen ( even via google) http://sex.nieuwslog.nl/data/subdomain/ ... 718889.jpg
Het is geen rare link hoor :') Gewoon via google.

De middelste is normaal, de rechter vind ik veel te dun en de link vind ik een zandloper figuur. Ik vind rechts een hele mooie vrouw met een goed figuur. Niet stevig, maar gewoon vrouwelijk :)
Misschien dat je me zo begrijpt?

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:34

maar heel veel vrouwen hebben niet zo'n mooi 'breder' figuur als daar.
meestal niet zo in proporties, maar dikke buik en weinig borst, of hele brede heupen. (om zo maar iets te zeggen)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:35

Tamara_H schreef:
Ik vind dat er tegenwoordig ook steeds vaker gezegd word dat je te dun of te dik bent.
Als jij je goed voelt zoals je bent, en je paard en geen hinder van heeft is er niets aan de hand.

Ik vind dat mensen steeds mondiger worden en het op de spits drijven met hun vrijheid van meningsuiting...! :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:36

Urielle: te mager zijn houd in dat je vrijwel constant duizelig bent omdat je lichaam niet genoeg energie bij zich houd. :+ Dan ben ik liever wat dikker... Helaas komt voor mij de zomer er weer aan en dan val ik weer een heel aantal kilo's af omdat ik meer bezig ben en ik mag eten wat ik wil, ik val sowieso af, en dan ga ik weer een paar vrolijke maanden met duizeligheid en flauwvallen tegemoet omdat mijn lichaam het niet kan vasthouden. :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:36

Ayasha schreef:
Urielle: te mager zijn houd in dat je vrijwel constant duizelig bent omdat je lichaam niet genoeg energie bij zich houd. :+ Dan ben ik liever wat dikker... Helaas komt voor mij de zomer er weer aan en dan val ik weer een heel aantal kilo's af omdat ik meer bezig ben en ik mag eten wat ik wil, ik val sowieso af, en dan ga ik weer een paar vrolijke maanden met duizeligheid en flauwvallen tegemoet omdat mijn lichaam het niet kan vasthouden. :+

Das nu ook niet bepaald lekker :(:)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:37

Ja, je hebt gelijk :)

Als het bijvoorbeeld vooral je buik is, snap ik dat je daar niet tevreden mee kan zijn. Ik vind het zo lastig, want die buikspieroefeningen zouden toch elke buik strak kunnen maken? Mijn tante viel ook maar niet af en bleek na een aantal onderzoeken een schildklierafwijking te hebben.. Misschien dat mensen zich daar toch eens voor moeten laten testen als niets helpt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:41

ik heb alle testen ondergaan die je maar kan bedenken, geen afwijking ofzo, ja beetje hartruis maar dat was het :=

En toch is het mij gelukt in 2 weken tijd 10 kilo aan te komen terwijl ik niet abnormaal veel at. Mijn gewicht schommelt
ernstig en daarbij heb ik ook enkele kilo´s overgewicht. Maar ik voel me nou niet zozeer heel erg ongezond, jah, mag iets vanaf, maar jah.

Waar ik me aan kan ergeren zijn vriendinnen die zeggen 'ik ben dik' ofzo terwijl ze dat absoluut niet zijn, of in elk geval 10 kilo lichter dan mij :')

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:43

jeetje zeg wat ben jij dik :-S
ik geloof dat die mensen die dat zeggen echt niet goed snik zijn hoor.. ze hebben zeker nooit echt dikke mensen gezien.. een vriendin van mij heeft ooit 148 kilo.. das pas dik! die zat overigens niet op een paard hoor..

ik ben wel van mening als je echt veels te dik bent dat je dan niet meer op een paard zijn rug moet gaan zitten, maar jij valt echt niet in die categorie..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:44

Adil18 schreef:
Das nu ook niet bepaald lekker :(:)

Heb tegenwoordig standaard dextro enz op zak. Als ik begin te trillenn (of als mensen zeggen: Kath wat zie jij bleek!") prop ik er snel zo een paar in mijn mond om vervolgens de dichtsbijzijnde eet-gelegenheid te zoeken. :+

Buikspieroefeningen maken niet elke buik strak, je ontwikkeld de spieren maar als er vet "op" de spieren ligt zie je ze dus niet... :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:49

Dat vind ik ook drie mooie vrouwen, zelf zou ik graag tussen de 'normale' en de 'te dunne' willen zitten, eerder richting te dun dan richting normaal blijkbaar :o maar als ik zo 'dik' zou zijn zou ik het minder erg vinden.
Maar volgens mij is zij niet zo heel erg dik, volgens mij ben ik op deze foto ongeveer hetzelfde qua postuur afgezien van de voorgevel :+ http://www.mijnalbum.nl/Foto-R6UPNUNW.jpg
en daar weeg ik 'maar' rond de 60 kilo dus moet ik tussen maat 38 en 40 in hebben gezeten. Dat is trouwens een figuur waar ik nu naar streef, terwijl ik toen baalde dat ik dikker werd. :o
Mijn gewicht schommelt trouwens ook enorm door vocht. Tijdens deze zwangerschap heb ik eens twee keer gewogen, een uur na elkaar en toen woog ik respectievelijk 76 en 82 :? Dat kan gewoon niet door vet zijn, want zo snel verbrand je dat niet!
Mijn buikspieren zijn wel erg sterk, maar je ziet ze niet liggen onder het vet op mijn buik.

Ayasha, dat lijkt me ook helemaal niet fijn nee :(:)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:51

@Ayasha: oké, dat wist ik niet.. Zo leer je nog eens wat :) Ik schommel eigenlijk nooit, terwijl ik toch wel verschillend eet. Blijft altijd tussen de 47,8 en de 48,5. Nooit meer en nooit minder ook niet rond kerst. ( en ja, dan kan ik ook veel eten :D )

@Urielle: Op die foto, daar ben je een stuk slanker dan van mijn voorbeeld foto de rechter hoor.. Ik lees nu dat je zwanger bent, dan gieren de hormonen door je lijf en is het niet raar dat je schommelt natuurlijk..

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 15:54

@nessah hoe groot ben jij dan :) ? Sorry het zal vast wel ergens staan!

Want ik vind mijzelf al best licht met 57. ben 1.75
Mijn gewcith schommelt ook behoorlijk, zo woog ik vorig jaar ook nog 52, maar heeft ook met de zomer te maken!