Hoe vaak les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 16:20

mam80 schreef:
hier1x per week een uur priveles. Alhoewel...mijn stalhoudster is ook mijn instructrice, dus als ze rondloopt en het lukt niet helemaal helpt ze me ook. :D

Dat heb ik ook super handig als je het mij vraagt :D
Ik heb op dinsdag les bij de vereniging een uur en op donderdag een half uur prive les. (ik heb een half uur omdat dat voor mijn paard effectiever is en ik dan gewoon elke week mag lessen van mijn ouders omdat het anders te duur word:))

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:38

Momenteel heb ik 6 keer per week een half uur priveles.
Tot een bepaald punt is dat natuurlijk heel erg fijn, maar op een gegeven moment is het denk ik ook goed als je de ruimte hebt om zelf te gaan zoeken naar de juiste oplossingen en het juiste gevoel.

Gabytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:45

Ik heb 2 keer in de week privéles, dressuur

mam80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 19:48

x,,kelly,,x schreef:
mam80 schreef:
hier1x per week een uur priveles. Alhoewel...mijn stalhoudster is ook mijn instructrice, dus als ze rondloopt en het lukt niet helemaal helpt ze me ook. :D

Dat heb ik ook super handig als je het mij vraagt :D
Ik heb op dinsdag les bij de vereniging een uur en op donderdag een half uur prive les. (ik heb een half uur omdat dat voor mijn paard effectiever is en ik dan gewoon elke week mag lessen van mijn ouders omdat het anders te duur word:))

zeker das echt ideaal hoor

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:00

Sjaad schreef:
Momenteel heb ik 6 keer per week een half uur priveles.
Tot een bepaald punt is dat natuurlijk heel erg fijn, maar op een gegeven moment is het denk ik ook goed als je de ruimte hebt om zelf te gaan zoeken naar de juiste oplossingen en het juiste gevoel.

Hoeveel paarden rijd jij dan? Best wat toch?

Ik ben namelijk wel eens met wat je zegt... Je wil ook zelf gaan zoeken naar oplossingen en werken met de dingen die je in de lessen hebt geleerd.

Ik heb 1x in de week verenigingsdressuurles (3 ruiters) en dan nog bijna elke week priveles(met 1 of 2 paarden) van twee verschillende instructeurs. Ik had het nooit gedacht maar eigenlijk bevalt het me wel. Maar dat komt ook omdat het met totaal verschillende paarden is. Met hetzelfde paard zou ik niet snel structureel bij verschillende instructeurs gaan lessen.

RivaldoX

Re: Hoe vaak les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 11:26

Meestal 1 keer in de week privé. Ik merk dan gewoon dat ik tegen dingen aanloop waar ik dan toch net even wat hulp bij kan gebruiken.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 09:17

2 keer per week. Morgen een proefles van Frank Buitenhuis, ben heel benieuwd!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:29

Meestal in zomertijden, vakantie's ect om de dag.
Anders één keer per week. In wintertijden niet.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:13

Op de manege rijd ik 1x in de week op vrijdag.
Meestal rijden we dan gewoon dressuur, maar soms gaan we ook springen.
Ik rijd geen lessen met mijn verzorgpony, die rijd ik gewoon recreatief.
Maar soms zou ik wel heel graag 2x in de week willen lessen :P

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:55

een half uur per twee weken, en dat gaat als het goed bevalt een uur worden,
het is wel fijn, les, maar ik wil ook de ruimte hebben om zelf uit te vinden enz,

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:57

Ik heb 1 x in de week verenigingsles en 1 x in de week priveles(of met zn 2en les)

Allebei dressuur lessen

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:57

Ligt aan het budget en de tijd die je hebt... ;) Ik ben student dus ik doe slechts 1x per maand een uurtje privélessen. Dan krijg ik tips mee om de komende maand aan te werken :D

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:08

Ik heb 1x in de twee weken prive les van ongeveer 1,5 uur. Mijn instructeur is ook de voorzitter van de dressuur-wedstrijd-organisatie (hoe heet dat? :P) en jurylid dus op wedstrijd kom ik hem vaak tegen en dan geeft hij ook tips.
Ik heb een tijdje ook springles gehad bij een andere instructeur maar die manier van lesgeven lag mij gewoon niet. Ook hoe ik mijn paard moest rijden. Ik deed er 2 dagen over voordat ze weet normaal op de achterhand liep, hoog ingesteld (maar nageeflijk en niet tegen de hand) en niet bij elke beenhulp aangalopeerde... Dat werkte dus niet echt en daar ben ik ook mee gestopt, sindsdien gaat het rijden veel beter!
Ik vind persoonlijk mijn instructeur echt super! Hij kan heel goed lesgeven en geeft je altijd 'huiswerk' en gaat eerst vragen (bij een nieuwe oefening) wat het is en hoe het moet (hoe ik denk) en dan gaat hij dat verbeteren, hij wilt dat ik het echt snap en gaat niet 123 opratelen wat ik moet doen en dan moet het maar gebeuren.
Ik ga na mijn examens verhuizen naar Rotterdam voor mijn studie (100 km verderop) en ben van plan mijn paardje mee te nemen. Ik ben zo gek op mijn instructeur dat ik er niet eens over pieker om een nieuwe te zoeken. Ik betaal wel 2x zo veel als hij dan wel naar Rotteram komt rijden! :D

OlympicStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:39

2x per week privé les :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:46

Ik heb 2 keer in de week groepsles(zit bij het stalgeld) en 1 keer in de 2 weken ga ik buiten de deur lessen.

xminix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:06

Ik heb van 1 iemand dressuur les meestal 1 keer in de week.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:20

Heb nu net een aantal lessen 1x per week erop zitten, en momenteel hebben we 2 weken tussen de lessen geplanned. Even weer wijs worden met het rijden onder begeleiding (ik ben 3 maanden weggeweest, paard 3 maanden vakantie) en nu doen we weer wat langere tijd ertussen nu het beter gaat. Les duurt half uur tot uur, net hoe lekker het gaat. Laatst zijn we na een half uur al gestopt omdat ze zo braaf ging en we niet verder wilde gaan tot het verkeerd zou gaan. Andere keer zijn we wat langer bezig, als we maar goed eindigen.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 16-10-10 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:26

2 x in de week een uur prive dressuurles, moet ook wel op het Z2 niveau, en thuis af en toe een sprongetje. Met m'n andere paard 1 x in de 2 weken les!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:27

1x per week halfuurtje priveles, dressuur en als ik keer behoefte heb om te springen doen we dat ook :=

Verder loopt bij mij ook staleigenaresse op stal die dressuurinstructrise is (basis). Op vrijdagochtend is zij ook op stal als ik rijd, dus als ik even ergens niet uitkomt helpt die ook altijd :)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:32

Ik heb 3 keer in de week dressuurles, van 3 verschillende instructeurs.
2 keer groepsles ( ongeveer 5 mensen) en 1 keer privéles.
Als ik veel geld zou hebben, zou ik iedere dag wel willen lessen :')

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 19:43

ik heb 1 keer in de week dressuur les , maar asl mijn instructrise thuis is komt ze soms even bij me kijken .
de rest van de week oefen ik voor al op wat ik tijdens de les moeilijk vond zodat dat goed gaat zo kom je teminste wat verder

rocksyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:27

Ik heb per paard minimaal 2 keer in de week dressuurles. Erg belangrijk, een ander ziet veel meer dan jij voelt.

xBellalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:23

1x clubles
1x privé

Unilecheval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:22

Één keer in de twee weken heb ik dressuurles. maar mijn moeder geeft mij ook vaak les.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:44

bij mij wisselt het nogal.
de ene keer heb ik het geld om 2 keer die maand te gaan lessen.
de andere keer maar 1 keer.
ik probeer er alles aan te doen om minimaal 1 keer in de maand te lessen.
eigenlijk vind ik het te wijnig maar ik heb helaas het geld niet om het vaker te doen.