Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zipje71 schreef:Daar valt iedereen toch onder? Want je kan nooit alles weten.
Dat ik nou toevallig wel alle namen uit het lijstje ken geeft mij nog geen alles omvattende alwetendheid. Ik ken wel meer bekende namen van vroeger, maar vrienden van mij, die toen ook al op hun paardje rondhuppelden kennen hen niet, so what? Dat zegt echt werkelijk helemaal niets
Nikka schreef:KiWiKo schreef:ja........... ik denk dat je daar gelijk in hebthij begeleid ruiters heel goed........ doet hij heel goed, maar ik geloof werkelijk dat hij zelf op dat niveau niet mee kan komen
Heb je ooit Sjef indertijd zelf wedstrijden zien rijden? Nee dat was het niet helemaal.
Probeer StückelberGer eens
Jannepauli schreef:Ik zie dat Kiwiko inmiddels een antwoord gegeven heeft; welnu Van Loon en Anky v G, daar kan ik me zeker in vinden. Wel op totaal verschillende gronden: ik vermoed dat van Loon zich in zijn graf zou omdraaien alvorens 'goedkeuring' aan de rollkür methode te geven. En Anky, ja.. een zeer getalenteerde ruiter die op hoog niveau consistent presteert. Ik vrees echter dat - als deze discussie over 24 jaar nog eens gevoerd wordt, haar wellicht hetzelfde lot beschoren zal zijn als de namen die Kiwiko nu 'oude koek' noemt
KiWiKo schreef:nou ga jij me eens vertellen over stuckelbergerwant via google kom ik nergens
Ik geloof zomaar dat je Sjef niet op een paard wil zien zitten voor je verdriet
Kadankovitch schreef:Inderdaad, JanniPauli,
Ernest van Loon zou nooit zijn goedkeuring geven aan een permanent oprollen van een paard. Dus daar heeft KiWiKo precies de verkeerde opgenoemd. Maar ook die persoon heeft zij waarschijnlijkniet of nauwelijks gekend.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch
zipje71 schreef:Mijn grootheden staan niet in dat rijtje
Internationaal;
John en Michael Whitaker. Ik vind dat grootheden omdat zij sinds mijn jeugd tot nu altijd aan de top staan met verschillende paarden en ze ook nog redelijk heel weten te houden. Ik ben sowieso erg gecharmeerd van de Britse springruiters zoals Tim Stockdale, Harvey en Robert Smith en Nick skelton
Nationaal: Piet Raijmakers en jos lansink (blijft toch nederlander he) Ook bij hen speelt dat zij veel indruk hebben gemaakt sinds mijn vroege jeugd en dat nu nog steeds doen.
Anya schreef:FaberSmid schreef:Is het eigenlijk niet raar dat jury herscholing moet krijgen over de gangen van western paarden? De reglementen bieden alles wat de western sport, ruiters, jury, organisatie etc nodig hebben? Waarom houdt men zich dan niet aan de reglementen?
Ik ben geen expert, maar het is wel iets dat in de loop van jaren en jaren gegroeid is. Veel ruiters reden zo langzaam mogelijk, stelden hun paard ook nog eens heel erg laag in (de dralop met pindarollen). En als dan zo iemand hoog geplaats wordt, gaan er meer in die stijl rijden... En ook bij western geldt natuurlijk dat degene die het meest aan het gewenste plaatje voldoet uiteindelijk wint. Bovendien kun je aardig omhoog schuiven als een ander een DQ /zero-score rijdt.
In de diverse regelboeken staat 'natuurlijke hoofdhouding' omschreven. Dat is al een begrip dat voor velerlei uitleg vatbaar is. Zeker als je dit toepast bij 'all races' want een quarter loopt van nature lager dan een Fries of een KWPN-er. En diezelfde interpretatieverschillen zie je terug bij de juryleden. Niks nieuws onder de zon toch.
Toch heeft de AQHA wel de keus gemaakt om wat te doen met de kritiek. En dan gaat het niet alleen om de juryleden maar ook om de ruiters. Ze hebben bijvoorbeeld een heel betaalbare dvd uitgegeven waarin de gewenste gangen worden getoond en toegelicht. Zeer informatief omdat ze er wel een andere koers mee ingeslagen zijn.
KiWiKo schreef:oude koek is niet ergmaar je bent geen grootheid als je een keer in je leven een OS hebt meegereden
Jannepauli schreef:Dat begint nu wel een beetje een probleem te worden. Na ruim 400 reactie's op 17 pagina's is alles wel een beetje gezegd. Er zijn voorstanders en tegenstanders. De voorstanders laten zich niet ompraten vanwege hun heilig geloof in het martelen van paarden, en de tegenstanders ook niet omdat ze deze kwellerij niet aan kunnen zien. Daarom vind ik het wel een verademing om af en toe over iets anders te ouweh0eren. Maar misschien heb ik het fout.Graag weer terug on topic!
Professor schreef:KiWiKo schreef:oude koek is niet ergmaar je bent geen grootheid als je een keer in je leven een OS hebt meegereden
Een klein voorbeeldje voor u, die kende u vaag:
Lebenslauf Hans Günter Winkler
* geb. 24.07.26 in Wuppertal-Barmen
* verheiratet in 4. Ehe mit Debby Winkler geb. Malloy
* zwei Kinder (Sohn / Tochter aus früherer Ehe)
* Reitausbildung beim Vater
* Einzug in den Wehrdienst
* Ausbildung in einer Textilgroßhandlung in Frankfurt/Main (1948)
* 1950 Umzug nach Warendorf an das Deutsche
* Olympiade-Komitee für Reiterei
* 1950 Deutsches Reiterkreuz in Gold
* 1952, ´53,´54,´55,´59 Deutscher Meister im Springreiten
* 1957 Europameister der Springreiter
* 1954,´55 Weltmeister der Springreiter
* 1956,´60,´64,´68,´72,´76 Teilnahme an sechs Olympischen
* Spielen (5 x Gold, 1 x Silber, 1 x Bronze)
* 1965, ´68 King George V. Cup
* 1955,´56 Sportler des Jahres
* 1950-´60, 1960-´70 Sportler des Jahrzehnts
* 1986 Abschied vom aktiven Reiterleben anlässlich der
* Weltmeisterschaft in Aachen
* 1991 Gründung der HGW-Marketing GmbH in Warendorf
Auszeichnungen
* Silbernes Lorbeerblatt überreicht durch den
* Bundespräsidenten Herrn Prof. Theodor Heuss (1954)
* Vorstand des Deutschen Reiter- und Fahrerverbandes (1958)
* Goldene Ehrennadel des Internationalen Reiterlichen
* Vereinigung (1964)
* Großes Bundesverdienstkreuz (1975)
* Goldenes Ehrenzeichen des Reiter-Weltverbandes (1976)
* Ehrenzeichen d. dt. Reiterverbandes in Gold m. olympischen
* Ringen Lorbeerkranz u. Brillanten
* Friedensreiterpreis des Westf. Reitervereins von 1835 (1997)
* Auszeichnung mit der “Goldenen Sportpyramide” für sein
* Lebenswerk (2000)
* Verleihung d. Silbernen Pferdes Kat. Persönlichkeit (2002)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold mit Brillanten der deutschen
* Reiterlichen Vereinigung (2006)
* Ehren-FELIX des LandesSportBundes NRW (2009)
* Ehrenbürger der Stadt Warendorf (24.06.1956)
* Landesorden Nordrhein-Westfalen (07.11.1991)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold
* Auszeichnung mit dem Medienpreis Bambi (1990)
* Auszeichnung mit dem Spoga Ehrenpreis für besondere
* Verdienste im Pferdesport (1990)
* Ehrenmitglied Aachen Laurensberger Rennverein, RuFV
* Warendorf, Ludwigsburg, Herborn, Darmstadt, Bayreuth,
* Kassel, Frankfurt/Main, Hünfeld
* Mitglied des Deutschen Olympiade Komitees (1981)
* Mitglied des Springausschuss des DOKR
* Ehrenmitglied der Deutschen Reiterlichen Vereinigung
* Mitglied des Ehrenkomitees der Spanischen Hofreitschule
* Sportdirektor der Riders Tour
http://www.pferd-aktuell.de/Persoenlich ... rstand.htm
MarcelDufour schreef:modie schreef:Kadankovitch, volgens mij, kan verbieden veel invloed hebben en krijgen.
Waarom? Omdat als men het signaleert, er tegen opgetreden kan worden, door de tuchtcomissie van de FEI.
Daarnaast kan het heel zinvol zijn, dat er een campagne tegen LDR/Rollkür opgestart gaat worden.
Dit vanuit welzijns-oogpunt. Dus het zgn "bewustwordings-proces" bij (basis)ruiters en toeschouwers.
Als de FEI nu eens werkelijk gaat jureren en dus beoordelen, wat er in hun reglementen vermeld staat, worden ook excessen, als tekort in de nek enz afgestrafd.
Het FEI-reglement legt exact uit, waaraan een proef moet voldoen (paard en ruiter) om tot een goed resultaat te kunnen leiden.
Men moet beginnen bij de (manege)instructie en de opleidingen in Deurne om tot een goed slagen van een welzijns-campagne te kunnen komen.
Heel goed verwoord. Daarbij kan ik ook nog aantekenen dat het zeer zinvol is om dit te verbieden. En wel om de reden dat bij een verbod je direct ook de manier van lesgeven beinvloedt. Het is namelijk uit den boze dat de instructeurs deze manier zullen door blijven geven aan hun leerlingen, omdat ze dan iedere keer weer het risico lopen dat er iemand uit de school klapt (en dat zal zeker gebeuren). Dit houdt dan automatisch een schorsing in. Foto's en of opnames zullen dan ook direct als bewijs kunnen gaan dienen in een evt tuchtzaak tegen deze ruiters. Ten tweede zullen ze, indien ze toch door willen gaan met dit systeem, het zeer stiekem moeten doen. Deuren dicht van de rijhal, niemand aanwezig, en in de zomer buiten zo trainen is er al helemaal niet bij, want dan zijn ze prooi voor ieder die ze graag zou willen betrappen. Al met al wordt het toepassen van deze training zeer bemoeilijkt. Ook op concoursen zal het niet meer mogelijk zijn de paarden op deze manier op te warmen, wat dus toch voor een heel groot deel het, in hun ogen, positieve effect weg haalt. En terecht!
Ook kan ik er op wijzen dat de sponsors van Patrick Kittel al gedreigd hebben dat ze het contract met hem zullen beeindigen indien hij nogmaals negatief in de publiciteit komt, daar dit bedrijf vele duizenden! brieven en e-mails heeft ontvangen waarin de schrijvers zich beklagen over de paardonterende manier van trainen en rijden. En als je aan de inkomsten komt van ruiters, en mensen in het algemeen, dan zijn ze bijna altijd ineens zeer bereid om hun laakbaar gedrag aan te passen. Dus mochten de ruiters en instructeurs nog steeds doorgaan met het praktiseren en uitdragen van deze paardenkwellerij, dan gaan we gewoon een stapje verder en schrijven sponsors en pers aan. Wedden dat wij, de anti flexers, deze strijd gaan winnen! We geven nooit op. Pittbulls we are!
MarcelDufour schreef:Jannepauli schreef:Dat begint nu wel een beetje een probleem te worden. Na ruim 400 reactie's op 17 pagina's is alles wel een beetje gezegd. Er zijn voorstanders en tegenstanders. De voorstanders laten zich niet ompraten vanwege hun heilig geloof in het martelen van paarden, en de tegenstanders ook niet omdat ze deze kwellerij niet aan kunnen zien. Daarom vind ik het wel een verademing om af en toe over iets anders te ouweh0eren. Maar misschien heb ik het fout.Graag weer terug on topic!
Kadankovitch schreef:Ik kan het niet eens zijn met een dergelijk hetse. Het lijkt teveel op de 'Terreur' of 'de Culturele revolutie'. De revolutie eet zijn eigen kinderen. Hiervan disstantiëer ik mij.
Mocht het inderdaad dat zijn waarop U uit bent, dan zal ik nooit een dergelijk petitie ondertekenen. Dit gaat tegen mijn ethische gezindheid, aangezien het zich veel te sterk concentreerd tegen een bepaalde handeling die als paard onvriendelijk wordt aangewezen.
Het zal nog zover komen dat ik als iemand die zelf de methoden van Janssen cs. niet toepas, maar weiger aan een hetse deel te nemen, ook verdoemd dreig te worden. Ik vind dit triest.
Met vriendelijke groet,
Kadankovitch