Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:32

Met prolongatie van zijn olympische militarytitel behaalde Charles Pahud de Mortanges zijn vierde gouden plak, en de vijfde Nederlandse titel op dit ruiteronderdeel binnen acht jaar. Na deze triomfen heeft Nederland nooit meer een rol van betekenis gespeeld in de military

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:34

Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd naar Kiwiko's antwoord maar.. het zou zo maar eens kunnen dat de persoon/personen die zij noemt helemaal niet zo briljant in het schelle licht van de commercie staan, maar gewoon hele goede paardenmensen zijn die jaar in, jaar uit perfect opgeleide paarden de markt in sturen. Of personen die met veel verstand van zaken in de fokkerij de goede paarden weten te creëren en vervolgens bij goede ruiters afleveren. Want dat is tenslotte de basis: een ruiter is zo goed als zijn/haar paard nietwaar?

De namen van de lijst zijn natuurlijk bekend en het meerendeel heeft/had grote invloed op de ontwikkeling van de hedendaagse ruiterij. Dat iemand wat langer geleden in de schijnwerper stond is van geen belang - tenslotte is er geen "NU" zonder historie, geschiedenis, en alles ontwikkeld zich tenslotte en bouwt voort op het verleden. Soms worden er pogingen gedaan om het wiel opnieuw uit te vinden en soms worden methodes na beproefd te zijn ook weer afgewezen.

Ik zie dat Kiwiko inmiddels een antwoord gegeven heeft; welnu Van Loon en Anky v G, daar kan ik me zeker in vinden. Wel op totaal verschillende gronden: ik vermoed dat van Loon zich in zijn graf zou omdraaien alvorens 'goedkeuring' aan de rollkür methode te geven. En Anky, ja.. een zeer getalenteerde ruiter die op hoog niveau consistent presteert. Ik vrees echter dat - als deze discussie over 24 jaar nog eens gevoerd wordt, haar wellicht hetzelfde lot beschoren zal zijn als de namen die Kiwiko nu 'oude koek' noemt :)
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 06-02-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:36

Mijn grootheden staan niet in dat rijtje
Internationaal;
John en Michael Whitaker. Ik vind dat grootheden omdat zij sinds mijn jeugd tot nu altijd aan de top staan met verschillende paarden en ze ook nog redelijk heel weten te houden. Ik ben sowieso erg gecharmeerd van de Britse springruiters zoals Tim Stockdale, Harvey en Robert Smith en Nick skelton
Nationaal: Piet Raijmakers en jos lansink (blijft toch nederlander he) Ook bij hen speelt dat zij veel indruk hebben gemaakt sinds mijn vroege jeugd en dat nu nog steeds doen.

Ondanks dat ik tegenwoordig zelf meer kwa rijden een "dressuurprikker" ben ik helemaal springfanaat, vandaar dat mijn grootheden alleen maar uit de springsport komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:39

FaberSmid schreef:
geerke schreef:
inderdaad....vreemd ik zie sjef janssen er niet bij staan :D

Dat is zeker opvallend, is u ook opgevallen hoe Klimke aanwezig is?

Kiwiko wat laat u zich met uw schrijven (her)kennen.

vind je???????? :D

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:41

FaberSmid schreef:
geerke schreef:
inderdaad....vreemd ik zie sjef janssen er niet bij staan :D

Dat is zeker opvallend, is u ook opgevallen hoe Klimke aanwezig is?

En wat zegt dat dan?

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:41

Inderdaad, JanniPauli,

Ernest van Loon zou nooit zijn goedkeuring geven aan een permanent oprollen van een paard. Dus daar heeft KiWiKo precies de verkeerde opgenoemd. Maar ook die persoon heeft zij waarschijnlijkniet of nauwelijks gekend.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:42

zipje71 schreef:
Daar valt iedereen toch onder? Want je kan nooit alles weten.
Dat ik nou toevallig wel alle namen uit het lijstje ken geeft mij nog geen alles omvattende alwetendheid. Ik ken wel meer bekende namen van vroeger, maar vrienden van mij, die toen ook al op hun paardje rondhuppelden kennen hen niet, so what? Dat zegt echt werkelijk helemaal niets

Was ook niet tegen jou bedoeld, maar in het algemeen. Voor niemand in het bijzonder. Maar waarom voelde je je aangesproken daar over?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:42

Nikka schreef:
KiWiKo schreef:
ja........... ik denk dat je daar gelijk in hebt :) hij begeleid ruiters heel goed........ doet hij heel goed, maar ik geloof werkelijk dat hij zelf op dat niveau niet mee kan komen :)

Heb je ooit Sjef indertijd zelf wedstrijden zien rijden? Nee dat was het niet helemaal.

Probeer StückelberGer eens :D

http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... nssen1.jpg
http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... nssen4.jpg
http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... anssen.jpg
http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... nssen2.jpg
http://www.thehorsemagazine.com/CLINIC/ ... anssen.htm

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:46

Jannepauli schreef:
Ik zie dat Kiwiko inmiddels een antwoord gegeven heeft; welnu Van Loon en Anky v G, daar kan ik me zeker in vinden. Wel op totaal verschillende gronden: ik vermoed dat van Loon zich in zijn graf zou omdraaien alvorens 'goedkeuring' aan de rollkür methode te geven. En Anky, ja.. een zeer getalenteerde ruiter die op hoog niveau consistent presteert. Ik vrees echter dat - als deze discussie over 24 jaar nog eens gevoerd wordt, haar wellicht hetzelfde lot beschoren zal zijn als de namen die Kiwiko nu 'oude koek' noemt :)

oude koek is niet erg :) maar je bent geen grootheid als je een keer in je leven een OS hebt meegereden :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:46

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:47

nou ik vind het anders een hele prestatie!
en ik weet zeker dat menig ruiter hierover zou dromen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:48

Kadankovitch schreef:
Inderdaad, JanniPauli,

Ernest van Loon zou nooit zijn goedkeuring geven aan een permanent oprollen van een paard. Dus daar heeft KiWiKo precies de verkeerde opgenoemd. Maar ook die persoon heeft zij waarschijnlijkniet of nauwelijks gekend.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

waarom de verkeerde opgenoemd :D :D Ik vind iemand een grootheid om diens kennis en prestaties op lange termijn....... En dat heeft niks met een mehtode te maken :) Dus jouw opmerking is een teken van kortzichtigheid.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:52

zipje71 schreef:
Mijn grootheden staan niet in dat rijtje
Internationaal;
John en Michael Whitaker. Ik vind dat grootheden omdat zij sinds mijn jeugd tot nu altijd aan de top staan met verschillende paarden en ze ook nog redelijk heel weten te houden. Ik ben sowieso erg gecharmeerd van de Britse springruiters zoals Tim Stockdale, Harvey en Robert Smith en Nick skelton
Nationaal: Piet Raijmakers en jos lansink (blijft toch nederlander he) Ook bij hen speelt dat zij veel indruk hebben gemaakt sinds mijn vroege jeugd en dat nu nog steeds doen.

Franke Sloothaak...ook een nederlander! En als je geen topper meer bent omdat je nu niet meer actief mee doet, dan zijn Johan Cruyff en Pele dus eigenlijk ook maar leuke meedoeners, maar niet meer dan dat! :D
Michel Robert, Ian Millar, Nelson Pessoa (heeft vandaag de dag nog steeds enorme invloed op het springen, ondanks zijn hoge leeftijd)
Wat vind je van de meest winnende ruiter in de hele geschiedenis van het springen, Hugo Simon? Niemand die zoveel gewonnen heeft als deze, inmiddels 68 jarige nog steed in de top meedraaiende duitser!
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-02-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Re: Waarom ligt alleen de dressuursport onder een vergrootglas..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:53

Nelson Pessoa......... die kan je ook onder de grootheden scharen vind ik!

maar die staat dan weer net niet in dat lijstje :)

Jannepauli

Kiwiko kan zich uitstekend zelf verdedigen, maar voor mijn eigen plezier zou ik het toch wel prettig vinden als deze discussie verschoond zou blijven van persoonlijke aanvallen die niets aan de openingspost toevoegen.

Graag weer terug on topic!

Persoonlijk ben ik helemaal geen voorstander van de RK. Ik kan daar niet méér voor aandragen dat het mij gevoelsmatig tegenstaat, maar zelfs als ik mijn emotie uitschakel zie ik nog steeds niet wat deze trainingsmethode nou in effect toevoegt aan de prestaties van het dressuurpaard. Noem mij maar dom, maar ik zie het stretchen, flexen nog steeds niet als de ultieme trainingsmethode, daar waar de minder ingrijpende methodes uiteindelijk hetzelfde resultaat qua soepelheid, lichtheid en noem het hele riedeltje verder maar op, bewerkstelligen. Er zijn verschillende ruiters die dat ook bewijzen.
Het begint er wat op te lijken dat het RK-gebeuren zich in het stadium bevindt waar zich - vergelijkbaar - het roken van sigaretten zich ooit bevond. Nu weten we wel dat het niet gezond is, en - ook weer vergelijkbaar - riep men ooit "ja maar, mijn opa rookt(e) dagelijks wel tien dikke sigaren en is er ook 90 mee geworden" .. daar moet ik iedere keer maar aan denken als ik weer 's hoor zeggen dat de top-paarden nu nog steeds gezond in de wei staan.

Tja...

KiWiKo

Maargoed, voorlopig heb ik nog geen antwoord op mijn vraag wie die grootheden uit die lijst dan zijn, en waarom ze grootheden zijn ;)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:54

Anya schreef:
FaberSmid schreef:
Is het eigenlijk niet raar dat jury herscholing moet krijgen over de gangen van western paarden? De reglementen bieden alles wat de western sport, ruiters, jury, organisatie etc nodig hebben? Waarom houdt men zich dan niet aan de reglementen?

Ik ben geen expert, maar het is wel iets dat in de loop van jaren en jaren gegroeid is. Veel ruiters reden zo langzaam mogelijk, stelden hun paard ook nog eens heel erg laag in (de dralop met pindarollen). En als dan zo iemand hoog geplaats wordt, gaan er meer in die stijl rijden... En ook bij western geldt natuurlijk dat degene die het meest aan het gewenste plaatje voldoet uiteindelijk wint. Bovendien kun je aardig omhoog schuiven als een ander een DQ /zero-score rijdt.

In de diverse regelboeken staat 'natuurlijke hoofdhouding' omschreven. Dat is al een begrip dat voor velerlei uitleg vatbaar is. Zeker als je dit toepast bij 'all races' want een quarter loopt van nature lager dan een Fries of een KWPN-er. En diezelfde interpretatieverschillen zie je terug bij de juryleden. Niks nieuws onder de zon toch.

Toch heeft de AQHA wel de keus gemaakt om wat te doen met de kritiek. En dan gaat het niet alleen om de juryleden maar ook om de ruiters. Ze hebben bijvoorbeeld een heel betaalbare dvd uitgegeven waarin de gewenste gangen worden getoond en toegelicht. Zeer informatief omdat ze er wel een andere koers mee ingeslagen zijn.

Hoe dan ook het is en blijft diep triest, fouten liggen niet aan de regelementen, maar bij de mens die de reglementen verkeerd en niet gebruikt. U weet veel van western riding, dus ook dat er naar het paard beoordeeld wordt. Dus maakt het ras of rasloos niet uit, ook niet dat de ruiters de grensen steeds opzoeken en zelfs overtreden. Het is dan aan de jury, organisatie en ruiters dat goed te keuren en te accepteren. Zoals u zelf schrijft heeft men er gelukkig wat tegen gedaan, maar het had eigelijk helemaal niet mogen gebeuren.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:55

KiWiKo schreef:
oude koek is niet erg :) maar je bent geen grootheid als je een keer in je leven een OS hebt meegereden :)

Een klein voorbeeldje voor u, die kende u vaag:
Lebenslauf Hans Günter Winkler

* geb. 24.07.26 in Wuppertal-Barmen
* verheiratet in 4. Ehe mit Debby Winkler geb. Malloy
* zwei Kinder (Sohn / Tochter aus früherer Ehe)
* Reitausbildung beim Vater
* Einzug in den Wehrdienst
* Ausbildung in einer Textilgroßhandlung in Frankfurt/Main (1948)
* 1950 Umzug nach Warendorf an das Deutsche
* Olympiade-Komitee für Reiterei
* 1950 Deutsches Reiterkreuz in Gold
* 1952, ´53,´54,´55,´59 Deutscher Meister im Springreiten
* 1957 Europameister der Springreiter
* 1954,´55 Weltmeister der Springreiter
* 1956,´60,´64,´68,´72,´76 Teilnahme an sechs Olympischen
* Spielen (5 x Gold, 1 x Silber, 1 x Bronze)
* 1965, ´68 King George V. Cup
* 1955,´56 Sportler des Jahres
* 1950-´60, 1960-´70 Sportler des Jahrzehnts
* 1986 Abschied vom aktiven Reiterleben anlässlich der
* Weltmeisterschaft in Aachen
* 1991 Gründung der HGW-Marketing GmbH in Warendorf

Auszeichnungen

* Silbernes Lorbeerblatt überreicht durch den
* Bundespräsidenten Herrn Prof. Theodor Heuss (1954)
* Vorstand des Deutschen Reiter- und Fahrerverbandes (1958)
* Goldene Ehrennadel des Internationalen Reiterlichen
* Vereinigung (1964)
* Großes Bundesverdienstkreuz (1975)
* Goldenes Ehrenzeichen des Reiter-Weltverbandes (1976)
* Ehrenzeichen d. dt. Reiterverbandes in Gold m. olympischen
* Ringen Lorbeerkranz u. Brillanten
* Friedensreiterpreis des Westf. Reitervereins von 1835 (1997)
* Auszeichnung mit der “Goldenen Sportpyramide” für sein
* Lebenswerk (2000)
* Verleihung d. Silbernen Pferdes Kat. Persönlichkeit (2002)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold mit Brillanten der deutschen
* Reiterlichen Vereinigung (2006)
* Ehren-FELIX des LandesSportBundes NRW (2009)
* Ehrenbürger der Stadt Warendorf (24.06.1956)
* Landesorden Nordrhein-Westfalen (07.11.1991)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold
* Auszeichnung mit dem Medienpreis Bambi (1990)
* Auszeichnung mit dem Spoga Ehrenpreis für besondere
* Verdienste im Pferdesport (1990)
* Ehrenmitglied Aachen Laurensberger Rennverein, RuFV
* Warendorf, Ludwigsburg, Herborn, Darmstadt, Bayreuth,
* Kassel, Frankfurt/Main, Hünfeld
* Mitglied des Deutschen Olympiade Komitees (1981)
* Mitglied des Springausschuss des DOKR
* Ehrenmitglied der Deutschen Reiterlichen Vereinigung
* Mitglied des Ehrenkomitees der Spanischen Hofreitschule
* Sportdirektor der Riders Tour

http://www.pferd-aktuell.de/Persoenlich ... rstand.htm

Major a.D. Paul Stecken

geb. 1916; immer noch unermüdlich im Einsatz als Ausbilder und Richter; war der Gründer der westfälischen Reit- und Fahrschule.
Diese heute noch moderne Ausbildungsstätte leitete er viele Jahre lang.

Eine schonende, vorsichtige Basisarbeit mit jungen Pferden war Major Stecken immer besonders wichtig.

Viele der ganz Großen des dt. Reitsports lernten ihre Grundlagen bei ihm, zu nennen wären Reiter wie Dr. Rainer Klimke, Udo Lange, Ingrid Klimke
Laatst bijgewerkt door Professor op 06-02-10 13:02, in het totaal 3 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:57

KiWiKo schreef:
kan iemand dan er een iemand uithalen die een grootheid is? en dan graag uitleggen waarom deze persoon een grootheid is? Want ik zie ze niet :)

Natuurlijk ziet u die niet, u staat er immers niet tussen.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:59

Jannepauli schreef:
Dat begint nu wel een beetje een probleem te worden. Na ruim 400 reactie's op 17 pagina's is alles wel een beetje gezegd. Er zijn voorstanders en tegenstanders. De voorstanders laten zich niet ompraten vanwege hun heilig geloof in het martelen van paarden, en de tegenstanders ook niet omdat ze deze kwellerij niet aan kunnen zien. Daarom vind ik het wel een verademing om af en toe over iets anders te ouweh0eren. Maar misschien heb ik het fout.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:59

Professor schreef:
KiWiKo schreef:

Een klein voorbeeldje voor u, die kende u vaag:
Lebenslauf Hans Günter Winkler

* geb. 24.07.26 in Wuppertal-Barmen
* verheiratet in 4. Ehe mit Debby Winkler geb. Malloy
* zwei Kinder (Sohn / Tochter aus früherer Ehe)
* Reitausbildung beim Vater
* Einzug in den Wehrdienst
* Ausbildung in einer Textilgroßhandlung in Frankfurt/Main (1948)
* 1950 Umzug nach Warendorf an das Deutsche
* Olympiade-Komitee für Reiterei
* 1950 Deutsches Reiterkreuz in Gold
* 1952, ´53,´54,´55,´59 Deutscher Meister im Springreiten
* 1957 Europameister der Springreiter
* 1954,´55 Weltmeister der Springreiter
* 1956,´60,´64,´68,´72,´76 Teilnahme an sechs Olympischen
* Spielen (5 x Gold, 1 x Silber, 1 x Bronze)
* 1965, ´68 King George V. Cup
* 1955,´56 Sportler des Jahres
* 1950-´60, 1960-´70 Sportler des Jahrzehnts
* 1986 Abschied vom aktiven Reiterleben anlässlich der
* Weltmeisterschaft in Aachen
* 1991 Gründung der HGW-Marketing GmbH in Warendorf

Auszeichnungen

* Silbernes Lorbeerblatt überreicht durch den
* Bundespräsidenten Herrn Prof. Theodor Heuss (1954)
* Vorstand des Deutschen Reiter- und Fahrerverbandes (1958)
* Goldene Ehrennadel des Internationalen Reiterlichen
* Vereinigung (1964)
* Großes Bundesverdienstkreuz (1975)
* Goldenes Ehrenzeichen des Reiter-Weltverbandes (1976)
* Ehrenzeichen d. dt. Reiterverbandes in Gold m. olympischen
* Ringen Lorbeerkranz u. Brillanten
* Friedensreiterpreis des Westf. Reitervereins von 1835 (1997)
* Auszeichnung mit der “Goldenen Sportpyramide” für sein
* Lebenswerk (2000)
* Verleihung d. Silbernen Pferdes Kat. Persönlichkeit (2002)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold mit Brillanten der deutschen
* Reiterlichen Vereinigung (2006)
* Ehren-FELIX des LandesSportBundes NRW (2009)
* Ehrenbürger der Stadt Warendorf (24.06.1956)
* Landesorden Nordrhein-Westfalen (07.11.1991)
* Deutsches Reiterkreuz in Gold
* Auszeichnung mit dem Medienpreis Bambi (1990)
* Auszeichnung mit dem Spoga Ehrenpreis für besondere
* Verdienste im Pferdesport (1990)
* Ehrenmitglied Aachen Laurensberger Rennverein, RuFV
* Warendorf, Ludwigsburg, Herborn, Darmstadt, Bayreuth,
* Kassel, Frankfurt/Main, Hünfeld
* Mitglied des Deutschen Olympiade Komitees (1981)
* Mitglied des Springausschuss des DOKR
* Ehrenmitglied der Deutschen Reiterlichen Vereinigung
* Mitglied des Ehrenkomitees der Spanischen Hofreitschule
* Sportdirektor der Riders Tour

http://www.pferd-aktuell.de/Persoenlich ... rstand.htm

sorrie is Duits :) en daarom voor mij niet leesbaar........ ik heb het al eerder aan je gevraagd om op deze Nederlandse site, Nederlands te posten :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:00

FaberSmid schreef:
KiWiKo schreef:
kan iemand dan er een iemand uithalen die een grootheid is? en dan graag uitleggen waarom deze persoon een grootheid is? Want ik zie ze niet :)

Natuurlijk ziet u die niet, u staat er immers niet tussen.

nou FS :D :D wijs jij er dan eens eentje aan uit die lijst :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:01

MarcelDufour schreef:
modie schreef:
Kadankovitch, volgens mij, kan verbieden veel invloed hebben en krijgen.
Waarom? Omdat als men het signaleert, er tegen opgetreden kan worden, door de tuchtcomissie van de FEI.
Daarnaast kan het heel zinvol zijn, dat er een campagne tegen LDR/Rollkür opgestart gaat worden.
Dit vanuit welzijns-oogpunt. Dus het zgn "bewustwordings-proces" bij (basis)ruiters en toeschouwers.
Als de FEI nu eens werkelijk gaat jureren en dus beoordelen, wat er in hun reglementen vermeld staat, worden ook excessen, als tekort in de nek enz afgestrafd.
Het FEI-reglement legt exact uit, waaraan een proef moet voldoen (paard en ruiter) om tot een goed resultaat te kunnen leiden.
Men moet beginnen bij de (manege)instructie en de opleidingen in Deurne om tot een goed slagen van een welzijns-campagne te kunnen komen.

Heel goed verwoord. Daarbij kan ik ook nog aantekenen dat het zeer zinvol is om dit te verbieden. En wel om de reden dat bij een verbod je direct ook de manier van lesgeven beinvloedt. Het is namelijk uit den boze dat de instructeurs deze manier zullen door blijven geven aan hun leerlingen, omdat ze dan iedere keer weer het risico lopen dat er iemand uit de school klapt (en dat zal zeker gebeuren). Dit houdt dan automatisch een schorsing in. Foto's en of opnames zullen dan ook direct als bewijs kunnen gaan dienen in een evt tuchtzaak tegen deze ruiters. Ten tweede zullen ze, indien ze toch door willen gaan met dit systeem, het zeer stiekem moeten doen. Deuren dicht van de rijhal, niemand aanwezig, en in de zomer buiten zo trainen is er al helemaal niet bij, want dan zijn ze prooi voor ieder die ze graag zou willen betrappen. Al met al wordt het toepassen van deze training zeer bemoeilijkt. Ook op concoursen zal het niet meer mogelijk zijn de paarden op deze manier op te warmen, wat dus toch voor een heel groot deel het, in hun ogen, positieve effect weg haalt. En terecht!
Ook kan ik er op wijzen dat de sponsors van Patrick Kittel al gedreigd hebben dat ze het contract met hem zullen beeindigen indien hij nogmaals negatief in de publiciteit komt, daar dit bedrijf vele duizenden! brieven en e-mails heeft ontvangen waarin de schrijvers zich beklagen over de paardonterende manier van trainen en rijden. En als je aan de inkomsten komt van ruiters, en mensen in het algemeen, dan zijn ze bijna altijd ineens zeer bereid om hun laakbaar gedrag aan te passen. Dus mochten de ruiters en instructeurs nog steeds doorgaan met het praktiseren en uitdragen van deze paardenkwellerij, dan gaan we gewoon een stapje verder en schrijven sponsors en pers aan. Wedden dat wij, de anti flexers, deze strijd gaan winnen! We geven nooit op. Pittbulls we are!

Kadankovitch waarom is er dan zo veel verboden, heeft u dit gelezen? Naar uw mening ook net als hyperflexi rollkur maar niet verbieden? Omdat het toch geen zin heeft? Omdat het dan zoals nu ook al het geval is verstoppertje spelen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:02

MarcelDufour schreef:
Jannepauli schreef:
Dat begint nu wel een beetje een probleem te worden. Na ruim 400 reactie's op 17 pagina's is alles wel een beetje gezegd. Er zijn voorstanders en tegenstanders. De voorstanders laten zich niet ompraten vanwege hun heilig geloof in het martelen van paarden, en de tegenstanders ook niet omdat ze deze kwellerij niet aan kunnen zien. Daarom vind ik het wel een verademing om af en toe over iets anders te ouweh0eren. Maar misschien heb ik het fout.

Het gaat mij er niet om letterlijk de vraagstelling van het topic te blijven volgen - zijlijntjes kunnen héél nuttig zijn. Maar ik doelde op het persoonlijk aanvallen en sommige schrijvers blijken daar hardleers te zijn. Ik heb daar geen zin in en kan dat geen verademing vinden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:06

Kadankovitch schreef:
Ik kan het niet eens zijn met een dergelijk hetse. Het lijkt teveel op de 'Terreur' of 'de Culturele revolutie'. De revolutie eet zijn eigen kinderen. Hiervan disstantiëer ik mij.
Mocht het inderdaad dat zijn waarop U uit bent, dan zal ik nooit een dergelijk petitie ondertekenen. Dit gaat tegen mijn ethische gezindheid, aangezien het zich veel te sterk concentreerd tegen een bepaalde handeling die als paard onvriendelijk wordt aangewezen.
Het zal nog zover komen dat ik als iemand die zelf de methoden van Janssen cs. niet toepas, maar weiger aan een hetse deel te nemen, ook verdoemd dreig te worden. Ik vind dit triest.

Met vriendelijke groet,
Kadankovitch

Kan of wil u niet begrijpen dat het niet om personen maar om de paarden gaat? Als u dit ten goede van de welzijn van de paarden en paardensport vindt, dan tekent u toch niet dat is uw goed recht uw mening te hebben. Maar niet tekenen uit wraak naar personen, dan schrijft u zichzelf wederom tegen en dat is diep triest. Net als dat u kiwiko paait met uw proza en dan ineens zwart schrijft, omdat kiwiko een eigen mening heeft over topruiters en toppaarden?