Dressuurruiters banger dan springruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kellsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:42

Dat vind ik dus echt onzin.
Vroeger toen ik op les zat vond ik dressuur nou ook eenmaal leuker als springen.
dat betekent niet dat ik banger was.
Ik was vrijwel nooit bang vond het leuker om op drukke ponys/paarden te zitten
dan op de rustige betrouwbare.

Elmee

Re: Dressuurruiters banger dan springruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:05

Op de stal waar ik vroeger werkte waren vooral springruiters. Er kwam ook een dressuuramazone die met een goedgekeurde hengst reed. Maar als het paard eens moeilijk was of hij wou niet dit of dat, dan moest er toch even een springruiter op. Wat ik wel grappig vond was dat die hengst eigenlijk precies ook een 'janetje' was. Bang van een plas water en zo van die dingen. Zelfs als hij moest dekken was hij zo, ja hoe moet ik dat zeggen, niet stoer. Verder wel een superlief paardje, maar veel sneller onder de indruk van iets dan de springpaarden.
Er kwam ook nog een andere dressuuramazone maar die reed geen wedstrijden ofzo en dat was wel een stoere tante. Die reed zelfs de moeilijke paarden van de springruiters.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:48

Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit, dressuurruiters zijn over het algemeen iets voorzichtiger, maar natuurlijk niet allemaal.

Zelf dressuur ik momenteel alleen, daar ik geen geschikt paard heb om te springen, de een is blind aan een kant en die vind het op concours heel eng om te springen en mijn 4 jarige heeft vorige week voor het eerst een sprongetje gemaakt van 40 cm.

Ik vind idd wel dat dressuurruiters sneller laten merken dat een paard gek doet als een springruiter, de springruiter doet net of er niks aan de hand is en niks is gebeurd, en de dressuurruiter zal het toch meestal wel even laten weten door het mee te delen.
Maar zoals ik al zei, ik wil niet iedereen over 1 kam scheren. En ieder zijn/haar ding toch?

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:37

Nou jij denkt dat ze meer lef hebben maar jij weet toch niet wat zij denken!
Ik vind dit nogal een grote beschuldiging!
Zij kunnen dressuur toch ook gewoon leuker vinden?!
Ik vind dit nogal een harde stelling.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 19:02

jouke_h schreef:
Ik krijg altijd het idee van zolang ik maar rond kom, maakt me niet uit hoe, dan is het goed met springen dan. Ik zou veel liever zien dat er meer op stijl gesprongen wordt.

Dat vind ik wel een beetje kortzichtig.. Er komt zóveel meer bij het springen
kijken dan enig iemand denkt.. Het is echt geen kwestie van 'Gewoon maar
even een rondje rijden'.