Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:Vooruit kijken is inderdaad iets dat mensen heel goed moeten ontwikkelen, maar dan vraag ik me af: Waarom op 16 jaar al op een scooter mogen rijden? En met 18 al in een auto?
Want daarbij heb je het ook nodig, heel hard.
Er zijn voldoende mensen die dat heel goed kunnen, juist omdat ze hun hele leven al met paarden en ponys in de weer zijn, daarnaast het talent, en de 'opleiding' die kinderen van paardenmensen genieten.
superwoman schreef:Daarbij mógen kinderen ook een pony/paard inrijden, daar staat geen straf op.
Wat slim is, is een ander verhaal![]()
Jongeren maken ook nog byzonder veel schade in het verkeer, daarom zijn de verzekeringspremies ook hoger tot 24 (geloof ik) jaar.
lisa_jpeine schreef:als je goede begeleiding hebt, dan denk ik dat het niet uitmaakt.
ik was 14 toen ik mijn paard kreeg en hij was 3. ik heb heel erg
veel van hem geleerd en veel begeleiding gehad, maar nu komt
het moment dat je ook ziet waar je het voor doet, het gaat
steeds iets beter, en dat is leuk om te zien.
dus ik denk dat het wel kan.
superwoman schreef:Janine1990 schreef:Vooruit kijken is inderdaad iets dat mensen heel goed moeten ontwikkelen, maar dan vraag ik me af: Waarom op 16 jaar al op een scooter mogen rijden? En met 18 al in een auto?
Want daarbij heb je het ook nodig, heel hard.
Er zijn voldoende mensen die dat heel goed kunnen, juist omdat ze hun hele leven al met paarden en ponys in de weer zijn, daarnaast het talent, en de 'opleiding' die kinderen van paardenmensen genieten.
Nou dit topic is hard gegaan, toch mijn reactie.
Een scooter of auto mógen rijden is een heel ander verhaal.
Scooter en auto-rijden is ook iets van de politiek
Vooruit kijken op de brommer of in de auto is iets wat direct voor je is en gebeurd.
Wat er dan kán gebeuren is een ongeluk of die kun je direct voorkomen.
Met een paard beleren moet je verder kijken dan op dat moment. Als je akties en ook fouten waar je geen weet van hebt - wat niet ernstig lijkt - kan wel heel veel impact hebben.
Juist de fouten waar je geen weet van hebt.![]()
Daarbij mógen kinderen ook een pony/paard inrijden, daar staat geen straf op.
Wat slim is, is een ander verhaal![]()
Jongeren maken ook nog byzonder veel schade in het verkeer, daarom zijn de verzekeringspremies ook hoger tot 24 (geloof ik) jaar.
zoetjes schreef:Waarom mag de gemiddelde puber dan eigenlijk geen paard opleiden?
Kort door de bocht gezegd: omdat zij zelf nog in de leerfase zitten.
JoycexLynn12 schreef:zoetjes schreef:Waarom mag de gemiddelde puber dan eigenlijk geen paard opleiden?
Kort door de bocht gezegd: omdat zij zelf nog in de leerfase zitten.
Hier ben ik het niet mee eens.. je zei ook in je bericht dat pubers opstandig kunnen zijn..
Zelf ben ik nu bijna 16 jaar, en erg serieus in de paardensport. Ik ken genoeg meisjes van 14 die bloedserieus zijn en dat hun hele leven draait om paarden.
Pubers moeten nog veel leren, daar ben ik het met je in eens.. maar als je zo eens rondkijkt en vraagt hoeveel 'pubers' er hoog in de sport rijden en/of heel serieus zijn in de paardensport....
En buiten dat : als pubers in de leerfase zitten, kan dit toch een leerproces zijn? Ik ga nu een paard inrijden onder begeleiding, heb zelf een goed paard onder me kont zitten en ik weet haast wel zeker dat het goed gaat komen..
Als je aan het woord pubers denkt denk je : opstandig, grote mond, niet willen luisteren.. maar dit hoeft écht niet altijd zo te zijn! Ieder vrij uurtje zit ik bij mijn paardje hoor! Mijn ouders zijn dolgelukkig dat ik niet iedere week met een andere gozer thuiskom![]()