FaberSmid schreef:Pharagirlke natuurlijk geven al die anderen wel toestemming?
Mijn toestemming aan een bepaald persoon ga ik toch zeker wel intrekken.
Beetje belachelijk, dat ze zonder toestemming van mij, iemand anders mee wil nemen.
Mooi niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pharagirlke schreef:FS: Hoe weet je dat?
modie: je gaat een welsh cob vergelijken met Salinero?
Ik zou ook wel eens graag zij die hier zo schreeuwen op Sali willen zien gaan eerlijk gezegd
pharagirlke schreef:FS: Hoe weet je dat?
modie: je gaat een welsh cob vergelijken met Salinero?
Ik zou ook wel eens graag zij die hier zo schreeuwen op Sali willen zien gaan eerlijk gezegd
vur schreef:Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.
FaberSmid schreef:horseyfries schreef:Gaan we het nog weer over dressuur hebben?
Of is tegenwoordig de Maffia een interessanter onderwerp in een topic wat over dressuur zou horen te gaan?
Als u de opmerking over de maffia niet kan en wil begrijpen, neem ik uw reactie niet kwalijk.
FaberSmid schreef:Natuurlijk Horseyfries, staat beter dan eerlijk schrijven het antwoord niet te weten of ego te zijn.
horseyfries schreef:vur schreef:Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.
Vur, je haalt mijn woorden uit het verband. Er werd eerder gesuggereerd dat het zweten van sommige paarden een teken was van de totale fysieke en psychische uitputting van paarden die LDR gereden werden, voorbeelden werden daarvoor aangedragen van het zgn. oeverloos herhalen van oefeningen in het losrijden voor grote wedstrijden.
Mijn vraag aan jou: denk jij dat het mogelijk is als dit echt op die manier plaatsvind, dat paarden die zo kapot gereden worden fysiek en pscychisch na zo'n uitputtende warming up nog een goede proef neer kunnen zetten?
Als ik zo'n omschrijving lees van een warming up dan verwacht ik daarna een paard te zien wat niet vooruit te branden is, misschien nog wel uit zijn goede inborst zijn best doet, maar duidelijk stilvalt in moeilijkere oefeningen omdat het totaal verzuurt en uitgeput is. Is dat wat jij ziet in de filmpjes die ik geplaatst heb van LDR combinaties?