De "Hollandse School"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:06

FaberSmid schreef:
Pharagirlke natuurlijk geven al die anderen wel toestemming?

Mijn toestemming aan een bepaald persoon ga ik toch zeker wel intrekken.

Beetje belachelijk, dat ze zonder toestemming van mij, iemand anders mee wil nemen.
Mooi niet }>

Ayasha
Blogger

Re: De "Hollandse School"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:07

Nu ben ik je kwijt :?

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:09

pharagirlke schreef:
FS: Hoe weet je dat?
modie: je gaat een welsh cob vergelijken met Salinero? :+
Ik zou ook wel eens graag zij die hier zo schreeuwen op Sali willen zien gaan eerlijk gezegd :j

Dan heb je nog minder verstand van paarden dan ik al vermoedde

Waarom zou ik gaan schreeuwen :D
Als dat eens een mogelijkheid zou zijn, zou ik de eerste zijn die "ja" zegt.

Kan ik alvast oefenen voordat ik op mijn halve "Hanoveraan" ga :P

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 18:10

pharagirlke schreef:
Nu ben ik je kwijt :?

topic over "hulpteugels"

Dus niks van mij of de mijnen zonder mijn toestemming }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:10

Eh lezen is ook een vak. Ik zeg nergens dat je op hem moet gaan zitten schreeuwen. Ik zeg dat ik degene die hier in het topic zo hard schreeuwen wel eens op Sali zou willen zien rijden.

modie: ah, ken het topic niet dus dat verklaart waarom ik hem niet vatte :')

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:29

Gaan we het nog weer over dressuur hebben?

Of is tegenwoordig de Maffia een interessanter onderwerp in een topic wat over dressuur zou horen te gaan?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:29

pharagirlke schreef:
FS: Hoe weet je dat?
modie: je gaat een welsh cob vergelijken met Salinero? :+
Ik zou ook wel eens graag zij die hier zo schreeuwen op Sali willen zien gaan eerlijk gezegd :j

Hoe weet ik wat?
Die goed dressuur rijden, kunnen elk paard rijden omdat elk paard zich laat rijden. Welsh cob of Salinero beide zijn paarden (diersoort, voor het geval u gaat schrijven de een is pony en ander paard?).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:30

FaberSmid schreef:

dit.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:31

horseyfries schreef:

Of is tegenwoordig de Maffia een interessanter onderwerp in een topic wat over dressuur zou horen te gaan?

Als u de opmerking over de maffia niet kan en wil begrijpen, neem ik uw reactie niet kwalijk.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:31

pharagirlke schreef:
FaberSmid schreef:

dit.

Dat is juist het punt wat ik wil maken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:32

vur schreef:
Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.

Vur, je haalt mijn woorden uit het verband. Er werd eerder gesuggereerd dat het zweten van sommige paarden een teken was van de totale fysieke en psychische uitputting van paarden die LDR gereden werden, voorbeelden werden daarvoor aangedragen van het zgn. oeverloos herhalen van oefeningen in het losrijden voor grote wedstrijden.
Mijn vraag aan jou: denk jij dat het mogelijk is als dit echt op die manier plaatsvind, dat paarden die zo kapot gereden worden fysiek en pscychisch na zo'n uitputtende warming up nog een goede proef neer kunnen zetten?
Als ik zo'n omschrijving lees van een warming up dan verwacht ik daarna een paard te zien wat niet vooruit te branden is, misschien nog wel uit zijn goede inborst zijn best doet, maar duidelijk stilvalt in moeilijkere oefeningen omdat het totaal verzuurt en uitgeput is. Is dat wat jij ziet in de filmpjes die ik geplaatst heb van LDR combinaties?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:34

FaberSmid schreef:
Dat is juist het punt wat ik wil maken.

En wat houd dat punt in?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:35

Leest u even terug, dan hoef ik niet in de herhaling te vallen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:36

FaberSmid schreef:
horseyfries schreef:

Als u de opmerking over de maffia niet kan en wil begrijpen, neem ik uw reactie niet kwalijk.

Het is niet een kwestie van niet kunnen begrijpen, maar een kwestie van deze discussie tot dit onderwerp te willen beperken. En dat blijkt voor sommige mensen erg moeilijk.
Als u nu eens in plaats van al de teksten van de afgelopen bladzijden de tijd had genomen voor het al lang geleden beloofde inhoudelijke commentaar op de videofilmpjes, dan zijn we terug on topic. Iemand die de tijd heeft om over de maffia te beginnen, heeft toch ook tijd om eindelijk ons allemaal te verbazen met zijn duidelijk omschreven commentaar op deze video's om ons zo iets bij te leren over dressuur?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:37

U heeft niet te bepalen waar anderen tijd voor hebben. U beantwoord ook niet de vragen, maar verwacht wel alles van ons.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:37

FaberSmid schreef:
Leest u even terug, dan hoef ik niet in de herhaling te vallen.

*zucht*
Is het nu zo moeilijk om uw punt duidelijker te maken?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:38

Blijkbaar wel, na verschillende pogingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:39

Laat ook maar dan, maar niet zeuren dat mensen je vragen niet willen beantwoorden he.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:50

FS, ik beantwoord alle vragen die on-topic zijn. Als ik er één gemist heb hoor ik dat graag van je!
Ik plaats liever zinnige antwoorden over dressuur dan onzinnige one-liners.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:01

Natuurlijk Horseyfries, staat beter dan eerlijk schrijven het antwoord niet te weten of ego te zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:06

FaberSmid schreef:
Natuurlijk Horseyfries, staat beter dan eerlijk schrijven het antwoord niet te weten of ego te zijn.

Voor de laatste maal: op welke vraag on-topic heb ik nog niet geantwoord?

Als u niet langer inhoudelijk kunt discussiëren slaat uw bovenstaande antwoord vooral op uzelf. Dus laat u ontopic zien dat u
weet waarover u praat, of hier mag voor de zoveelste keer een slotje op komen omdat mensen die zgn. kenners zijn van klassiek niet inhoudelijk
kunnen discussiëren en daarom maar hun toevlucht zoeken tot one-liners, off-topic opmerkingen, en beschuldigingen doen die kant noch wal slaan.
Welke schoen past u?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:09

horseyfries schreef:
vur schreef:
Er wordt gesuggereerd dat paarden wel goed in hun vel moeten zitten als ze een actieve proef laten zien op topniveau. Ook lees ik tussen de regels door dat het LDR en rollkur-gebeuren wel goed moet zijn voor de paarden, omdat ze het anders niet deden?
Een beetje paardenmens weet toch dat paarden heel ver meegaan in wat een ruiter wil. Dat paarden heel erg vergevingsgezind zijn en hun ruiter willen pleasen. Dat ze zich dood kunnen lopen en noem zo nog maar eens wat dingen op.
Voor mij dus echt geen bewijs dat deze manier van trainen wel goed moet zijn, omdat de paarden goed blijven lopen. Echt niet! Het is voor mij eerder ondanks dat. Activiteit krijg je er wel mee. Dat staat voor mij als een paal boven water, maar dat heeft meer met het vraag en antwoord te maken volgens mij dan met LDR.

Vur, je haalt mijn woorden uit het verband. Er werd eerder gesuggereerd dat het zweten van sommige paarden een teken was van de totale fysieke en psychische uitputting van paarden die LDR gereden werden, voorbeelden werden daarvoor aangedragen van het zgn. oeverloos herhalen van oefeningen in het losrijden voor grote wedstrijden.
Mijn vraag aan jou: denk jij dat het mogelijk is als dit echt op die manier plaatsvind, dat paarden die zo kapot gereden worden fysiek en pscychisch na zo'n uitputtende warming up nog een goede proef neer kunnen zetten?
Als ik zo'n omschrijving lees van een warming up dan verwacht ik daarna een paard te zien wat niet vooruit te branden is, misschien nog wel uit zijn goede inborst zijn best doet, maar duidelijk stilvalt in moeilijkere oefeningen omdat het totaal verzuurt en uitgeput is. Is dat wat jij ziet in de filmpjes die ik geplaatst heb van LDR combinaties?

Nou, het natrijden wat hier in dit topic in negatieve zin wordt bedoeld, is naar mijn idee, vooral het dier mentaal in de stress helpen door een manier van rijden. Dus vooral door de stress overmatig zweten. Dat daarna nog een topprestatie geleverd kan worden, ja, dat denk ik dus wel.
Als een paard inderdaad door zijn verzuring heen gereden is en de uitputting nabij is, dan zie ik dat niet zitten nee.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:10

FaberSmid schreef:
U heeft niet te bepalen waar anderen tijd voor hebben. U beantwoord ook niet de vragen, maar verwacht wel alles van ons.

Zegt uitgerekend u :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:10

Voor u zijn alle vragen off topic, dus wat is het zin in de herhaling te vallen?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:11

bulck schreef:
FaberSmid schreef:

Zegt uitgerekend u :D

Zeg ik niet schrijf ik.