Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Professor schreef:.
Een goede Schouderbinnenwaarts erkent men, doordat het paard zich verheft (meer oprichting), en een lichte aanleuning heeft, waarbij de ruiter als controle, de verbinding met de binnenteugel enkele passen onderbreekt, door de binnenhand naar voren te brengen.
Professor schreef:Leest u eens goed, maar dan ook alles.
hopla schreef:Professor schreef:.
Een goede Schouderbinnenwaarts erkent men, doordat het paard zich verheft (meer oprichting), en een lichte aanleuning heeft, waarbij de ruiter als controle, de verbinding met de binnenteugel enkele passen onderbreekt, door de binnenhand naar voren te brengen.
Ik ben het eens met de uitleg alleen met bovenstaande niet.
De verbinding mag nooit verbroken worden.
hopla schreef:Professor schreef:Wanneer men problemen heeft met een bepaalde kant met Appuyeren, moet u juist terug grijpen om SB, zodra uw paard zich vastzet, direkt verder in Schouderbinnenwaarts, direkt op de lijn waar u rijdt.
Dat is precies zoals ik het doe.
Professor schreef:Dan is de SB naar rechts dus niet perfect, niet goed genoeg, anders hadt u geen moeilijkheden met het Appuyeren.
hopla schreef:Dank Suzanne, er wordt ook aan gewerkt. Het appuyement is al heel behoorlijk maar nog niet goed genoeg.
Maar het gaat steeds beter. Ik los het op door appuyeren te combineren met schouderbinnewaarts.
Ben het ook wel met je eens dat je een moment je hand naar voor moet kunnen doen maar ik ben graag duidelijk naar mijn paard, zie post Sizzle. Die omschrijft het ook al.
hopla schreef:Dank Suzanne, er wordt ook aan gewerkt. Het appuyement is al heel behoorlijk maar nog niet goed genoeg.
Maar het gaat steeds beter. Ik los het op door appuyeren te combineren met schouderbinnewaarts.
Ben het ook wel met je eens dat je een moment je hand naar voor moet kunnen doen maar ik ben graag duidelijk naar mijn paard, zie post Sizzle. Die omschrijft het ook al.
Aan het einde galoppeer ik aan met dezelfde stelling en buiging en "hopla" .
Karlijn_xx schreef:Ik reed mijn appuyementen ook altijd vanuit een schouderbinnenwaartsAan het einde galoppeer ik aan met dezelfde stelling en buiging en "hopla" .
Suzanne F. schreef:Karlijn_xx schreef:Ik reed mijn appuyementen ook altijd vanuit een schouderbinnenwaartsAan het einde galoppeer ik aan met dezelfde stelling en buiging en "hopla" .
Een appuyement vanuit een SB rijden is weer wat anders dan het combineren.
Verder vind ik aangalopperen vanuit een appuyement niet verstandig. Zo springt het paard altijd scheef aan.
Suzanne F. schreef:Karlijn_xx schreef:Ik reed mijn appuyementen ook altijd vanuit een schouderbinnenwaartsAan het einde galoppeer ik aan met dezelfde stelling en buiging en "hopla" .
Een appuyement vanuit een SB rijden is weer wat anders dan het combineren.
Verder vind ik aangalopperen vanuit een appuyement niet verstandig. Zo springt het paard altijd scheef aan.