suleilitha schreef:En al veroordeel je me er wel op, dan nog ga ik er niet wakker van liggen, Mambo...... echt niet.
Maikeltje, ik weet niet of je bekend bent met de situatie in hartje Friese wouden waar ik woon. Verkeer is hier op de wegen waar ik rij amper, alleen het is een paardrijke omgeving. Verder breng ik er dus geen mensen mee in gevaar, daar waak ik juist voor. Voor het voorwerk ben ik niet aansprakelijk in deze overigens, het gaat om een paard wat ik niet in eigendom heb en verder ook geen zeggenschap over heb. Er is me opgedragen hem op afgesproken tijdstippen beweging te geven op harde ondergrond en dat doe ik.
Lijkt me, als je zo'n opdracht krijgt, dat je dat dan niet klakkeloos zonder na te denken uitvoert. Dan zou je kunnen proberen die mensen ervan te overtuigen dat dit geen risicoloze onderneming is en dat je dus, wanneer die mensen perse willen dat jij erop gaat zitten, dat onder jouw voorwaarden doet. En anders niet. Simpel lijkt me, er is een keuze. Dus of goed met dat beest aan de slag vanaf het begin, of niet.....Wat denk je ervan als dat beest bovenop een merrie springt die gezellig met ruiter daar aan het rondrijden is? Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben omdat me dat is "opgedragen".

maar van een 100% noodzaak is er nooit sprake dacht ik.