bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:34

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
gut ergens wat gefrustreerd over?????????[/

Ja, dat ik niet zo'n hoog iq heb dat ik weet dat je iq met hoofdletters schrijft!

*Gaat in een hoekje zitten en huilt zichzelf in slaap terwijl ze duimt*

:D :D :D geweldig :)

het is altijd heerlijk om te zien hoe mensen in de persoonlijke aanval gaan als ze het met argumenten niet meer kunnen winnen :) :) :)

Beter in de persoonlijke aanval gaan, dan toe geven dat er misschien wel ergens een kern van waarheid in zit :D

heerlijk :) Kom maar op hoor :) :)

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:34

Citaat:
als zo een onderzoek nergens over gaat en ook nog eens een berg koeienpoep bevat, dan denk ik inderdaad dat iemand vet aandacht tekort heeft :)

En daar ga je weer hoor. Er word niet voor niets EEN ONDERZOEK naar gedaan hoor,
mensen willen weten wat nu het beste is en daarom doen ze een onderzoek. Dat JIJ
dat nu onzin vind of "een berg koeiepoep bevat" hoeft nog niet te zeggen dat heel
Bokt mee gaat denken met jouw mening. Vast sommige, maar niet iedereen.

Alweer een leuke uitspraak :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:35

Hannah_Menno schreef:
Citaat:
ik weet wel een goede therapeut die je misschien kan helpen???

Nou, ga erheen zou ik zeggen! Ik houd je niet tegen! :Y)

hahahahahaha geweldig :D :D :D

nog meer zinvolle bijdragen van jou in dit topic???

Ruga

KiWiKo schreef:

Gaat het niet vandaag? Kijk buiten, zonnetje.. fris pintje op een terras kan wonderen doen ;)

KiWiKo

NHevaVD schreef:
Citaat:
als zo een onderzoek nergens over gaat en ook nog eens een berg koeienpoep bevat, dan denk ik inderdaad dat iemand vet aandacht tekort heeft :)

En daar ga je weer hoor. Er word niet voor niets EEN ONDERZOEK naar gedaan hoor,
mensen willen weten wat nu het beste is en daarom doen ze een onderzoek. Dat JIJ
dat nu onzin vind of "een berg koeiepoep bevat" hoeft nog niet te zeggen dat heel
Bokt mee gaat denken met jouw mening. Vast sommige, maar niet iedereen.

Alweer een leuke uitspraak :D

hoeft ook niet, maar IK kan het toch koeienpoep vinden :D dat jij dat niet vind, das jouw ding ;) Ik vind het wel :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:36

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:

Gaat het niet vandaag? Kijk buiten, zonnetje.. fris pintje op een terras kan wonderen doen ;)

ik zit buiten met een kop koffie :D :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:37

Citaat:
ik zit buiten met een kop koffie :D :D

Ohh, je zit nog wakker te worden. Vandaar sommige uitspraken! :Z

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:37

Citaat:
nog meer zinvolle bijdragen van jou in dit topic???

Van haar? Lees je eigen spul eens door.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:38

Citaat:
hoeft ook niet, maar IK kan het toch koeienpoep vinden :D dat jij dat niet vind, das jouw ding ;) Ik vind het wel :)

Houd die mening dan AUB voor je ipv ons dat finaal door te drukken!

KiWiKo

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:41

ooooooooooo dus je mag hier alleen reageren als je klakkeloos met de kudde meehobbelt :) :)

das nieuw voor me, wist ik niet Sorrie.........

misschien moeten jullie eens net zo kritisch zijn op onderzoeken als jullie zijn op mij :D :D

maar dat kan lastig zijn, want dan moet je misschien je oordeel bijschaven.........??????????? :D :D :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:48

KiWiKo schreef:
ooooooooooo dus je mag hier alleen reageren als je klakkeloos met de kudde meehobbelt :) :)

das nieuw voor me, wist ik niet Sorrie.........

misschien moeten jullie eens net zo kritisch zijn op onderzoeken als jullie zijn op mij :D :D

maar dat kan lastig zijn, want dan moet je misschien je oordeel bijschaven.........??????????? :D :D :D

Hmmm, nee, ik vind het geweldig dat er zulke onderzoeken zijn. Het feit dat jij het 'koeienpoep' vind
maar nieteens zelf iets hebt uitgevoerd, vind ik gewoon echt bijzonder raar.
Ik houd ermee op, dit leid nergens naar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 11:51

jij weet niet wat ik heb uitgevoerd :D :D

en daarnaast heb ik op de vorige bladzijde een voorbeeld gegeven van een koeienpoep bevinding...........

en daar is nog niet op ingegaan :)

KiWiKo schreef:
Om een klein stukje aan te halen......... Renpaarden die longbloedingen hebben zou van het bit komen :D :D :D iedereen met een beetje logisch verstand veegt dat in een veeg van tafel....... de verklaring voor longbloedigen is heel simpel namelijk, er gaan in een relatief korte tijd grote hoeveelheden zuurstof de longen in en uit....... DAT is de reden van de longbloedingen, niet een bit wat in een mond hangt :D :D :D

Kan je natuurlijk wel uit concluderen dat grote afstanden in hoog tempo afleggen, niet echt heel gezond is voor paarden, en dat paarden die een zwakke long hebben daar aan kunnen overleiden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:00

Daarom ben ik ook niet zo dol op de rensport in zeer fanatieke vorm. :\

Die longbloedingen, daar heb ik ook zo mijn twijfels over m.b.t. het bitgebruik, maar ik blijf er zelf wel bij dat een bit eigenlijk niet in een paardenmond hoort. Ik kies daar zelf in elk geval niet meer voor bij mijn eigenste paardje :) . En natuurlijk gaan mensen dan weer miepen over dat ik er dan ook maar niet op moet gaan zitten :+ .

Hmmm, ik zie dat als twee totaal verschillende zaken eigenlijk. En zo vaak zit ik er ook niet op, maar goed, dat is wat ik weet, maar een ander waarschijnlijk niet ;) . Ik weet heel goed dat een mens er eigenlijk ook niet op hoort. Maar om dat nou als argument aan te halen voor het bitloos rijden, tja, ik zie dat een beetje anders dan die mensen dan. :+

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:29

KiWiKo schreef:
Om een klein stukje aan te halen......... Renpaarden die longbloedingen hebben zou van het bit komen :D :D :D iedereen met een beetje logisch verstand veegt dat in een veeg van tafel....... de verklaring voor longbloedigen is heel simpel namelijk, er gaan in een relatief korte tijd grote hoeveelheden zuurstof de longen in en uit....... DAT is de reden van de longbloedingen, niet een bit wat in een mond hangt :D :D :D

Kan je natuurlijk wel uit concluderen dat grote afstanden in hoog tempo afleggen, niet echt heel gezond is voor paarden, en dat paarden die een zwakke long hebben daar aan kunnen overleiden.

Niet dat ik perse voor bitloos ben en denk dat longbloedingen hierdoor veroorzaakt worden, maar dit is ook complete onzin. Er gaat teveel zuurstof door de longen??
dat lijkt me niet echt de oorzaak :D eventueel een hoge bloeddruk in de longen, maar dat is zelfs niet bewezen..
Volgens mij is er nog lang geen sluitend onderzoek naar longbloedingen, dus ik vind het erg knap dat jij de oorzaak weet :Y)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:05

Och wat is het hier weer gezellig :D Ik vraag me dan af of KiWiKo al die andere onderzoeken die uitgevoerd zijn m.b.t. paardengedrag, harnachement en trainingsmethoden dan ook niet gelooft, zou je dan toch zo moeten denken...
Enneh...wij lopen met de menigte mee??? :D
Dan vraag ik me af wat jij doet...

En wat Nevzorov betreft, ik vind het knap wat die man met zijn paarden bereikt heeft en dat hij het ze ook zonder bit kan laten doen. Een paard met zijn oren iets in z'n nek is lang niet altijd oncomfortabel, maar soms duidt dat ook op opperste concentratie. Zoals velen van ons heeft dus ook meneer Nevzorov eerder met bit gereden en heeft daarna "zijn licht" gezien.
Er staat toch ook ergens een foto van vervent Natural "Arabesk" op internet met een paard met boomzadel en een bit in? Die is ook van mening veranderd. Het is tich geen schande dat je op die manier leert en ervaring op doet.

En wat prof. dr. Cook betreft, deze man heeft vanuit een neutraal standpunt een onderzoek uitgevoerd en a.d.h. van de uitslag een hoofdstel ontwikkeld. In dat onderzoek staan ook dingen waarvan ik denk van "nou, mischien moet ik dat met een korreltje zout nemen". Bij voorbeeld die longbloedingen bij renpaarden, hoewel ik dan wel weer denk dat het bit daar verband mee kan houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:08

Shahazai schreef:
Och wat is het hier weer gezellig :D Ik vraag me dan af of KiWiKo al die andere onderzoeken die uitgevoerd zijn m.b.t. paardengedrag, harnachement en trainingsmethoden dan ook niet gelooft, zou je dan toch zo moeten denken...
Enneh...wij lopen met de menigte mee??? :D
Dan vraag ik me af wat jij doet...

En wat Nevzorov betreft, ik vind het knap wat die man met zijn paarden bereikt heeft en dat hij het ze ook zonder bit kan laten doen. Een paard met zijn oren iets in z'n nek is lang niet altijd oncomfortabel, maar soms duidt dat ook op opperste concentratie. Zoals velen van ons heeft dus ook meneer Nevzorov eerder met bit gereden en heeft daarna "zijn licht" gezien.
Er staat toch ook ergens een foto van vervent Natural "Arabesk" op internet met een paard met boomzadel en een bit in? Die is ook van mening veranderd. Het is tich geen schande dat je op die manier leert en ervaring op doet.

En wat prof. dr. Cook betreft, deze man heeft vanuit een neutraal standpunt een onderzoek uitgevoerd en a.d.h. van de uitslag een hoofdstel ontwikkeld. In dat onderzoek staan ook dingen waarvan ik denk van "nou, mischien moet ik dat met een korreltje zout nemen". Bij voorbeeld die longbloedingen bij renpaarden, hoewel ik dan wel weer denk dat het bit daar verband mee kan houden.

>;)

Sorry, maar als mijn paard zo kijkt tijdens de training zou ik me toch serieus zorgen gaan maken ;) Er zit verschil tussen ontspannen oren naar achteren en gespannen oren naar achteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:11

Adil18 schreef:
Shahazai schreef:
Dus iemand die een paard met bosal een parcour van 1.60 doorrijd weet het beter dan iemand die 50 jaar research heeft gedaan...

*grinnik*

ja, grinnik maar, Cook kent alleen de theorie, Krackow heeft zo veel paarden onder zijn kont gehad dat hij wel weet dat het een utopische gedachte is dat je elk paard met een bitloze optoming kunt rijden ;)

En heb je ook nog je éigen mening wat NH betreft? Of neem je dat allemaal van hun over ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:13

Bizzybijtje schreef:
>;)

Sorry, maar als mijn paard zo kijkt tijdens de training zou ik me toch serieus zorgen gaan maken ;) Er zit verschil tussen ontspannen oren naar achteren en gespannen oren naar achteren.

Dan hoop ik dat je niet alleen op het orenspel let, maar ook op de rest van wat je paard je aangeeft. Ik zei ook "het KAN betekenen"

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:16

Zoals je net voor een deel hebt kunnen lezen :)
En dat ik uitga van een onderzoek, waarin mijn mening enigsinds bevestigd wordt, betekent dat dan dat ik geen eigen mening heb? betekent dat dan ook dat jullie die niet hebben (mbt. een internationaal bekende springruiter die iets zegt) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:18

Shahazai schreef:
En dat ik uitga van een onderzoek, waarin mijn mening enigsinds bevestigd wordt, betekent dat dan dat ik geen eigen mening heb? betekent dat dan ook dat jullie die niet hebben (mbt. een internationaal bekende springruiter die iets zegt) ?

Het was helemaal niet naar jou gericht.
Ik heb wel een eigen mening hoor, ik kijk zelden iets af van een bekende ruiter. Een kopie is immers altijd minder goed dan het origineel :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 13:28

Bizzybijtje schreef:
Shahazai schreef:

Het was helemaal niet naar jou gericht.
Ik heb wel een eigen mening hoor, ik kijk zelden iets af van een bekende ruiter. Een kopie is immers altijd minder goed dan het origineel :)

Oké, nou ja, je had oa. mij gequote, dus vandaar :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 14:03

Jammer, die laatste paar pagina's.

Het is niet erg dat ieder zijn eigen perspectief heeft. Het is ook niet erg dat we daardoor van mening veranderen.

Weet je wat me nou zo opvalt?
In dit topic staat de boel gelijk weer op scherp.

Maar als je nou de uitspraken van veel topruiters en mensen die hoog in hun eigen discipline acteren, leest in interviews e.d, dan valt heel wat anders op: dat veel van deze mensen juist buiten de eigen tuin kijken, en bewondering, interesse in andermans methodes hebben.

Ik gebruik zelf van alles uit allerlei stromingen, disciplines enzovoort. Ik houd van dressuur, vind een net gereden parcours mooi om te kijken, zie graag een prachtig staaltje vrijheidsdressuur en aangespannen of western vind ik ook al mooi.

Wat opvalt, is eerder de overeenkomsten, dan de verschillen.

Waarom? Wat je ook met een paard doet, een paard blijft een paard. Je kunt er op verbluffend veel manieren mee omgaan, maar je zult toch altijd uit moeten gaan van de basisinstincten van het beest.

Kunnen we nou niet gewoon uitgaan van respect voor het paard, en respect voor elkaar? :)

Ayasha
Blogger

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 15:00

Nou, Dr Cook word hier weer zo vaak aangehaald, wat ik me nu af vraag, dat onderzoek van hem, is dat wetenschappelijk? (empirisch onderzoek dus)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 17:04

randalinpony schreef:

Het is niet erg dat ieder zijn eigen perspectief heeft. Het is ook niet erg dat we daardoor van mening veranderen.

Maar als je nou de uitspraken van veel topruiters en mensen die hoog in hun eigen discipline acteren, leest in interviews e.d, dan valt heel wat anders op: dat veel van deze mensen juist buiten de eigen tuin kijken, en bewondering, interesse in andermans methodes hebben.

Ik gebruik zelf van alles uit allerlei stromingen, disciplines enzovoort. Ik houd van dressuur, vind een net gereden parcours mooi om te kijken, zie graag een prachtig staaltje vrijheidsdressuur en aangespannen of western vind ik ook al mooi.

Waarom? Wat je ook met een paard doet, een paard blijft een paard. Je kunt er op verbluffend veel manieren mee omgaan, maar je zult toch altijd uit moeten gaan van de basisinstincten van het beest.

Kunnen we nou niet gewoon uitgaan van respect voor het paard, en respect voor elkaar? :)

precies............. spijker op zn kop :)

wat sommige lawaaipappagaaien vergeten is dat ik 25 jaar geleden al bitloos reed :D, en ook optomingloos als het zo uitkwam :) Dat ik gruwelijk les heb gehad in NH, van paarden zelf....... dat ik heel vaak de deksel op mijn neus gehad heb, en dat het soms een harde leerschool was.

En ik heb me ook ingelezen en intresse getoond in Monty, Parelli, Emiel.... ook heb ik de diverse onderzoeken gelezen die hier en daar verspreid worden.

Alleen vertellen deze mensen me niks nieuws, geen dingen die ik al niet wist....... het is schitterend gaaf allemaal, en helemaal top. Sommige dingen kan ik me niet in vinden andere dingen zijn weer hemels goed, en het is ook alleen maar heel fijn dat er mensen zijn die de vaak, in het chinees geschreven gebruiksaanwijzing, van het paard in jip en janneke taal uit kan leggen aan mensen die het zelf niet op de moeilijke manier hoeven leren. Scheelt een bak ellende voor het paard en een bak ellende voor het mens.

Ik heb mijn fouten moeten maken omdat in mijn tijd informatie veel moeilijker te krijgen was dan nu, toen moest ik het doen met de kennis van het boertje, de paardenhandelaar, de manegeeigenaar, de betere ruiters....... veel anders was er niet. Het is een constant leerproces en na 30 jaar intensief en met tijd en wijlen heul intensief met paarden omgaan weet ik dat ik nog heel veel te leren heb. Maar ik weet wel dat wat ik zeg dat dit ook echt MIJN mening is gevormd door alles wat ik in die 30 jaar heb meegemaakt, ondersteund door kennis verkregen via de "moderne" weg van dvd's, clinics, boeken en onderzoeken. En zoals iedereen leer ik nog steeds.......... en ik kan ook van gedachte veranderen, mits iemand met goed onderbouwde argumenten komt....... de "cook zegt het" is voor mij geen goed argument..... omdat Parelli het zegt ook niet, omdat voest het zegt ook niet........ Ik ben heel makkelijk te overtuigen van mijn ongelijk, als iemand gericht onderbouwd mij kan vertellen waarom ik niet gelijk heb.

en daar schort het vaak aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:46

KiWiKo schreef:
randalinpony schreef:

precies............. spijker op zn kop :)

wat sommige lawaaipappagaaien vergeten is dat ik 25 jaar geleden al bitloos reed :D, en ook optomingloos als het zo uitkwam :) Dat ik gruwelijk les heb gehad in NH, van paarden zelf....... dat ik heel vaak de deksel op mijn neus gehad heb, en dat het soms een harde leerschool was.

En ik heb me ook ingelezen en intresse getoond in Monty, Parelli, Emiel.... ook heb ik de diverse onderzoeken gelezen die hier en daar verspreid worden.

Alleen vertellen deze mensen me niks nieuws, geen dingen die ik al niet wist....... het is schitterend gaaf allemaal, en helemaal top. Sommige dingen kan ik me niet in vinden andere dingen zijn weer hemels goed, en het is ook alleen maar heel fijn dat er mensen zijn die de vaak, in het chinees geschreven gebruiksaanwijzing, van het paard in jip en janneke taal uit kan leggen aan mensen die het zelf niet op de moeilijke manier hoeven leren. Scheelt een bak ellende voor het paard en een bak ellende voor het mens.

Ik heb mijn fouten moeten maken omdat in mijn tijd informatie veel moeilijker te krijgen was dan nu, toen moest ik het doen met de kennis van het boertje, de paardenhandelaar, de manegeeigenaar, de betere ruiters....... veel anders was er niet. Het is een constant leerproces en na 30 jaar intensief en met tijd en wijlen heul intensief met paarden omgaan weet ik dat ik nog heel veel te leren heb. Maar ik weet wel dat wat ik zeg dat dit ook echt MIJN mening is gevormd door alles wat ik in die 30 jaar heb meegemaakt, ondersteund door kennis verkregen via de "moderne" weg van dvd's, clinics, boeken en onderzoeken. En zoals iedereen leer ik nog steeds.......... en ik kan ook van gedachte veranderen, mits iemand met goed onderbouwde argumenten komt....... de "cook zegt het" is voor mij geen goed argument..... omdat Parelli het zegt ook niet, omdat voest het zegt ook niet........ Ik ben heel makkelijk te overtuigen van mijn ongelijk, als iemand gericht onderbouwd mij kan vertellen waarom ik niet gelijk heb.

en daar schort het vaak aan

Dat bedoel ik....