3 jarige, geen gelul in de krul

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: 3 jarige, geen gelul in de krul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:07

dat kan komen omdat je niet begrijpt wat ze doet Haha! Haha! Haha! hoe ze het doet en vooral waarom ze het doet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:07

tja Lott, maar jij scoort wel in de wedstrijden dus zo fout ben je niet bezig OK dan!

Roos, je mag Anky prut vinden maar hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat haar paarden stokoud worden zonder problemen en ze ook nog eens de meest waanzinnige scores bijeen weet te rijden? Doordat het zo fout is volgens jou??

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:10

ik ben ook vaak genoeg op mijn bek gegaan hoor. en ik vind goed les belangrijk

voorheen reed ik les dat op 5 minuten afstand is. nu is het 40 minuten rijden, en dat heb ik er graag voor over!

maar mijn 3 jarige neem ik nog niet mee naar les, eerst lekker thuis oefenen!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:10

Roos_s schreef:
Daarmee het grote voorbeeld anky.. Die rijdt tot op hoog niveau en meerdere paarden ook nog eens, en toch is dat echt veel goed voorbeeld voor mij Clown ik vind haar manier gewoon prut

Anky stapt niet op 3 jarige. Haha!
Niet meer teminste!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:11

Roos_s schreef:
dat zeg ik niet, maar ik wil ermee zeggen dat diegene die denken dat ze het als enige goed doen ook echt wel fouten maken.... Daarmee het grote voorbeeld anky.. Die rijdt tot op hoog niveau en meerdere paarden ook nog eens, en toch is dat echt veel goed voorbeeld voor mij Clown ik vind haar manier gewoon prut

denk dat je er toch te weinig bij ben geweest om daar over te oordelen!

Hoipiepeloii

ja vind dat zo dom praten over Anky.. Enkele pagina's hiervoor vroeg ik je of je soms gezien had hoe ze haar paarden opleidt. Daar reageerde je op met: Ja ik zie haar vaak genoeg rijden.. Dat bedoel ik nou net niet. Jij vindt haar manier van opleiden zó prut, ga dan eens kijken!!! Ik geloof niet dat als die paarden zó slecht behandeld worden, dat ze dan blijven winnen.
Bovendien, mn eigen is ook wel eens (meer dan eens) heel gespannen en dat zal er ook niet altijd plezierig uitzien (heb je met een kijkerig paard). Wil niet zeggen dat ik m niet fijn rijd ofzo, dat kán ook andere oorzaken hebben.
De beste stuurlui staan aan wal...
Laatst bijgewerkt door Hoipiepeloii op 06-01-09 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsea_nl

asjemenou schreef:
Roos_s schreef:
Daarmee het grote voorbeeld anky.. Die rijdt tot op hoog niveau en meerdere paarden ook nog eens, en toch is dat echt veel goed voorbeeld voor mij Clown ik vind haar manier gewoon prut

Niet meer teminste!

geef der eens geen ongelijk! Haha! ze heeft kinderen hoor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:12

_Lott schreef:

ik neem juist les met mijj 3-jarige. Niet zo lang, een half uurtje maar incl instappen, maar ik heb graag iemand die meekijkt en fouten corrigeert...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

Lott, ondanks dat ik zelf geen wedstrijden rij, heb ik ook gewoon elke week les, ik vind goeie instructie ook errug belangrijk!!
verder ben ik nog nooit bij Van Grunsven achter de schermen geweest maar met prut training kun je domweg geen Olympisch goud winnen.

Mijn bijrijdster heeft meerdere groene paarden van niks naar Z gereden, maar omdat zij ook kindjes heeft, rijdt ze zelf ook geen paarden meer in, dat vindt ze te riskant en ik geef haar groot gelijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:13

En zeker geen 3 Spelen achter elkaar met 2 verschillende paarden........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:14

ik doe het ook niet meer............ ben er te oud voor, mijn lijf is teveel naar de ruikblubber........ en ik heb teveel verantwoordelijkheden nu Lachen

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:15

Billy schreef:
_Lott schreef:

ik neem juist les met mijj 3-jarige. Niet zo lang, een half uurtje maar incl instappen, maar ik heb graag iemand die meekijkt en fouten corrigeert...

ik neem mijn 5 jarige mee, heb juist meer het idee dat daar iets aan gebeuren moet

ik neem mijn 3 jarige mee zodra ik oefeningen erbij wil pakken.

Billy

Ik ben dan ook geen M1 +2 Tong uitsteken

Anoniem

Ik doe het nog wel, voel me soms net een boktest-dummie haha, maar ik denk dat als ik er een keer raar afga, dat dan het lef wel een beetje zal indammen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:16

Kiwiko, zou jij me jou email aders willen pb'en, dan kan ik zien of ik dat filmpje van Onassa naar je toe gemaild krijg.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:18

asjemenou schreef:
Roos_s schreef:

Niet meer teminste!

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat Anky een slecht voorbeeld is.
Dit topic gaat over hoe 3 jarige gereden worden, en daar wordt dan Anky genoemd. Maar aangezien Anky geen jonge paarden rijdt, kun je je daar toch niet mee vergelijken?

Ik geef haar ook groot gelijk hoor, ze weet heel goed wat ze wel en niet moet doen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:20

Ik maak ze bij voorkeur ook niet zadelmak hoor.. Laat eerst iemand erop om te kijken of ze een beetje braaf zijn (je weet het nooit helemaal zeker, maar goed) en dan wil ik er zelf wel op. Het lef is er wel, maar mn rug gaat dat niet waarderen, dus dat moet ik gewoon laten. Ook al ben ik nog niet zo oud Nagelbijten / Gniffelen
Heb overigens ook geen les met de 3 jarige, maar dat komt eerder doordat mn trainer een dik uur rijden is, dus dat kost veel tijd. Laat wel mn mams (eind 40 en een schat aan ervaring) regelmatig meekijken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:20

Ik heb ook niets met Anky haar manier van rijden en haar manier van training (voor zover bekend is uit de media Knipoog )
Owee, dat mag ik vast niet vinden hier. Clown
Tja, jammer dan, het is mijn mening. Lachen

Ik heb toch hele nare filmpjes gezien op internet, kan er niets anders van maken.
En daarbij vind ik de echte topdressuur niet erg fijn om naar te kijken.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:23

Twiggy2008; je post voegt niets toe aan waar het om gaat in dit topic..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:25

Ik heb eerder in het topic al gereageerd, hoor. Knipoog
Maar wil even degene steunen die ook niet zo weg is van idool Anky.
Ben vrij om dat te doen, dacht ik zo. Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:26

suleilitha schreef:
Lott, ondanks dat ik zelf geen wedstrijden rij, heb ik ook gewoon elke week les, ik vind goeie instructie ook errug belangrijk!!
verder ben ik nog nooit bij Van Grunsven achter de schermen geweest maar met prut training kun je domweg geen Olympisch goud winnen.

Mijn bijrijdster heeft meerdere groene paarden van niks naar Z gereden, maar omdat zij ook kindjes heeft, rijdt ze zelf ook geen paarden meer in, dat vindt ze te riskant en ik geef haar groot gelijk.

mijn instructise doet dat ook niet, ze stapt ook niet op mijn paard! geef haar eens geen gelijk.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:26

Moet je wel ff een anti-anky topic openen, want deze discussie gaat over het inrijden van 3jarigen Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:28

Jeetje, nou, als paard het bitje zoekt en ontspant, wat nagfeelijk en op eigen benen loopt zie ik geen probleem en is er toch een krul. En da's geen gelúl! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:29

Twiggy, tuurlijk ben je daar vrij in en jij doet het op een volwassen manier, no offence!!!
Ik snap het van jouw instructrice ook hoor Lott, je hebt er immers niks aan als je als lesgever een stuiter maakt en in de ziektewet beland.
Ik weet niet wanneer ik een keer mijn verstand krijg, misschien binnenkort, als ik 42 word???
Ik zit nog te lachen over de stunten die ik vorig jaar met onze toen driejarige uithaalde, zesde keer erop en in galop door de waterbak... en een lol dat dat beest had joh!!! (en ik niet minder!!! ben ook net een groot kind, af en toe!!)

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:31

ik vind het juist voor een jong paard meteen nageefelijk te rijden. ik denk dat er niks beter is dan een paard meteen goed door de rug te laten lopen. voor n paard is dat ook veel prettiger.