Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotte_Wessel schreef:ik zelf ben niet zo'n grote voorstander van een tik geven tussen de oren,
want ik heb eens gelezen dat het schedel van een paard daar dunner is
en het daar dus sneller kan beschadigen.. dat het dus schadelijk zou zijn
voor de gezondheid, verder weet ik het ook niet... wilde alleen even zeggen
Wonder_Avon schreef:Niet mijn manier van rijden....![]()
Als een paard stijgert moet ze hem voorwaarts rijden...
Vandaar dat ik niet gelezen heb. (A) Maar dan nog snap je reactie op het naar voren rijden wel. maar waarom stijgert het paard? Uit angst uit verzet ? Wonder_Avon schreef:Topic is 16 pagina'sVandaar dat ik niet gelezen heb. (A) Maar dan nog snap je reactie op het naar voren rijden wel. maar waarom stijgert het paard? Uit angst uit verzet ?
Wonder_Avon schreef:Niet mijn manier van rijden....![]()

Mando schreef:Wonder_Avon schreef:Niet mijn manier van rijden....![]()
Wat schreef ik ook alweer in een eerdere post...
De beste stuurlui staan aan wal... en dat blijkt dus nog steeds zo te zijn.
Je mag de mijne komen rijden... maar dan alleen voorwaarts rijden en geen hulpmiddelen.
Ik film wel.
anne1994 schreef:nee ik vind dit niet kunnen daar krijg je denk ik alleen maar meer problemen mee en zolang die vrouw het paard goed voorwaarts blijft rijden het paard dus geen kans geeft om stil te gaan staan kan het paard ook niet gaan stijgeren
die zijn ook zo grappig......
"
en heb van huis uit geleerd om met dit soort apestreken korte metten te maken, is ook wel zo eerlijk tegenover het wezen wat paard heet 
dejavu schreef:Ik vraag me zo langzamerhand af waarom er op Bokt zo miepig wordt gedaan als een lelijkerd een keer op zijn mieter krijgt. Voor een paard is het echt een stuk fijner als ie weet waar je grenzen liggen Duidelijke taal = duidelijke grenzen = fijnere samenwerking.
@suleilitha: En laat me raden? Die klap was maar 1 keer nodig?
Ik zie liever 1 keer 1 klap, dan maandelange levensgevaarlijke situaties en geen schik bij beide partijen.
(Ben ik trouwens de enige die ooit is begonnen bij een oude boer met pensionstalling, die mij dit soort dingen vertelde?)
suleilitha schreef:Goed geraden, Dejavu. Het beessie heeft een dag later nog een soort aankondiging laten zien waarop ik baseerde dat ie weer in de planning had om een wolk uit de lucht te koppen, maar toen was een harde schreeuw uit mijn mond afdoende, daarna heeft ie het nooit meer gedaan.
Ik ben een boerndochteren heb van huis uit geleerd om met dit soort apestreken korte metten te maken, is ook wel zo eerlijk tegenover het wezen wat paard heet
Een hond die de tanden in je zet, schop je ook van je af of vliegt hem naar de keel die je vervolgens dicht knijpt als ie je nog niet dood heeft gebeten, dus waarom zou je een paard als een wuppie aanpakken
) Die gaf ik ook een keer een draai om haar oren....... een tijd later was ze ook wat stoutig, en ik zeg wat bozig....... he! Klaar!! Dook ze weg met dr koppie
moest ik wel om lachen........ bij mezelf denkend "zo, die is aangekomen, verwerkt en geimplementeerd"