Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:18

Sundral schreef:
Idd vind ik ook. Gaat nergens meer over dit.

de meeste mensen in dit topic hebben het zeker op dit moment nergens over , toch worden er nog hele goede punten naar voren gebracht :j

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:21

zou eens leuk zijn als de onzin berichten dan verwijderd worden en het topic open kan blijven voor posts die wel iets toevoegen.

ik weet dat het inderdaad al een paar keer gezegd is en dat het na 2 dagen weer begint..
maar sommige mensen maken er hier gewoon een soort kindertwitter van, of denken dat ze grappig zijn.
beetje zonde van het topic is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:21

@ MaritAriel: Jawel, maar 't zijn steeds dezelfde punten :D alleen dan anders verwoord :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:22

Yamcha schreef:
Diaz schreef:
Ik zit ook nogsteeds met een zadel issue.. ik zou (nog) niet weten hoe ik mijn mt 42 op mijn C pont in een degelijk zadel kwijt kan :') Tot nu toe is de max altijd overschreden met zadelspassen..

Dan ben je dus te groot. Als jouw kont niet in een passend zadel voor je pwoon past, ben je te groot voor hem.

Een korte rug is dus geen optie?
het is dus gelijk dat IK te groot ben?
Haar zadel-pas-oppervlak is maar 52 cm.

Hier zit ik met een pas-zadel (weer eens te lang) ik denk niet dat ik te zwaar ben..

Afbeelding

Diaz

dubbelpost..
Laatst bijgewerkt door Diaz op 29-11-11 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Piloetje

En waar jij je stoort aan mijn lolletje, beste Nikkilover... Stoor ik me een beetje aan jou, omdat je constant in herhaling valt. En daar ben je niet alleen in. Daarom is het een soort vicieuze cirkel geworden, van mensen die elke keer het zelfde riedeltje weer intypen. En als je niet direct in de frontlinie van die discussie staat, maar alleen zit mee te lezen, dan wordt het op een gegeven moment best wel grappig hoor.

Piloetje

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:24

Dus laten we alle berichten die een herhaling zijn van wat al eerder gezegd is verwijderen! Dat ruimt op. Hoef je ook geen 160 pagina's door te lezen :d

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:25

rensiepensie schreef:
En waar jij je stoort aan mijn lolletje, beste Nikkilover... Stoor ik me een beetje aan jou, omdat je constant in herhaling valt. En daar ben je niet alleen in. Daarom is het een soort vicieuze cirkel geworden, van mensen die elke keer het zelfde riedeltje weer intypen. En als je niet direct in de frontlinie van die discussie staat, maar alleen zit mee te lezen, dan wordt het op een gegeven moment best wel grappig hoor.

Ik val in herhaling? okee jouw mening.

En omdat het jou stoort wat er hier nog gezegd word,
ga je maar dit hele topic volgooien met onzin posts?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:27

Ik weet het goed gemaakt. Er is zo'n topic in de kinderhoek van Bokt met de titel: ben ik te groot of te zwaar voor mijn pony :D
Misschien moeten we ons daar als volwassenen ook eens aan wagen? :D Dan kunnen we lekker op elkaars foto's afschieten! Wel even de maten erbij vermelden :D (en het gewicht)

Piloetje

Nee, maar je vervuild het topic zelf ook wel aardig, en ik vind daarom dat jij niet de persoon bent om daar iets van te zeggen. En als we hier nog lekker een half uur over door gaan of topic...Dan wordt het helemaal een pagina vol onzin.

Een grapje tussendoor is helemaal niet zo erg! Beetje luchtigheid tussendoor. Niet de hele tijd zo lopen te hakken op elkaar, iets minder vinnig, en dan kunnen we weer door met het gespreksonderwerp.

Anoniem

@ Diaz: Ik zeg niet dat je te zwaar bent, op mysterieuze wijze kan ik nog steeds geen mensen en paarden wegen vanaf een foto op een beeldscherm. Maar jouw kont is gewoon te groot voor zijn rug. Kort en goed gezegd, een passend zadel voor jou gaat bij hem voorbij de lendewervel komen, en daar kan hij geen gewicht dragen, dus als je op hem doorrijdt, rijd je hem kapot. Aan jou wat je er mee doet.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:28

In_Black schreef:
Ik weet het goed gemaakt. Er is zo'n topic in de kinderhoek van Bokt met de titel: ben ik te groot of te zwaar voor mijn pony :D
Misschien moeten we ons daar als volwassenen ook eens aan wagen? :D Dan kunnen we lekker op elkaars foto's afschieten! Wel even de maten erbij vermelden :D (en het gewicht)

Ja kom, dan gaan we daar onze grapjes maken!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:30

Ja Diaz, je hebt een super leuk paardje. Het lijkt me een crime om aan een goed passend zadel te komen. Maar ik denk dat je je probleem aan zult blijven lopen. Als het jou past, past het je paard niet, en als het goed op je paard past, dan pas jij er zelf niet goed in... lastig hoor.

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:34

@Yamcha pas op het wordt dan wel weer persoonlijk, je hebt volkomen gelijk maar denk dat we hier foto's juist moeten mijden en negeren, al is het alleen al om discussis en het "persoonlijk aangevallen voelen" uit de weg te gaan.

Ze kan beter met rensiepensie en in_black naar het topic gaan waar "zij" hun grappen kunnen maken
@ben ik te groot of te zwaar voor mijn pony

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:35

Een grapje op zijn tijd moet kunnen, bovendien was het ook echt schertsend bedoeld, Valk.

valk1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:36

nee, dat was ook sarcastisch bedoeld echter denk ik niet dat we moeten gaan oordelen op plaatjes. De kans is dat het nu wel heel persoonlijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:37

@ Valk: Daar heb jij een punt.
Dan is dat het laatste commentaar wat ik gegeven heb, ik laat de post echter wel staan, Diaz stelde mij een rechtstreekse vraag, en dan krijgt zij een rechtstreeks antwoord.
In_Black: jouw grapje was ook wel leuk :D

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:31

joenohoe schreef:
In_Black schreef:
Ik heb wel een eigen mening en laat dan nu precies dezelfde zijn als die van Schrikdraad.

Meen je dat nou ??? Och jeetje |(

Ik was fijn aan het bijlezen maar verder dan dit ben ik niet gekomen.
Dit is ook op de man spelen.
Geen respect hebben voor de mening van een ander en geen gehoor geven aan de eerdere opmerking van apple.

Ik stap uit dit topic.
Dit is geen gedachte uitwisselen maar de boel opjutten.
En daar sta ik boven.

Jesjepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:08

ik had er nooit eerder bij stilgestaan..
tot dat ik afgelopen zomer op een ranch in italie werkte.. daar maakte ik boekingen voor mensen die buitenritten wilde doen.
ik moest hierbij rekening houden met hele lange mensen en wat bredere mensen. ik vond dit zelf heel moeilijk en daarom had ik aan de eigenaar van de ranch gevraagd waarom het slecht is voor paarden...

deze eigenaar vertelde dat het voor de balans en evenwicht van het paard te moeilijk is en te zwaar. maargoed, hier reden we in de bergen dus paarden moesten stijl omhoog en stijl naar beneden en kan ik me inderdaad voorstellen dat dit het paard goed uit evenwicht zou kunnen brengen..
ook vertelde ze dat het niet zo zeer het gewicht is maar wanneer er iemand op een paard gaat die niet goed kan paardrijden en zelf de balans ook nog niet heeft op een paard én wat steviger is, dit erg slecht kan zijn voor de rug.
dus wanneer wij een gevordede rit gaven mochten er wel wat stevigere mensen mee.

ik denk dat een paard zonder ruiter alles kan, als ik keek in de bergen hoe die paarden de rotsen opsprongen zonder kreupel te worden, verkeerd te landen ect. alles wat een ruiter doet op de rug van een paard bellemmer je de natuurlijke gang van het paard natuurlijk altijd al mee. zo denk ik dat het niet per see stevige mensen moeten zijn die niet op paarden mogen rijden, mensen die niet weten wat ze doen is nog veel erger.

ps. een paard kan 1 keer zijn eigen gewicht tillen en 2 keer trekken is mij ooit verteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:25

Nou, dat is dan grote onzin, een paard kan echt niet zijn eigen gewicht tillen hoor :n

Trekken zal wel kunnen, maar grote paarden kunnen ook niet 2x hun eigen gewicht trekken. Een Belg weegt zowat een ton, maar die trekt geen 2 ton, hoor.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:27

Jesjepaarden schreef:
ik had er nooit eerder bij stilgestaan..
tot dat ik afgelopen zomer op een ranch in italie werkte.. daar maakte ik boekingen voor mensen die buitenritten wilde doen.
ik moest hierbij rekening houden met hele lange mensen en wat bredere mensen. ik vond dit zelf heel moeilijk en daarom had ik aan de eigenaar van de ranch gevraagd waarom het slecht is voor paarden...

deze eigenaar vertelde dat het voor de balans en evenwicht van het paard te moeilijk is en te zwaar. maargoed, hier reden we in de bergen dus paarden moesten stijl omhoog en stijl naar beneden en kan ik me inderdaad voorstellen dat dit het paard goed uit evenwicht zou kunnen brengen..
ook vertelde ze dat het niet zo zeer het gewicht is maar wanneer er iemand op een paard gaat die niet goed kan paardrijden en zelf de balans ook nog niet heeft op een paard én wat steviger is, dit erg slecht kan zijn voor de rug.
dus wanneer wij een gevordede rit gaven mochten er wel wat stevigere mensen mee.

ik denk dat een paard zonder ruiter alles kan, als ik keek in de bergen hoe die paarden de rotsen opsprongen zonder kreupel te worden, verkeerd te landen ect. alles wat een ruiter doet op de rug van een paard bellemmer je de natuurlijke gang van het paard natuurlijk altijd al mee. zo denk ik dat het niet per see stevige mensen moeten zijn die niet op paarden mogen rijden, mensen die niet weten wat ze doen is nog veel erger.

ps. een paard kan 1 keer zijn eigen gewicht tillen en 2 keer trekken is mij ooit verteld

Ehhmmmm tillen nee hoor. Een paard van 600 kilo kan echt niet 600 kilo dragen. Trekken wel denk ik maar op zijn rug absoluut niet.
Dat is je niet helemaal goed verteld denk ik. Meestal wordt er uitgegaan van 20% van het gewicht van het paard maar dit is ook weer afhankelijk van de bouw van het paard (korte stevige beentjes, korte rug, lange rugm lange slanke benen etc etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:32

12% bij een rijtypische warmbloed, 20% bij IJslanders en Shetlanders, en stevigere pony's en paarden.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:35

Hmmm dan zijn de meeste springruiters al te zwaar voor hun paarden. Ga uit van 500 kilo voor gemiddelde warmbloed maar misschien klopt dat niet. Mannen wegen meestal meer dan 60 kilo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:39

Doe maar 600, dan zit je meer in de richting.

Overigens zijn dat vaak maar kleine kereltjes, in topconditie, die wegen niet veel meer dan 70 kg denk ik. (Oké Albert Zoer is wel een ander verhaal, maar goed).

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 18:44

Yamcha schreef:
12% bij een rijtypische warmbloed, 20% bij IJslanders en Shetlanders, en stevigere pony's en paarden.

Is dit onderzocht? wat veel nog! als je uitgaat van 20% voor de steverige paarden/pony's, mag mijn kwpn er van 680 kilo dus 136 kilo dragen, kan ik er gelukkig toch nog op