Sundral schreef:Idd vind ik ook. Gaat nergens meer over dit.
de meeste mensen in dit topic hebben het zeker op dit moment nergens over , toch worden er nog hele goede punten naar voren gebracht
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Diaz schreef:Ik zit ook nogsteeds met een zadel issue.. ik zou (nog) niet weten hoe ik mijn mt 42 op mijn C pont in een degelijk zadel kwijt kanTot nu toe is de max altijd overschreden met zadelspassen..
Dan ben je dus te groot. Als jouw kont niet in een passend zadel voor je pwoon past, ben je te groot voor hem.
rensiepensie schreef:En waar jij je stoort aan mijn lolletje, beste Nikkilover... Stoor ik me een beetje aan jou, omdat je constant in herhaling valt. En daar ben je niet alleen in. Daarom is het een soort vicieuze cirkel geworden, van mensen die elke keer het zelfde riedeltje weer intypen. En als je niet direct in de frontlinie van die discussie staat, maar alleen zit mee te lezen, dan wordt het op een gegeven moment best wel grappig hoor.

Dan kunnen we lekker op elkaars foto's afschieten! Wel even de maten erbij vermelden
(en het gewicht) In_Black schreef:Ik weet het goed gemaakt. Er is zo'n topic in de kinderhoek van Bokt met de titel: ben ik te groot of te zwaar voor mijn pony
Misschien moeten we ons daar als volwassenen ook eens aan wagen?Dan kunnen we lekker op elkaars foto's afschieten! Wel even de maten erbij vermelden
(en het gewicht)
joenohoe schreef:In_Black schreef:Ik heb wel een eigen mening en laat dan nu precies dezelfde zijn als die van Schrikdraad.
Meen je dat nou ??? Och jeetje

Jesjepaarden schreef:ik had er nooit eerder bij stilgestaan..
tot dat ik afgelopen zomer op een ranch in italie werkte.. daar maakte ik boekingen voor mensen die buitenritten wilde doen.
ik moest hierbij rekening houden met hele lange mensen en wat bredere mensen. ik vond dit zelf heel moeilijk en daarom had ik aan de eigenaar van de ranch gevraagd waarom het slecht is voor paarden...
deze eigenaar vertelde dat het voor de balans en evenwicht van het paard te moeilijk is en te zwaar. maargoed, hier reden we in de bergen dus paarden moesten stijl omhoog en stijl naar beneden en kan ik me inderdaad voorstellen dat dit het paard goed uit evenwicht zou kunnen brengen..
ook vertelde ze dat het niet zo zeer het gewicht is maar wanneer er iemand op een paard gaat die niet goed kan paardrijden en zelf de balans ook nog niet heeft op een paard én wat steviger is, dit erg slecht kan zijn voor de rug.
dus wanneer wij een gevordede rit gaven mochten er wel wat stevigere mensen mee.
ik denk dat een paard zonder ruiter alles kan, als ik keek in de bergen hoe die paarden de rotsen opsprongen zonder kreupel te worden, verkeerd te landen ect. alles wat een ruiter doet op de rug van een paard bellemmer je de natuurlijke gang van het paard natuurlijk altijd al mee. zo denk ik dat het niet per see stevige mensen moeten zijn die niet op paarden mogen rijden, mensen die niet weten wat ze doen is nog veel erger.
ps. een paard kan 1 keer zijn eigen gewicht tillen en 2 keer trekken is mij ooit verteld