QQQQ schreef:Dat is prima, wat onredelijk is, is om je doel bij de GP te leggen. Dat is onredelijk, omdat er nog geen Fries GP loopt.
Je moet niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt Q....

Behalve de hierboven genoemde....
In Amerika loopt de Friese hengst Goffert vanaf zijn tiende in de Grand Prix onder Belinda Nairn Wertman en haalt scores van tegen de 70 %. In Duitsland lopen ook een aantal Friezen Grand Prix, wat op een kleine populatie als die van de Friezen absoluut geen slechte score is, zeker als je bedenkt dat veel toppaarden niet in de dressuursport worden uitgebracht.
Jouw opmerking dat je niet als doel GP mag stellen bewijst wel hoe weinig verstand je hebt van sport.
Als je als doel de B stelt zul je de Grand Prix zeker nooit halen, dat is een ding wat zeker is.
Als je als doel de Grand Prix stelt zul je het misschien ook niet halen, maar ga je in ieder geval wel nadenken wat je nodig hebt om dat doel te bereiken en alles erop af stemmen om dat doel te halen, wat de kans een stuk groter maakt dat je het inderdaad haalt.
En dat mijn doel absoluut realistisch is blijkt uit het feit dat mijn zevenjarige paard al een aardig eind op weg is en we nog een heel aantal jaren verder kunnen trainen om dat doel te bereiken.
Verder ben ik het met Silvana eens: als je de opmerkingen van een aantal mensen in deze discussie leest vraag je je af waarom ze in vredesnaam nog op een paard gaan zitten.
Zeg dan gewoon dat je niet alleen tegen LDR bent, maar eigenlijk tegen paardrijden en paardesport in het algemeen (behalve als het jezelf betreft want dan zijn de meeste mensen opeens van mening dat zij wel op een paarderug mogen zitten en daar niets kwaads mee doen omdat zij "klassiek rijden").
Het lijkt een beetje op de denkwijze van de mensen die voor bitloos zijn: met bit konden ze niet goed rijden maar zonder zijn ze plotseling veranderd in ruiters met een onafhankelijke zit en hand en zijn ze opeens topruiters....
Als je traint bij een LDR ruiter dan kun je niet rijden en zoek je dus naar "de gemakkelijke weg" maar heb je één les gehad van een klassieke instructeur dan ben je plotseling een toppertje.... Geloven jullie het zelf?