[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 16:37

Dus volgens jou heb ik het citaat zelf bedacht?
Ik kan namelijk echt niets terugvinden in de post van Bertie wat jij nu schrijft.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 17:53

Air schreef:
Dus volgens jou heb ik het citaat zelf bedacht?
Ik kan namelijk echt niets terugvinden in de post van Bertie wat jij nu schrijft.

Nee, ik omschrijf wat er in mijn opinie in het citaat gezegd wordt, om aan te duiden dat er ook andere interpretaties mogelijk zijn. Jij interpreteert de post duidelijk anders, maar dat is niet per se juist. Either way, zoals ook al eerder gezegd door anderen vind ik je manier van aanspreken/discussieren niet erg fijn en meng ik me daar dan ook liever niet meer in :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 18:24

Maar dan moet je ook niet doen alsof mijn interpretatie niet juist is.
Ik lees het zoals het er staat, en daarin zal ik vast niet de enige zijn. Wanneer je niet wil dat iets op verschillende manier gelezen kan worden, moet je het duidelijker opschrijven.

Ik lees iets graag straight to the point ipv. met allerlei omwegen. Wel zo duidelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:13

bertie schreef:
Air schreef:
Hetzelfde als met de 'alleen met sporen kan je een correct beenligging krijgen'.

Als je iets aanhaalt, doe dat dan alsjeblieft correct.

Alsjeblieft:
bertie schreef:
Rij je niet met sporen omdat je de hakken er niet uit kunt houden, dan leer je dus nooit een correcte beenligging. Je ontwijkt in dat geval het leerproces, en de discipline die daarbij komt kijken.

Geplaatst: 27-09-14 19:29
Waar ook de rest van de aannames in staan.

Hier staat toch echt niet hetzelfde. Bertie schrijft: ' Rij je niet met sporen omdat je de hakken er niet uit kunt houden, dan leer je dus nooit een correcte beenligging. Je ontwijkt in dat geval het leerproces, en de discipline die daarbij komt kijken.'
Het woord 'omdat' doet het hem. Je moet het dus niet gaan omdraaien. Je kan prima zonder sporen rijden, maar als je sporen nodig hebt (om fijnere hulpen te geven dus) moet je niet gaan zeggen dat je dit niet kan omdat je je hakken er niet uit kan houden. Nee, dan moet je dus juist leren om een correcte beenligging te hebben, dus sowieso. Maar ga geen sporen ontwijken omdat je beenligging niet goed is, zorg ervoor dat je beenligging wél goed is.

Dus niks interpretatie, dit was straight to the point. EN duidelijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:20

Marinke duidelijke post en goed uitgelegd hoe je erin staat.

Ga zo de filmpjes bekijken.
En jullie gaan te snel, zo snel ben ik niet.
En gooi deze er maar even in.
Afbeelding

PB, dat was wel heel kort filmpje :D, heerlijk zo'n onervaren guppy, daar staat de hele wereld nog voor open.
En blij met jouw beeld, vergelijkbaar met het mijne, werd af en toe wat wanhopig van sommigen op bokt die dan al helemaal rond lopen, die van jou is gewoon zoekende, daar gaat het kwartje wel bij vallen.
Hoe heb jij het gedaan met beter op eenzijdige beenhulp laten reageren?
Die van mij is rechts nog oostindisch doof.

Ik gebruik dus inderdaad daar minimale contrastelling voor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:39

Ik haal het er echt nogsteeds niet uit, de omdat zegt ook alleen iets over je hakken er niet uit kunnen houden. Zoals ik het lees staat er dus dat wanneer je met sporen gaat rijden je een correcte beenhouding leert. Imo heb je wanneer je op het punt 'hulpen verfijnen' komt al een correcte beenhouding.. en er zijn zat mensen die sporen om hebben en geen correcte beenhouding hebben..
Dat jij het duidelijk vindt betekend niet dat dat voor anderen hetzelfde is.

Maargoed, daar ging ook het niet om. Het ging om de (valse) aannames die iemand doet wanneer iets niet binnen een bepaald hokje valt. Terwijl er nu ook een mooi filmpje voorbij komt waarin je kan zien dat er niets incorrects aan is. Ik zie geen enkele oneerlijkheid naar het paard toe met de contrastelling, of een trucje. Je ziet duidelijk wat het doet.

Dus het lijkt me prettig als we over aanamens niet te diep in gaan, maar weer terug naar het onderwerp gaan waar we waren. Ik ben namelijk o.a. nogsteeds heel benieuwd naar antwoorden op mijn vraag van de vorige pagina.

Sjolvir: je afbeelding doet het hier helaas niet, nu ben ik nieuwsgierig! :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:44

Sjolvir schreef:
Marinke duidelijke post en goed uitgelegd hoe je erin staat.

Ga zo de filmpjes bekijken.
En jullie gaan te snel, zo snel ben ik niet.
En gooi deze er maar even in.
[ Afbeelding ]

PB, dat was wel heel kort filmpje :D, heerlijk zo'n onervaren guppy, daar staat de hele wereld nog voor open.
En blij met jouw beeld, vergelijkbaar met het mijne, werd af en toe wat wanhopig van sommigen op bokt die dan al helemaal rond lopen, die van jou is gewoon zoekende, daar gaat het kwartje wel bij vallen.
Hoe heb jij het gedaan met beter op eenzijdige beenhulp laten reageren?
Die van mij is rechts nog oostindisch doof.

Ik gebruik dus inderdaad daar minimale contrastelling voor.

Bedankt! Dit hoor ik natuurlijk graag :p

Ik kan je foto niet zien..

Ik heb haar laten reageren op de eenzijdige beenhulp door een combi van de contrastelling en m'n been. Als ze echt niet begreep wat ik bedoelde legde ik m'n zweep achter mijn been. Dus niet aantikken maar neerleggen.
En voordat ik erop zat heb ik veel aan de hand gewerkt, waardoor veel hulpen al bekend waren, ondanks dat ze een fractie anders werden uitgevoerd.

Sjolvir

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 19:48

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:04

Dank je wel Killyenn en Marocje.
Jullie lezen correct wat er staat.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:05

Air, het lijkt erop dat je suggereert dat ik in hokjes zou denken. Waarop baseer je dat?

Je zegt: "Maargoed, daar ging ook het niet om. Het ging om de (valse) aannames die iemand doet wanneer iets niet binnen een bepaald hokje valt."

Wat bedoel je daar precies mee?

Ik vind het jammer dat ik in dit forum deze vraag meen te moeten stellen.
Ik wil allesbehalve een Bokt-rel. Op dit forum al helemaal niet. Een forum dat me aan het hart gaat.

Maar ik wil ook geen onderwerp zijn van onjuiste veronderstellingen en insinuaties. Dat verdien ik niet.

Als je me iets te verwijten heb, doe het dan alsjeblieft per PB, zodat de positieve sfeer op het forum kan blijven bestaan.

Nóg korter door de bocht: ik stel voor dat we elkaar in het echt ontmoeten. In Grunn moet dat toch mogelijk zijn. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:26

Komop Bertie, ik neem aan dat je ook zelf weet wat je geschreven hebt. Zo niet dan kan je dat terug lezen.
Als je zelf niet inziet dat je aannames doet dan kan ik je daar niet bij helpen, ik heb het nu geloof ik genoeg besproken.

Ik geloof dat de mensen(zoals PaulinBijoux) die zo correct mogelijk proberen te rijden het ook niet verdienen om weggezet te worden als "zich niet concentreren op correct rijden" wanneer ze contrastelling toepassen.

Dat noem ik in hokjes denken: het past niet in het systeem dat ik gebruik, DUS het is niet correct.

Wanneer je het met goede onderbouwing zou verduidelijken zou men er misschien nog wat aan hebben, maar 'het past niet in normaal dressuur rijden' kan ik geen onderbouwing noemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:39

[quote="PaulinBijouxBedankt! Dit hoor ik natuurlijk graag :p

Ik kan je foto niet zien..

Ik heb haar laten reageren op de eenzijdige beenhulp door een combi van de contrastelling en m'n been. Als ze echt niet begreep wat ik bedoelde legde ik m'n zweep achter mijn been. Dus niet aantikken maar neerleggen.
En voordat ik erop zat heb ik veel aan de hand gewerkt, waardoor veel hulpen al bekend waren, ondanks dat ze een fractie anders werden uitgevoerd.[/quote]

Dat is wel handig ja ze het eerst vanaf de grond aanleren.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:57

Air schreef:
Komop Bertie, ik neem aan dat je ook zelf weet wat je geschreven hebt. Zo niet dan kan je dat terug lezen.
Als je zelf niet inziet dat je aannames doet dan kan ik je daar niet bij helpen, ik heb het nu geloof ik genoeg besproken.

Ik geloof dat de mensen(zoals PaulinBijoux) die zo correct mogelijk proberen te rijden het ook niet verdienen om weggezet te worden als "zich niet concentreren op correct rijden" wanneer ze contrastelling toepassen.

Dat noem ik in hokjes denken: het past niet in het systeem dat ik gebruik, DUS het is niet correct.

Wanneer je het met goede onderbouwing zou verduidelijken zou men er misschien nog wat aan hebben, maar 'het past niet in normaal dressuur rijden' kan ik geen onderbouwing noemen.

Ik stel voor dat we elkaar in real life ontmoeten. :)
Misschien kom je er achter dat ik niet in hokjes denk. En waarom ik niet in hokjes denk.

Kom op, Air :) (om maar even je eigen stijl te gebruiken)
Ik ben op Bokt aanwezig met eigen naam en site.
Ik verschuil me nergens. Ik gebruik geen nickname of alias.
Kom op Air, zullen we elkaar in het echt ontmoeten? :)
Voorstel: ik kan woensdagmiddag, vrijdag, zaterdag en zondag. Zeg het maar, ik kom graag naar je toe.

Dat praat wat gemakkelijker. :j
En vervuilen we de discussie op dit fantastische forum niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:36

Bertie, je bent een prachtmens! Air, ik zou het tof vinden als je hierop ingaat, het kan zo verhelderend zijn, toch anders dan het geschreven woord

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:44

Zie dat vaak zat aan de mails op mijn werk, gesprek kan heel verhelderen werken en geschreven teksten kunnen soms heel anders overkomen dan bedoeld, of ze worden veeeeeels te lang.
(heb ik last van)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 23:07

Sorry, maar ik heb geen enkele reden om iemand te willen ontmoeten die mij, en anderen, bestempeld met niet bezig zijn met correct rijden. Welke meerwaarde heeft dat voor mij, en voor het topic?

Het is heel simpel: als je niet in hokjes denkt, dan moet dat ook uit je posts blijken. Want daar hebben heel veel mensen wat aan ipv. dat je het persoonlijk aan mij wilt komen vertellen.

Grappig, want een tijdje terug had ik nog wel gedacht je te willen ontmoeten.. maar ik zie nu geen reden en heb geen behoefte om mijn kostbare tijd te besteden aan mensen met vooroordelen. Misschien wanneer je het weet te onderbouwen en ook hier kan laten zien dat je niet in hokjes denkt, en ik de tijd er voor heb, maar nu niet. :)

Oh overigens: mijn echte naam en site zijn hier ook gewoon zichtbaar, dus waarom die nare steek onder water over het verschuilen? Vind dat toch wel erg negatief overkomen voor iemand die het topic graag positief wil houden, en het versterkt mijn ' geen behoefte aan' gevoel.

Ik hoop dat je dit kan begrijpen.

Dat gezegd hebbende, ben ik wel heel benieuwd wat je van het filmpje van PaulinBijoux vindt, en kan aanwijzen waarom de contrastelling hier niet zou werken.
Want dat is de discussie en één van de onderbouwingen die achterwege is gebleven.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 03:56

Ik vraag me oprecht af waarom je je zo enorm aangevallen voelt. Ik heb hier ook open uitgelegd waarom ik contrastelling wel een fijne oefening vind en sta daar nog steeds achter, maar lees wel met open mind bertie's berichten en leer daar veel van, ook als ik het er niet mee eens ben. Misschien dat ik ooit begrijp wat bertie bedoelt en van mening verander, misschien niet, maar dat kan ik nu nog niet weten, dus waarom zou ik me aangevallen voelen? Het enige wat bertie naar mijn idee veroordeelt is niet willen leren en nadenken over wat en waarom je iets doet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:52

Ik voel mij persoonlijk niet aangevallen, wij zijn niet meer zoekende, maar er zijn er genoeg die dat wel zijn en dan mogelijk denken dat ze die instructeur moeten laten staan die contrastelling gebruik, terwijl ze daarmee mogelijk een goede instructeur mislopen.
Het gaat mij er daarom om dat ze zonder enige weet van de correcte uitvoering van een oefening er zo'n groot oordeel aan hangt. Terwijl ze in dit topic toch voor velen een voorbeeldfunctie heeft.

Ik vind het heel erg dat er mensen beticht worden van niet correct rijden wanneer ze daar juist mee bezig zijn. Imo is het te kostbaar om iets dan direct af te keuren wanneer het niet in je eigen systeem zit. Er worden al genoeg paarden verprutst door mensen die geen moeite nemen in het zo correct mogelijk(vooral naar het paard toe) willen rijden.

En dan helemaal zonder onderbouwing, wat mij juist zo belangrijk lijkt in dit topic. Of denk ik dan verkeerd?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:38

Enkele pagina's terug heb ik ook een stuk getypt over buitenstelling, waarna de heftige discussie los is gebarsten en ik het hele stuk heb getypt, zonder enige reactie....

Wat vinden jullie daar dan van? Hoe zien jullie dit? Wie weet kan ik dingen aanpassen, anders gebruiken.
Daar ben ik benieuwd naar.
[RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Onderaan....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:50

Ik vind de manier waar je het op gebruikt logisch klinken :)

Ik klikte overigens op geplaatst om de betreffende post te zoeken, leuk om dan de foto's en het filmpje te zien waarin je duidelijk goede ontwikkeling bij het paard ziet! Van gespannen naar zich langer kunnen maken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:34

Nefertarie schreef:
Enkele pagina's terug heb ik ook een stuk getypt over buitenstelling, waarna de heftige discussie los is gebarsten en ik het hele stuk heb getypt, zonder enige reactie....

Wat vinden jullie daar dan van? Hoe zien jullie dit? Wie weet kan ik dingen aanpassen, anders gebruiken.
Daar ben ik benieuwd naar.
[RT-D] [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V
Onderaan....

Nou ja, ik noem het dan contra stelling en PB ook, maar denk dat de essentie die erin zit hetzelfde is als ons gebruik.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:40

Ah, bedankt! Ik vind het inmiddels een onmisbaar hulpmiddel om een paard weer recht te krijgen.

De mijne is nogal een flink beest, die soms nog echt niet naar mijn been luistert. Dat zit ook een beetje in zijn karakter, hij sluit zich snel af voor dingen. Dus met mijn been kan ik het scheef lopen echt nog niet goed corrigeren.

Air: bedoelde je mijn foto's van een tijd geleden, die ik toen heb geplaatst?
We zijn nu inmiddels een jaar verder en lekker vooruit gegaan!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:42

Nam aan dat dit voor foto's was niet voor een discussie. Waar halen jullie ook de tijd vandaan om zulke lappen tekst te typen. Zit ik liever bij mijn paardjes hoor. Zie de laatste pagina´s alleen maar lappen tekst.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:30

Air schreef:
Ik voel mij persoonlijk niet aangevallen, wij zijn niet meer zoekende, maar er zijn er genoeg die dat wel zijn en dan mogelijk denken dat ze die instructeur moeten laten staan die contrastelling gebruik, terwijl ze daarmee mogelijk een goede instructeur mislopen.

Lees ik dat nou goed, Air? Volgens je site ben je 23 jaar, en je zegt "wij zijn niet meer zoekende"? :=

Stel dat je 40 jaar verder bent .. ben je dan nog steeds 'niet meer zoekende', omdat je NU het 'rijden-met-contrastelling' hebt gevonden als iets dat je helpt?
Je zou haast denken dat je een 'systeem' hebt gevonden. :D

Alle gekheid op een stokje. Natuurlijk begrijp ik wel dat je over 40 jaar anders kunt denken. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:31

Air schreef:
Daarnaast zie ik geen reden tot verder zoeken wanneer je iets hebt gevonden wat voor jou werkt. Dat betekent niet dat je je ogen moet sluiten voor de rest, maar alleen maar op zoek zijn levert niets op. Ook zeer onduidelijk voor het paard.

Zoals ik al eerder zei is zoeken heel wat anders dan open minded zijn.
Misschien is het raar dat ik het geluk heb gehad dat ik door mijn verzorgpaard de instructice tegen kwam waar ik vond wat ik zocht, namelijk een logische en vriendelijke manier van rijden ipv. het gesjor in de mond wat ik om mij heen zag, en waar ik echt niets voor voelde. Theoretische onderbouwing in de lessen: in geen enkele manegeles gehad. Opeens was het heel logisch waarom een paard reageert zoals ie reageert. Een paard wat bijv. bokt doet dat om je iets aan te geven en niet 'zomaar', 'gewoon' omdat ie stout is.
Daarnaast ga ik af op mijn gevoel... lijkt mij iets oneerlijk tegenover het paard, en onderbreekt onderbouwing, dan zie ik geen reden om het te doen.
Daarnaast zijn er ook bokkers die iets goed over kunnen brengen in woorden, ook heel leerzaam en fijn als het aansluit bij je gedachtegang.

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ik over 40 jaar heel anders denk over het rijden, dat kan alleen maar slechter uitpakken voor het paard. :+
Over 40 jaar hoop ik wel heel wat minder fouten te maken, een beter gevoel te hebben ontwikkeld en over het algemeen gewoon verbeterd. Op ieder gebied in de omgang overigens, want of ik op mijn 60e nog rijd weet ik niet :+

Sinds wanneer maakt 1 oefening een systeem trouwens? Bestaat er ook een systeem 'volte', een een systeem 'schouderbinnenwaarts'? :=