DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:19

Gelukkig mis ik niets zinnigs, ik word morgen geopereerd, dus moet jullie even missen, graag tot snel...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:30

Hé Mireille, niks ernstigs hoop ik? Ach gut

Grappig, ik heb net de eerste pagina's terug zitten lezen om te ontdekken wat Arabesks mening is (niet gevonden trouwens) en ik moet TS toch even verdedigen Bloos

De opmerkingen van een paar pagina's geleden dat hij een topic heeft geopend en zich verder niet meer heeft laten horen kloppen toch niet helemaal, in het begin deed hij regelmatig aan de discussie mee Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 23:46

QQQQ schreef:
Mireille, ambitie is niet erg, maar je moet wel redelijk blijven tegenover het paard. Je ziet teveel mensen "niet verder komen" met hun paard, die dan vervolgens via "LDR" toch verder proberen te komen, omdat ze zo "makkelijker door de weerstand" heen kunnen rijden.

HF's ambitie is de hare - ik snap die fixatie echter niet. Rijdt nou eerst eens een gewoon paard naar de GP, zou ik denken. Kan je daarna nog kijken of het ook met een speciaal paard lukt. Uit dat oogpunt snap ik wel dat een Tineke dat wil proberen. Daarnaast twijfel ik nogal aan de mate van LDR die HF met haar Friezen rijdt. Zeker betwijfel ik dat ze het ook maar ergens voor NODIG heeft! Haha!

A. Ik train zoals ik het beste acht voor mijn paard en jammer genoeg voor jou hecht ik aan jouw mening daarin geen enkele waarde.

B. Als ik een getalenteerd paard heb dan maakt het mij niet uit wat voor kleur hij heeft en wat voor ras het is en probeer ik hem zo goed en hoog mogelijk op te leiden. Hoe dom ben je als je zo'n getalenteerd paard aan de kant zou zetten omdat je het van een zekere Q, shirerijder uit driehoogachter Amsterdam, eerst met een "gewoon paard moet proberen"?

C. Ik heb je pas nog in dit topic uitgenodigd om te komen kijken naar mijn training, dat wilde je niet, maar vervolgens trek je wel in twijfel of ik wel LDR train? Ook schizo?

D. Er is een verschil tussen iets persé nodig hebben en iets beter laten gaan met iets. Je kan zonder je banden om je velgen ook fietsen maar het hobbelt nogal.....

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:07

Professor schreef:
KiWiKo schreef:
Tjees............ niveau kleuterschool Haha!

Bemiddelaar???????
Wou alleen alles duidelijk stellen, deze tekst is ook niet zuiver, maar laten we het hier bij laten. Haha!

Ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.... Verward Kiwi als Lovers bemiddelaar *LOL*

Mireille, erg jammer ik wilde je net een linkse retour gaan geven, mar een operatie ontneemt me alle recht op die rechtse. Niks ernstigs hoop ik, want ik bewaar 'm wel.

Bemiddelaar ... tgssss... Nagelbijten / Gniffelen maar veela Slim opmerkingen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:30

Heerlijk toch? Iemand die indien nodig voor ons moet bemiddelen bij de moddies en die duidelijk durft te zeggen waar het op staat OK dan!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:33

horseyfries schreef:
QQQQ schreef:
Mireille, ambitie is niet erg, maar je moet wel redelijk blijven tegenover het paard. Je ziet teveel mensen "niet verder komen" met hun paard, die dan vervolgens via "LDR" toch verder proberen te komen, omdat ze zo "makkelijker door de weerstand" heen kunnen rijden.

HF's ambitie is de hare - ik snap die fixatie echter niet. Rijdt nou eerst eens een gewoon paard naar de GP, zou ik denken. Kan je daarna nog kijken of het ook met een speciaal paard lukt. Uit dat oogpunt snap ik wel dat een Tineke dat wil proberen. Daarnaast twijfel ik nogal aan de mate van LDR die HF met haar Friezen rijdt. Zeker betwijfel ik dat ze het ook maar ergens voor NODIG heeft! Haha!

A. Ik train zoals ik het beste acht voor mijn paard en jammer genoeg voor jou hecht ik aan jouw mening daarin geen enkele waarde.

B. Als ik een getalenteerd paard heb dan maakt het mij niet uit wat voor kleur hij heeft en wat voor ras het is en probeer ik hem zo goed en hoog mogelijk op te leiden. Hoe dom ben je als je zo'n getalenteerd paard aan de kant zou zetten omdat je het van een zekere Q, shirerijder uit driehoogachter Amsterdam, eerst met een "gewoon paard moet proberen"?

C. Ik heb je pas nog in dit topic uitgenodigd om te komen kijken naar mijn training, dat wilde je niet, maar vervolgens trek je wel in twijfel of ik wel LDR train? Ook schizo?

D. Er is een verschil tussen iets persé nodig hebben en iets beter laten gaan met iets. Je kan zonder je banden om je velgen ook fietsen maar het hobbelt nogal.....

Nou zeg.... doe niet zo flauw joh

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:41

Ik zie maar één probleem waarom bepaalde topics altijd weer uit de hand lopen.
Dit zijn dan steeds weer de topics over de ondervoet en dan met name voetproblemen, hoefijzers en NB. En een topic over de niet klassieke manier van rijden.
Wat betreft de topics over de ondervoet is er altijd geruzie wanneer met name bepaalde mensen zich op het topic storten.
En wat betreft de topics over bijv. LDR is er een andere strijder die steeds weer ten tonele verschijnt.
Ik vind dit zeer vervelend omdat het keer op keer gebeurd.
Bokken wordt door deze mensen onmogelijk gemaakt.
Voor mij zijn deze mensen relaccounts en ik hoop dan toch echt dat deze mensen een keer halt wordt toegeroepen door de beheerder. Als ik lees wat er allemaal in het huiskamertopic voor Naturals wordt geschreven is dat voor mij zeer regelmatig stemmingmakerij.
De niet-naturals worden daar regelmatig onderuit gehaalt. Wat is er op tegen om een Ankydekje voor je verjaardag te vragen? Het wordt gewoon in het belachelijke getrokken.
Ik weet dat dit hele verhaal off-topic is maar ik moest het even kwijt.

Of zal ik een nieuw topic openen waar we allemaal even onze gal kunnen spugen?
Laatst bijgewerkt door Apple op 28-09-06 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: namen verwijderd

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:45

Helaas maak ik me er ook schuldig aan vrees ik, ik heb nu eenmaal enorm de P aan vakjesplaatsers. Sorry in elk geval.
Wat al die afkortngen zijn begin ik te snappen, SA, foeis enz.

Voorlopig ben ik niet overtuigd van de paardvriendelijkheid en daarmee eerlijkheid t.o.v. het paard in de LDR om maar weer on topic te gaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:57

Dat nieuwe topic lijkt me een prima idee, al heb ik er geen enkele behoefte aan om mijn gal te spuwen.

Het leuke van dit topic was juist dat er eindelijk gediscussieerd kon worden en het tegelijk meestal goed lukte om elkaar in elkaars waarde te laten. Dus als mensen denken dat ze hier hun vetes kunnen uitvechten dan wil ik ze vragen om dat via de pb of in dat nieuw te openen topic te doen.

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:19

hetzusjevan schreef:
Ik zie maar één probleem waarom bepaalde topics altijd weer uit de hand lopen.
Dit zijn dan steeds weer de topics over de ondervoet en dan met name voetproblemen, hoefijzers en NB. En een topic over de niet klassieke manier van rijden.
Wat betreft de topics over de ondervoet is er altijd geruzie wanneer met name @arabesk en @arno8 zich op het topic storten.
En wat betreft de topics over bijv. LDR is er een andere strijder die steeds weer ten tonele verschijnt en dat is @professor.
Ik vind dit zeer vervelend omdat het keer op keer gebeurd.
Bokken wordt door deze mensen onmogelijk gemaakt.
Voor mij zijn deze mensen relaccounts en ik hoop dan toch echt dat deze mensen een keer halt wordt toegeroepen door de beheerder. Als ik lees wat er allemaal in het huiskamertopic voor Naturals wordt geschreven is dat voor mij zeer regelmatig stemmingmakerij.
De niet-naturals worden daar regelmatig onderuit gehaalt. Wat is er op tegen om een Ankydekje voor je verjaardag te vragen? Het wordt gewoon in het belachelijke getrokken.
Ik weet dat dit hele verhaal off-topic is maar ik moest het even kwijt.

Of zal ik een nieuw topic openen waar we allemaal even onze gal kunnen spugen?

Discussie betekent: Redetwisten, onenigheid, en betwisten.

Waar is hier de meningsvrijheid, of mag je geen andere mening hebben, als je die niet hebt, dan is er geen discussie. Clown

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:26

Paardentango schreef:
Helaas maak ik me er ook schuldig aan vrees ik, ik heb nu eenmaal enorm de P aan vakjesplaatsers. Sorry in elk geval.

Voorlopig ben ik niet overtuigd van de paardvriendelijkheid en daarmee eerlijkheid t.o.v. het paard in de LDR om maar weer on topic te gaan.

Dat eerste heb ik ook (al is het in sommige hokjes wel lekker vertoeven hoor, veilig)... en dat laatste: tja... doen, leren, ervaren, zien en voelen, en dat een aantal jaren, en dan hoor ik het graag weer Lachen

Die linkse, hou ik liever niet tegoed, gooi maar weg... waar heb ik die nu weer aan verdient Boos!

Ik ga om 10 uur opgenomen worden dus zie jullie daarna even niet. Doe me een lol, hou het gezellig Lachen

Tot ...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:04

Mireille1970 schreef:
Paardentango schreef:

Dat eerste heb ik ook (al is het in sommige hokjes wel lekker vertoeven hoor, veilig)... en dat laatste: tja... doen, leren, ervaren, zien en voelen, en dat een aantal jaren, en dan hoor ik het graag weer Lachen

Die linkse, hou ik liever niet tegoed, gooi maar weg... waar heb ik die nu weer aan verdient Boos!

Ik ga om 10 uur opgenomen worden dus zie jullie daarna even niet. Doe me een lol, hou het gezellig Lachen

Tot ...

Sterkte Mireille!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:07

Paardentango schreef:
horseyfries schreef:

Nou zeg.... doe niet zo flauw joh

Wat is er flauw aan?
Vind jij het logisch dat iemand die zelf nog niet in de buurt van de Z is gekomen mij gaat vertellen dat ik eerst maar eens met een "gewoon paard" de Grand Prix moet proberen te bereiken voor ik het met een Fries doe? Alsof er op elke hoek van de straat een KWPNer rondloopt met Grand Prix capaciteiten?
Breng er maar eentje, maar ondertussen ga ik rustig verder met mijn Fries als je het niet erg vind....

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:11

[quote="horseyfries
Wat is er flauw aan?
Vind jij het logisch dat iemand die zelf nog niet in de buurt van de Z is gekomen mij gaat vertellen dat ik eerst maar eens met een "gewoon paard" de Grand Prix moet proberen te bereiken voor ik het met een Fries doe? Alsof er op elke hoek van de straat een KWPNer rondloopt met Grand Prix capaciteiten?
Breng er maar eentje, maar ondertussen ga ik rustig verder met mijn Fries als je het niet erg vind....
[/quote]

Mooi gesproken!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:54

Daar kan ik mij bij aansluiten Ja

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:19

nou, ik weet waarom LDR Ja niets engs aan hoor...
het gaat om de rust van het paard... met de kin op de borst zien ze eigenlijk alleen de bodem, omdat er in NL weinig variatie is in bodems, denken de paarden gelijk dat ze 'thuis' en zijn dan geheel gerustgesteld en (be)werkbaar... aldus iemand op een concours afgelopen weekend tijdens een clinic van [ik-weet-niet-meer-hoe-die-heet Bloos! ]

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:54

Dat is een sterke !
Handig gebruik maken van het paard heet dat.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 10:44

Alane schreef:
het gaat om de rust van het paard... met de kin op de borst zien ze eigenlijk alleen de bodem, omdat er in NL weinig variatie is in bodems, denken de paarden gelijk dat ze 'thuis' en zijn dan geheel gerustgesteld en (be)werkbaar... aldus iemand op een concours afgelopen weekend tijdens een clinic van [ik-weet-niet-meer-hoe-die-heet Bloos! ]

Jaja zo kan ik er ook wel een draai aan geven, paarden 'denken' niet dat ze thuis zijn , wat een opmerking Rolleyes

Het adrenaline gehalte van een paard met een hals horizontaal naar beneden geneigd zal dalen, niet om die rede LDR toepassen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 11:25

Gerrie schreef:
Alane schreef:

Jaja zo kan ik er ook wel een draai aan geven, paarden 'denken' niet dat ze thuis zijn , wat een opmerking Rolleyes
Je moet dan wel net die draai vinden Tong uitsteken

Gerrie schreef:
Het adrenaline gehalte van een paard met een hals horizontaal naar beneden geneigd zal dalen, niet om die rede LDR toepassen

ik vond het wel een opmerkelijke verklaring die ik jullie niet wilde onthouden Haha!
Anderzijds zeggen ze op wedstrijden niet anders te doen dan thuis voor de rust etc... op zich dan wel goed bedacht, toch?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 17:14

Ha ha ha sterke opmerking zeg. Maar goed in de ring mag die neus niet naar beneden op de boeg dus snap ik niet helemaal het verhaal. Ik heb liever dat mijn paard voor die tijd al de tijd heeft gehad alles te zien dan naderhand in de ring en daardoor de proef te verpesten.

Maar de discussie van de afgelopen paginas tjonge jonge jonge, werkelijk waar. Arabesk en professor zijn niet een persoon dat is logisch. Testen van personen professor, heb je nu echt niets beters te doen?
Dan ons te testen of we wel kunnen lezen. Dat kunnen we echt wel en het voegt niets bij aan de discussie.

De tegenstanders van LDR en daar is profesor er een van die zullen nooit voorstander worden.
De voorstanders van LDR zullen nooit tegenstander worden. Dus in dat opzicht komen we nooit tot elkaar.

Echter in het een beetje meenemen van de ander zijn manier dat is een idee van het discussieren. Je kunt namelijk nooit redetwisten en discussieren als je neit open staat voor een ander zijn argumenten. Dan is het als een paard met oogkleppen blind door het parcours rennen. als een olifant in moeders porseleinkast.

Het een beetje ronder instellen en dat is wat het grootste gros hier doet is niet slecht het is juist goed om de onspanning te pakken en de lengte weer. Spant mijn paard zich ga ik bewust weer ronder en lager in stellen en pak pas als de ontspanning er is het werk weer op waar de spanning er in sloop.

Ik spreek nu uit ervaring het rijden zonder variatie maakt niet alleen het paard doord tussen de oren maar ook vast in de nek en in zijn rug. Nee je moet juist maal rond, maal VWNW, maal in de hand stellen.

Hahaha net zoals het kommentaar in de ST Georg, over anky en haar op hol slaande paard dat kwam doordat die nu de vrijheid had niet meer in de LDR stond met de neus op de boeg en dacht tjakka gaan met die banaan. En dat noemt zich paardenmens, hoe zot kun je zijn.
Het enige wat het paard door de jaren heen namelijk nauwelijks heeft aangepast, is zijn vluchtgedrag als hij schrikt gaat hij eerst heel heel erg hard rennen. Dat krijg je er nooit uit. En in die ambiance is dat niet vreemd. Ik geloof dat menig paard van menig bokker absoluut hetzelfde gedaan zou hebben zelfs de paarden die niet ldr lopen.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:25

Wijze woorden @kafue *LOL*

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:45

Misschien leuk voor een ingezonden stukje in de St.Georg Kafue!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:51

Wat vele mensen ook niet verleerd zijn is hard gillen als er iets mis gaat ! Waarbij de schuld altijd die van een ander is.

Les 1: Beheers jezelf, of is die ook ouderwets (!)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:44

KiWiKo schreef:
Ik begrijp uit de laatste bladzijde dat arabesk en qqqq tezamen met een SA getest hebben hoe goed er hier gelezen wordt.

Correct me if i am wrong
Verward Verward Verward
You are most DEFINITELY wrong!!!! Ja
horseyfries schreef:
B. Als ik een getalenteerd paard heb dan maakt het mij niet uit wat voor kleur hij heeft en wat voor ras het is en probeer ik hem zo goed en hoog mogelijk op te leiden.
Dat is prima, wat onredelijk is, is om je doel bij de GP te leggen. Dat is onredelijk, omdat er nog geen Fries GP loopt. Zo hoog mogelijk komen, met het paard dat je hebt, daar is niets mis mee. Door je doel te hoog te leggen, leg je onnodige druk op jezelf en daarmee op je paard. Leg de lat wat lager, en wees extra blij als je verder komt dan dat.
horseyfries schreef:
Hoezo wilde ik dat niet? Je zit wat uit de richting en ik heb je al zien rijden. Roep maar als je een wedstrijd in deze regio hebt, dan kom ik wel naar je inrijden kijken Pling
horseyfries schreef:
Er is een verschil tussen een zinnige vergelijking, en een onzinnige. Dit was een onzinnige Haha! .

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 11:06

Zo langzamerhand denk ik dat de mensen hier spoken zien, en ik blijf erbij, goed lezen.
Was een grapje, dat met die accounten, was niets van waar, maar werd geopperd, niet door mij, of QQQQQ of wie dan ook.

En er steeds weer op terug komen, tja.

Blijkbaar geen argumenten meer voor LDR, alleen maar in oude kreten vervallen.

Geen mens hier heeft het duidelijk kunnen maken waarom LDR biomechanisch beter is dan het "normale rijden".

Vraagt men ernaar, krijg je antwoorden van hals en rugspieren.
Weet men dat men die maar ten delen nodig heeft, en dat dat niet de hoofdspieren zijn. Dat er samenspel van spieren is. Dat men door bepaalde oefeningen, bepaalde spieren aktiv maakt en anderen ontspant?
Wanneer men over een systeem praat of verdedigd, dan moet men daar wat van weten.

En ervaring met een één paard is geen ervaring.
Men zou meerdere paarden moeten rijden, voordat men zeggen kan het klopt.

Dan wordt er steeds gesuggereerd, en gespekuleerd.

Dan worden mensen persoonlijk aangevallen, onder de gordel, of direkt of indirekt.

Er worden kreten geroepen, maar niets is gefundeerd, niets is onderlegd.
Het zijn vermoedens.

En als ik dan schrijf, het is een oud systeem, het is van Francois Baucher, dan lacht iedereen me uit. En als ik dan zeg lees toch, lees de geschiedenis.
Dat is nu inmiddels gebeurt op een ander topic, en nu wordt het ingezien dat ik nog niet zo ver van de waarheid zat of zit.

Vind het een beetje kortzichtig, om te zeggen van hij is er tegen en hij of zij is er voor.

Denk dat de meesten, die hier over praten, nog nooit het hele normale systeem bestudeerd hebben, en werkelijk gereden hebben.
Wil je het klassiek noemen ok, maar die hebben bepaalde mensen hier op dit topic, nog lang niet begrepen. En nu beginnen ze "hun systeem" te veranderen in LDR, omdat ze het geduld niet hebben eerst eens zich in het "klassieke rijden" te ontwikkelen, en stuk liepen op hun eigen beperkingen.
Niet op de beperkingen van het systeem, want die is niet beperkt.