Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:He wat een ongezellig topic ineens.
Iemand niet een leuke foto om iets nuttigs over te vertellen? Of iemand van wie de foto nog niet echt bekeken is?
_Marinke_ schreef:Ik begin nu een beetje in verwarring te komen, want als ik jou nu goed begrijp zeg je het zelfde als wat ik ook zeg?Dat de basis goed moet zijn, stelling en buiging in orde en dat contrastelling pas aan bod komt bij het verder opgeleide paard en de vakkundige ruiter, ter verbetering van normale stelling en buiging.
Babootje schreef:Tja... Steinbrecht.... 130 jaar geleden.... boek.... Heb toch liever een goede instructeur.
_Marinke_ schreef:Oeps, hele domme fout..![]()
![]()
![]()
Bedoelde dat hij rechtsgebogen is, linksom stelling en buiging - rechtsom contrastelling.
Kan mezelf wel even heel hard voor het hoofd slaan nu.
*Pakt koffie om wakker te worden*
SheeNegro schreef:Oh nog vergeten zeggen, ik heb gisteren De Heer Swaab ontmoeten het ergste is, ik had het pas de laatste 5 minuten door van mijn bezoek
![]()
Een collega clubber had zitles van Pieteke, ik heb veel geleerd! Van mijn collega én van de ruiter achter hem. Hopelijk krijg ik nog eens de kans om mee te gaan
Babootje schreef:Flavlip: ik denk echt dat Marinke gewoon niet helemaal begrijpt wat we ( of in ieder geval ik) bedoelen en het daarom ook misschien niet goed toepast. En dan werkt het ook niet.
Het filmpje van PaulinBijoux vond ik daarin juist wel wel verhelderend. Ik kon daarin juist goed zien hoe ze het paard recht stelt, waarna ze vervolgens met een juiste stelling en buiging de bocht door kan. Ik vind haar daarmee dus echt goed werken aan de basis. Eerst verticale balans, dan horizontale balans.
Askja schreef:Zelf gisteren tijdens het rijden ff bewust gelet op het stuk rechtrichten en voor mij is het denk ik vooral een kwestie van mijn paarden goed aan de hulpen zetten en houden. Neemt hij stelling en buiging aan op beide kanten, gaat hij op beide kanten even goed voor mijn been opzij, kan ik gemakkelijk schakelen. Zoja, dan kan ik mijn paard recht richten. Dat is een kwestie van voelen en reageren: de ene keer even wat buitenstelling in combinatie met buitenbeen, een gewichtshulp, even wat voorwaartser rijden. Hele korte hulpen en streven naar steeds minder, maar wel doorkomen als het moet.
bertie schreef:Air schreef:Hetzelfde als met de 'alleen met sporen kan je een correct beenligging krijgen'.
Als je iets aanhaalt, doe dat dan alsjeblieft correct.
Ik verzoek je aan te tonen waar ik dit gezegd heb.
Welke post, met tijd van publicatie, zodat we dat allemaal gezellig terug kunnen lezen.
bertie schreef:Rij je niet met sporen omdat je de hakken er niet uit kunt houden, dan leer je dus nooit een correcte beenligging. Je ontwijkt in dat geval het leerproces, en de discipline die daarbij komt kijken.