In_Black schreef:Hihi, pas op Yamcha, straks krijg je ook te horen dat je geen eigen mening hebt

't Zou wat wezen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
gummie schreef:Kijk, daar hebben we wat aanThanx Schangah! Ongeacht de uitkomst van zo'n onderzoek, is het goed dat het onderzoek er is. Dat is waar het om gaat. Als uit zulke onderzoeken blijkt dat je gerust met 90 kilo kan gaan rijden op welk paard dan ook, dan ben ik tevreden. Om de simpele reden dat het dan geen gevolgen voor het paard heeft. Als uit zulke onderzoeken blijkt dat mensen van 90 kilo schade aan een rug toebrengen, dan moet dat een signaal zijn (zo niet een gebod) om nog op een paard te stappen. Tot die tijd neem ik de richtlijn als feit. Punt.

valk1000 schreef:Is ook zo, maar zal je precies mijn frustratie vertellen, ben een man, 1.97 en weeg 84 kg, Ooit vroeger als jongen begonnen te rijden, mijn lust en mijn leven. Pony's was ik in mijn vroege jaren dan ook snel uitgegroeid, op mijn 13e de overstap naar paarden gemaakt, waarna ik op mijn 18 echt heb moeten besluiten dat mijn lichaam niet gebouwd is voor het rijden van mijn paard.
Ter verduidelijking paard dat ik toen had was 1.65, gezien we meerdere van die stokmaat op stal hadden staan heb ik het rijden overgelaten aan mijn jongere zusje,
Wat doe je dan, mijn keuze was duidelijk, mensport dubbelspan, de paarden die hadden we nou eenmaal en zodoende kon ik zelf ook gewoon nog erg genieten van de sport zonder mij als een lantaarnpaal op t paard te voelen.
Voelde a: mijzelf daarbij een stuk beter eerlijker t.o.v de dieren, en B: Minder bezwaarlijk aangezien springen de massa nog eens extra gaat inwerken bij afzet en landing etc. Koop er nog eens een goed zadeltje bij en je zit zo over de 105kg aan totaal massa.
Nu zit ik mij dus echt groen geel en blauw te ergeren aan die mensen die niet willen inzien dat het geen algemeen recht is om op een dier te stappen. Heb mij al veel vaker uitgelaten dat ik absoluut geen voorstander ben van mensen met extreem overgewicht op het paard. Ongeacht of het wel of niet bij het paard past ben ik nog altijd van mening dat het een teamsport is. Je verwacht van je paard dat hij in topconditie is en vervolgens spring je er met a 20 kg overgewicht zelf op.
Nu klink ik hard, dat is het wellicht ook maar ik vindt dat de ruiter ten aller tijde zijn eigen conditi in de gaten moet houden, en daar wanneer het nodig is tijdig ingrijpt om het paard te sparen.
En dan kunnen we met zijn alleen wel praten over discriminatie maar dat is al lang achter ons. In het vliegtuig mogen de extreme obisitas gevallen ook gerust 2 zitplaatsen kopen
Ik rust mijn kaas
en dan hoeft het bij paarden niet te gaan om extreme obesitas, gewoon echt te dik vind ik met het paard in gedachten niet mogen en kunnen. gummie schreef:Dat zou dus betekenen dat mensen kunnen uitrekenen hoeveel cm kussens ze onder het zadel moeten hebben om op een paard te mogen/ kunnen zitten zonder dat het gewicht slecht is voor de paardenrug.
Plus dat we dan kunnen uitrekenen wat de maximaal mogelijke omvang van de kussens van het zadel kan zijn om nog goed op de rug te liggen. En dan komen we tot een gewicht aan ruiter
gummie schreef:Dat zou dus betekenen dat mensen kunnen uitrekenen hoeveel cm kussens ze onder het zadel moeten hebben om op een paard te mogen/ kunnen zitten zonder dat het gewicht slecht is voor de paardenrug.
Plus dat we dan kunnen uitrekenen wat de maximaal mogelijke omvang van de kussens van het zadel kan zijn om nog goed op de rug te liggen. En dan komen we tot een gewicht aan ruiter
. nikilover schreef:Dat dit topic nog steeds doorgaat..
@ Joenohoe, heb een aantal bladzijdes doorgespit, en heb jij al niet een paar keer aangegeven klaar te zijn hierzo?
Waarom blijf je dan alsnog elke keer op iemand reageren?
Geen aanval hoor, ben gewoon ff nieuwschierig
, ik heb het inmiddels opgegeven , dat stoppen , en hou het topic gewoon in de gaten
gummie schreef:astwice schreef:dit topic slaat echt helemaal nergens op!
laat mensen alsjeblieft in hun waarde!!
Nergens voor nodig om op deze manier op te komen voor "dikkere mensen".... Ze worden namelijk niet aangevallen.
Citaat:blubbermonster de baan in zie komen van 1.65 en 90 kg, met het motto, ja kijk ik heb een lijstje gelezen, en kan zonder gevolgen op een knol van 1.75 stappen.
MaritAriel schreef:nikilover schreef:Dat dit topic nog steeds doorgaat..
@ Joenohoe, heb een aantal bladzijdes doorgespit, en heb jij al niet een paar keer aangegeven klaar te zijn hierzo?
ik heb ook een paar keer geprobeerd te stoppen , maar soms lees je dingen waar je gewoon op MOET reageren, ik heb het inmiddels opgegeven , dat stoppen , en hou het topic gewoon in de gaten
Citaat:Hoeveel kussens of andere rommel ik op mijn rug heb, als ik te veel kilo's draag zak ik door, ondanks de drukverdeling die dan misschien goed is. En dat geldt ook voor een paard. Door een goede drukverdeling wordt het gewicht echt niet minder... En juist dikkere mensen hebben grotere zadels nodig die dan vaak te ver naar achteren liggen na de laatste rib waardoor paarden sowieso pijn krijgen doordat op de verkeerde plek op de rug druk komt. Nieren in de verdrukking en ga zo maar door.
Mag ik mijn mening niet geven In_Black ? Dat doe jij toch ook ? Als ik persoonlijk zou worden zou ik echt wel iets anders te zeggen hebben dan.
Als je gewicht verdeeld over een langer stuk, is er minder gewicht per stuk, en dus minder belasting. Het klinkt wel logisch vind ik
In_Black schreef:Citaat:Hoeveel kussens of andere rommel ik op mijn rug heb, als ik te veel kilo's draag zak ik door, ondanks de drukverdeling die dan misschien goed is. En dat geldt ook voor een paard. Door een goede drukverdeling wordt het gewicht echt niet minder... En juist dikkere mensen hebben grotere zadels nodig die dan vaak te ver naar achteren liggen na de laatste rib waardoor paarden sowieso pijn krijgen doordat op de verkeerde plek op de rug druk komt. Nieren in de verdrukking en ga zo maar door.
Mag ik mijn mening niet geven In_Black ? Dat doe jij toch ook ? Als ik persoonlijk zou worden zou ik echt wel iets anders te zeggen hebben dan.
Ik ga er voor het gemak van uit, dat iedereen wel weet, dat er grenzen zijn aan de inchmaat van een zadel. Je gaat geen 18,5 " ofzoiets op een Arabiertje leggen, dat is je reinste waanzin.
MaritAriel schreef:nikilover schreef:Dat dit topic nog steeds doorgaat..
ik heb ook een paar keer geprobeerd te stoppen , maar soms lees je dingen waar je gewoon op MOET reageren, ik heb het inmiddels opgegeven , dat stoppen , en hou het topic gewoon in de gaten
joenohoe schreef:Dat heb ik precies hetzelfde... omdat sommige mensen gewoon niet luisteren en hun paard blijkbaar als gebruiksvoorwerp zien, want het doet er niet toe wat ze wegen, paardrijden zullen ze. Ik vind het welzijn van het paard het belangrijkst, daarom ben ik ook afgevallen van 81 naar 66 en elke keer als ik dan weer van die in mijn ogen stompzinnige excuses / opmerkingen lees dan moet ik toch weer reageren dat het enige wat belangrijk zou moeten zijn het welzijn van het paard is. Mensen moeten zich bewust worden waar ze mee bezig zijn en als ik geen tegenwicht geef aan sommige dingen die gezegd worden dan gaan andere lezers misschien denken dat ze met echt overgewicht gewoon kunnen rijden. Heb er zelf een vriendin door verloren, doordat ik haar niet op mijn paard wilde omdat ze te zwaar was.
gummie schreef:Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens.... Als ik het goed heb gelezen, gaat het wel degelijk om drukverdeling. Het gewicht wordt dus per plaats wel degelijk minderAls je gewicht verdeeld over een langer stuk, is er minder gewicht per stuk, en dus minder belasting. Het klinkt wel logisch vind ik
valk1000 schreef:Is ook zo, maar zal je precies mijn frustratie vertellen, ben een man, 1.97 en weeg 84 kg, Ooit vroeger als jongen begonnen te rijden, mijn lust en mijn leven. Pony's was ik in mijn vroege jaren dan ook snel uitgegroeid, op mijn 13e de overstap naar paarden gemaakt, waarna ik op mijn 18 echt heb moeten besluiten dat mijn lichaam niet gebouwd is voor het rijden van mijn paard.
Ter verduidelijking paard dat ik toen had was 1.65, gezien we meerdere van die stokmaat op stal hadden staan heb ik het rijden overgelaten aan mijn jongere zusje,
Wat doe je dan, mijn keuze was duidelijk, mensport dubbelspan, de paarden die hadden we nou eenmaal en zodoende kon ik zelf ook gewoon nog erg genieten van de sport zonder mij als een lantaarnpaal op t paard te voelen.
Voelde a: mijzelf daarbij een stuk beter eerlijker t.o.v de dieren, en B: Minder bezwaarlijk aangezien springen de massa nog eens extra gaat inwerken bij afzet en landing etc. Koop er nog eens een goed zadeltje bij en je zit zo over de 105kg aan totaal massa.
Nu zit ik mij dus echt groen geel en blauw te ergeren aan die mensen die niet willen inzien dat het geen algemeen recht is om op een dier te stappen. Heb mij al veel vaker uitgelaten dat ik absoluut geen voorstander ben van mensen met extreem overgewicht op het paard. Ongeacht of het wel of niet bij het paard past ben ik nog altijd van mening dat het een teamsport is. Je verwacht van je paard dat hij in topconditie is en vervolgens spring je er met a 20 kg overgewicht zelf op.
Nu klink ik hard, dat is het wellicht ook maar ik vindt dat de ruiter ten aller tijde zijn eigen conditi in de gaten moet houden, en daar wanneer het nodig is tijdig ingrijpt om het paard te sparen.
En dan kunnen we met zijn alleen wel praten over discriminatie maar dat is al lang achter ons. In het vliegtuig mogen de extreme obisitas gevallen ook gerust 2 zitplaatsen kopen
Ik rust mijn kaas