Ankem en Starbreeze. Het lag indd aan mijn houding. Ik ging naar binnen hangen ipv recht op te blijven zitten. Daarna meer rechtop gaan zitten en hij ging daarna wel netjes door de bochten. Alsof het niets was

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:@ankem, het wat onregelmatig aanvoelen herken ik ook wel.. ik interpreteerde dat als wat zoekend, balans is toch wat verschoven en daar moeten ze even aan wennen en de kracht voor krijgen.
Dus niet te lang blijven draven. Ik merkte ook dat de grote merrie die ik rijd ook sneller moe wordt van zo diep VWNW rijden en echt de rug opbollen het kost meer kracht. Dus ga rustig aan, veel stappen en rijd ook nog nauwelijks een half uurtje.
Ik ga me nu lekker warm aankleden en weer richting paarden... ga maar weer eens 20 minuten ofzo merrie trainen
Evelijn schreef:Al is die merrie niet echt een goede richtlijn wat betreft onregelmatigheid... toen ik daar net mee begon was haar favoriete versnelling de telgang (en nee het is geen ijslander maar een KWPN-er van 1.80)
Dus als er ook maar iets lastig is... is haar takt bijna meteen zoek
Evelijn schreef:Al is die merrie niet echt een goede richtlijn wat betreft onregelmatigheid... toen ik daar net mee begon was haar favoriete versnelling de telgang (en nee het is geen ijslander maar een KWPN-er van 1.80)
Dus als er ook maar iets lastig is... is haar takt bijna meteen zoek
Milkberry schreef:Ik vind eigenlijk dat ze op dit filmpje beter loopt Marocje.
Starbreeze schreef:Eerlijk gezegd vind ik haar achter niet regelmatig, linksachter treedt minder ver onder. Kan zijn dat het gebrek aan activiteit vertekent. Is ze extreem scheef, rechtsgebogen?
Fransje_70 schreef:Eens met Starbreeze over je verzorgpaardje Marocje, ze zou misschien wel ergens blokkade kunnen hebben, maar haar leeftijd en haar bouw moeten ook in acht worden genomen. Kan ze niet meer vooruit in tempo op dit moment? Ik vraag dat omdat ze in dit tempo nu juist vast lijkt te houden en niet door het lijf komt en zich meer kan loslaten.
Maar ik weet niet of dat een lichamelijk iets kan zijn waardoor ze niet meer kan dan dit?
Ik ben momenteel mijn jonge Lusitano met enorme barokke hals aan t leren meer vw nw te lopen (aan de longe, ze is nog niet ohz), ze heeft haar hele leven (4 jaar) in draf met een giraffenek gelopen dus dat is nog een hele uitdaging. In stap laat ze mooi vallen, in draf is ze meteen een giraf. Er komen wel mini stukjes dat ze laat vallen, we gaan rustig door. Chambon wil ik nog niet mee beginnen, eerst kijken of ik het via enkele/dubbele longe voor elkaar kan krijgen.....
kimmysan schreef:Fransje_70 schreef:o
Ik ben momenteel mijn jonge Lusitano met enorme barokke hals aan t leren meer vw nw te lopen (aan de longe, ze is nog niet ohz), ze heeft haar hele leven (4 jaar) in draf met een giraffenek gelopen dus dat is nog een hele uitdaging. In stap laat ze mooi vallen, in draf is ze meteen een giraf. Er komen wel mini stukjes dat ze laat vallen, we gaan rustig door. Chambon wil ik nog niet mee beginnen, eerst kijken of ik het via enkele/dubbele longe voor elkaar kan krijgen.....
Nieuwsgierig, waarom zou je niet met chambon beginnen? Ik ben nog maar een beginner in dit verhaal en ook weinig ervaring met de chambon, dus vandaar.