Professor schreef:Denk dat wij er bijna zijn, de opvatting van het gewicht op binnen of buiten.
Men zou dus moeten weten hoe de paarden bewegen in galop, en waarom men wat doet.
het mooie roode boekje wijd er aardig over uit
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liberty22 schreef:binnenbeen grijpt eerst naar voren , buitenachter en binnenvoor vormen de diagonaal en dan buitenvoor , zweefmoment en dan binnenachter.
het liefst moet er aangesprongen worden wanneer binnenachter weer naar voren wil grijpen , dus timing en motivatie van de zit voor het goed naar voren grijpen van het binnenachterbeen ?
tenminste dat is dan mijn boerenlogica?
liberty22 schreef:binnenbeen grijpt eerst naar voren , buitenachter en binnenvoor vormen de diagonaal en dan buitenvoor , zweefmoment en dan binnenachter.
het liefst moet er aangesprongen worden wanneer binnenachter weer naar voren wil grijpen , dus timing en motivatie van de zit voor het goed naar voren grijpen van het binnenachterbeen ?
tenminste dat is dan mijn boerenlogica?
liberty22 schreef:ik heb hier in een boekje staan linker galop:
na het zweefmoment :1 rechtsachter op de grond ,2 diagonaal links achter en rechtsvoor op de grond , 3linksvoor op de grond , 4diagonaal linksachter rechtsvoor van de grond , 5 linksvoor van de grond 6 zweefmoment
volgens mij klopt dan wat ik net zei.
liberty22 schreef:ik heb hier in een boekje staan linker galop:
na het zweefmoment :1 rechtsachter op de grond ,2 diagonaal links achter en rechtsvoor op de grond , 3linksvoor op de grond , 4diagonaal linksachter rechtsvoor van de grond , 5 linksvoor van de grond 6 zweefmoment
vur schreef:liberty22 schreef:ik heb hier in een boekje staan linker galop:
na het zweefmoment :1 rechtsachter op de grond ,2rechtsachter van de grond 3 diagonaal links achter en rechtsvoor op de grond , 4linksvoor op de grond , 5diagonaal linksachter rechtsvoor van de grond , 6 linksvoor van de grond 7 zweefmoment
Je vergeet het rechterachterbeen nog van de grond te halen.
nombrado schreef:claudiaM33 schreef:7 jarig kind is motorisch niet in staat een halve ophouding te geven op juiste moment, laat die kinderen eerst maar eens lekker spelen en goeie zit/balans/gevoel ontwikkelen. Verzorgen, vertroetelen, knuffelen dat vind ik belangrijk en dat 'echte' rijden komt vanzelf wel als de tijd er voor is. Op wonderlijke wijze doet onze pony precies wat er van haar gevraagd wordt, zonder al te veel poespas!
als kind , weet je wat rijden is met gevoel
dat raak je later alleen kwijt door alle herrie eromheen![]()
een kind zal ook geen halve ophouding nodig hebben. Je kan je afvragen waarom niet