Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rivaldo schreef:Nee, dit is ten eerste totaal geen aanval op dikke mensen of discriminatie.
Wat hier staat is trouwens vooral niet voor toepassing voor mensen met dikmakende medicijnen, zeker niet!
Ik zie het op concours steeds meer, te dikke mensen te paard.
Ik erger me er ook steeds meer aan.
- Je zit het paard, hoe je het wend of keert gewoon in de weg.
Paardrijden is al moeilijk genoeg, door die extra kilo's kan je niet makkelijk meezitten o.i.d.
- Daarnaast vind ik het ook gewoon niet eerlijk voor het paard, omdat jij als eigenaar ook minder kan eten zodat je paard het makkelijker heeft.
- Is het wel gezond? Is er geen grens? Je kan mij nooit wijsmaken, dat als er 100 kilo op je rug drukt dat je daar veel gezonder van wordt
Ben ik hier nou zo extreem in?
Edit; 1 reden weggehaald die nergens op sloeg.
Er zijn ook genoeg 'dunne' ruiters/amazone die het paard ook heel goed in de weg kunnen zitten
schrikdraad schreef:hermes
dan ben jij aannames aan het maken die nergens over gaan.
Zoals ik al schreef heb ik gelukkig geleerd normaal om te gaan met paarden.
Geen oplawaai en die dingen die er dan expres geschreven worden.
ik zit in het topic omdat ik niet van het veroordelen hou wat hier als normale omgangsvorm gezien wordt
en natuurlijk komen de buig emo popjes in beeld als de vrienden samen zijn.
De stevige mensen zijn al weggaan.
schrikdraad schreef:Er zijn nu berichten verwijderd maar dat was geen argumenten onderbouwen maar afkatten.
Maar al eerder gevraagd
Hoeveel mensen in het echt ken je waarvan je het gewicht ook weet wat niet klopt bij het paard?
Wat vinden jullie van spring en western rijden waar veel mannen rijden en al snel boven de 80 kilo wegen.
Waarom zijn steeds de vrouwen het onderwerp en te zwaar boven ... aantal kilo? Terwijl ze dan even veel wegen dan een man.
En we lezen al uit het bericht van beth dat niet alles dan klotsend vet is zoals zo oneerbiedig geschreven word.
schrikdraad schreef:@Sundral
ziet er inderdaad anders uit.
Maar een paard kijkt niet naar het plaatje die voelt.
Plaatjes kijken doen mensen en daar word een oordeel aan geplakt.
gummie schreef:Je moet kritiek, commentaar of een duidelijke mening niet verwarren met afkatten. Afkatten is het afzeiken van iemand met de intentie diegene te kwetsen of kwaad te doen (in mijn ogen). Daarvoor is doorslaggevend wat de intentie van het commentaar is. Als iemand de intentie heeft gewoon een standpunt duidelijk te maken inzake dikkere mensen te paard, waar dit topic ook voor bedoeld is, en daarbij argumenten aandraagt die met dat paard en het gewicht van de ruiter te maken hebben (en beide dus aan elkaar worden gelinkt), zie ik het probleem niet.
Je kunt niet een discussie over dikkere mensen te paard voeren, zonder het over dikkere mensen te hebben. Dan kun je het topic beter sluiten.
Ik vind het net zoiets als een zwarte vrouw die door de politie wordt aangehouden omdat ze 180 over de snelweg rijdt, en die vervolgens de politie beschuldigt van discriminatie want ze houden haar alleen maar aan omdat ze zwart is. Nee, je reed te hard. Of in geval van dit topic: ik vind dat het paardenwelzijn in het geding kan zijn, en daarom heb ik opmerkingen over je gewicht..
hermes schreef:schrikdraad schreef:hermes
dan ben jij aannames aan het maken die nergens over gaan.
Zoals ik al schreef heb ik gelukkig geleerd normaal om te gaan met paarden.
Geen oplawaai en die dingen die er dan expres geschreven worden.
ik zit in het topic omdat ik niet van het veroordelen hou wat hier als normale omgangsvorm gezien wordt
en natuurlijk komen de buig emo popjes in beeld als de vrienden samen zijn.
De stevige mensen zijn al weggaan.
Ik doe aannames op basis van jouw uitspraken, jij verkondigt jouw mening en ervaringen en daar geef ik een reactie op![]()
Verder kan je aangeven dat je niet van veroordelen houdt, maar ben je daar zelf vrij fanatiek mee bezig![]()
Maar goed, ik dwaal af van waar het werkelijk om gaat... namelijk, zoals Joenohoe aldoor al aangeeft (die ik overigens niet ken en waar ik dus GEEN vriendjes mee ben) het gaat om het welzijn van het paard en dat welzijn wordt in gevaar gebracht als iemand op een paard gaat zitten die daar niet op berekend is, waarbij ik GEEN oordeel uitspreek over wanneer iemand (man of vrouw) te dik is naar gezondheidsmaatstaf want dat is ieders eigen verantwoordelijkheid. Een paard kan helaas niet zeggen "jij mag niet op mij rijden want jij bent te zwaar voor mij" en dus zal degene die voornemens is dat te doen bij zich zelf moeten afvragen of dat verantwoord is!
En dat heeft niets met veroordelen te maken maar met gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel, het welzijn van je paard op de eerste plaats zetten want die verantwoordelijkheid heb je als baasje (of verzorger).

schrikdraad schreef:@Betje
maar dan kom je op jou vergelijk.
de vrouw met een bouw van een tinker heeft niet veel tegenwerkend gewicht als die 80 weegt.
Er wordt in dit topic helemaal niet per persoon gekeken maar alles boven een aantal kilo op 1 hoop gegooid.
Toch word die hier ook afgeschilderd als bijna dierenbeul.