Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vjestagirl schreef:Rivaldo schreef:Je hoeft ook niet mager te zijn, en in jou geval vind ik het geweldig dat je gewoon door blijft sporten en doen wat je leuk vindt! Maar ik vind het tegen het egoistische aan als je echt te dik bent, er niks aan WIL doen en blijft paardrijden!
Niet iedereen die te dik is KAN er iets aan doen hé. Niet alleen medicatie kan zorgen dat je te dik bent, maar ook simpelweg aanleg om dik te worden, verkeerd opgevoed zijn of geen geld om gezonde dingen te kopen.
En niet iedereen die stevig of dik is zit ermee en vindt het een probleem. Sommige mensen zitten daadwerkelijk lekker in hun vel, kunnen prima paardrijden ondanks de extra kilotjes, voelen zich goed in hun lichaam. En die moeten er wat aan veranderen omdat JIJ het niet goed vindt voor HUN paard?
schrikdraad schreef:Sorry buitenzinnig
Met dusdanig bericht kan ik niets.
Ik prijs mezelf dan maar gelukkig dat ik heel anders heb leren rijden met een hele andere omgang.
Een manier waar nu nog veel mensen wat aan zouden hebben.
Je laatste zin laat ik maar helemaal weg in mijn reactie.
Dat is de muziek die de toon steeds zet in dit topic.
Citaat:@ Buitenzinnig zei: ook op dit topic kom ik niet veel vrouwen tegen die iets zielig vinden, want ze kruipen zonder mededogen met 90 kilo op een volbloedje (of op een IJslandertje van 1.35m) Ze vinden het wel zielig dat ze door die "handicap" niet meer mogen rijden.
hermes schreef:@schrikdraad... als jij het geen topic waard vindt, gebaseerd op jouw ervaring met 1 persoon (waarbij uit dit topic wel blijkt dat er genoeg andere personen zijn die het verantwoord vinden om met hun te zware gewicht op een daarop niet berekend paard te gaan zitten), waarom "zit" je dan uberhaupt in dit topic?
Ik kan genoeg voorbeelden noemen van vroeger (dus wat jij vroeger noemt) om aan te geven dat het er vroeger helemaal niet zo fijn aan toe ging in de omgang met paarden, maar goed als je als referentiekader hebt dat "Maar dan tientallen jaren terug toen een tik nog niet zielig was en je in een les nog leerde rijden op een plat hard zadel met gewone trens" normaal is, dan kan ik mij voorstellen dat jij het ook normaal vindt dat iemand die te zwaar voor zijn paard is, toch op zijn paard gaat rijden.
bethje31 schreef:Als je maat 36 kunt hebben, dan heb je in principe een lichte bouw. Dan kun je wel aanleg hebben om dik te worden maar dan is de kans dat je echt heel zwaar wordt gewoon kleiner.
Sommige mensen zijn gewoon zwaarder gebouwd en hebben als kleinste maat 40. Dat is niet omdat ze lui zijn of teveel eten maar omdat ze zwaarder gebouwd zijn. Dus als ze aanleg hebbben om dik te worden ook nog dan worden ze gewoon sneller echt zwaarder.
Komt nog bij dat sommige mensen echt doorjagers zijn en de hele dag door moeten en kunnen eten en mensen zoals ikzelf die eigenlijk met 1 maaltijd per dag toekunnen. Soort van diesel.
Dus ja aanleg kun je zeker hebben als je dan ook nog eens van huis niet hebt geleerd om gezond te eten dan wordt het best lastig hoor.
Ik vind dat je mensen best met paarden kunt vergelijken. Sommige mensen zijn gebouwd als een arabiertje en sommige als een stevige boerenknol. Je kunt niet verwachten dat een stevig paard evenveel weegt als een arabiertje. Daarom vind ik die BMI index echt onzin. Het is uitsluitend gebaseerd op lengte en gewicht terwijl er veel meer factoren zijn iemands gezondheid bepalen.
Trouwens als je gebouwd bent als een stevige knol, zoals ik, dan moet je daar ook een stevige knol bij uitzoeken denk ik...staat ook het mooist.
schrikdraad schreef:@ matsje
stoer hier op bokt
Zullen ze het ook in het echt zeggen?
Of zijn er dan ineens niet zo heel veel mensen om het tegen te zeggen?
Hiet schoppen is natuurlijk stoer maar in het echt is het anders .
Sundral schreef:bethje31 schreef:Als je maat 36 kunt hebben, dan heb je in principe een lichte bouw. Dan kun je wel aanleg hebben om dik te worden maar dan is de kans dat je echt heel zwaar wordt gewoon kleiner.
Sommige mensen zijn gewoon zwaarder gebouwd en hebben als kleinste maat 40. Dat is niet omdat ze lui zijn of teveel eten maar omdat ze zwaarder gebouwd zijn. Dus als ze aanleg hebbben om dik te worden ook nog dan worden ze gewoon sneller echt zwaarder.
Komt nog bij dat sommige mensen echt doorjagers zijn en de hele dag door moeten en kunnen eten en mensen zoals ikzelf die eigenlijk met 1 maaltijd per dag toekunnen. Soort van diesel.
Dus ja aanleg kun je zeker hebben als je dan ook nog eens van huis niet hebt geleerd om gezond te eten dan wordt het best lastig hoor.
Ik vind dat je mensen best met paarden kunt vergelijken. Sommige mensen zijn gebouwd als een arabiertje en sommige als een stevige boerenknol. Je kunt niet verwachten dat een stevig paard evenveel weegt als een arabiertje. Daarom vind ik die BMI index echt onzin. Het is uitsluitend gebaseerd op lengte en gewicht terwijl er veel meer factoren zijn iemands gezondheid bepalen.
Trouwens als je gebouwd bent als een stevige knol, zoals ik, dan moet je daar ook een stevige knol bij uitzoeken denk ik...staat ook het mooist.
Sorry maar vind je het zelf reeël om een paard qua gewicht/afvallen met een mens te vergelijken? Ik niet.. En dat iemand als kleinste maat, maat 40 kan hebben is ook absoluut niet waar.. En daarnaast vind ik "als je gebouwd bent als een stevige knol, je daar ook maar een stevige knol bij moet zoeken" een erg respectloze en rare uitspraak.
bethje31 schreef:Mensen hebben echt een verschillende bouw. Dat is gewoon waar. Of wou je zeggen dat iedereen dezelfde bouw heeft en iedereen dus in theorie het zelfde gewicht moeten kunnen hebben? Dat is gewoon niet zo. Mensen zijn verschillend net als paarden dat kunnen zijn. Daarom kun je niet alles ophangen aan gewicht en lengte. En sommige mensen hebben nou eenmaal meer aanleg om dik te worden net zo goed dat sommige mensen heel veel moeite hebben met op gewicht te blijven. Die worden dan alleen weer ervan beschuldigd dat ze anorexia hebben.
Sommige mensen zijn heel licht gebouwd en past ook een licht gebouwd paard bij. Sommige mensen zijn steviger/sterker gebouwd en daar past ook een steviger/sterker paard bij. Ik vind het persoonlijk geen mooi gezicht een iel paardje met een stevig persoon.
Ik vind dat geen belediging...ik ben trots op het feit dat ik sterk ben. Knol was niet beledigend bedoelt. Knollen zijn mooi en stevig en stoer. What's not to like......?
Maar goed excuses als ik iemand beledigd heb..
gummie schreef:Je moet kritiek, commentaar of een duidelijke mening niet verwarren met afkatten. Afkatten is het afzeiken van iemand met de intentie diegene te kwetsen of kwaad te doen (in mijn ogen). Daarvoor is doorslaggevend wat de intentie van het commentaar is. Als iemand de intentie heeft gewoon een standpunt duidelijk te maken inzake dikkere mensen te paard, waar dit topic ook voor bedoeld is, en daarbij argumenten aandraagt die met dat paard en het gewicht van de ruiter te maken hebben (en beide dus aan elkaar worden gelinkt), zie ik het probleem niet.
Je kunt niet een discussie over dikkere mensen te paard voeren, zonder het over dikkere mensen te hebben. Dan kun je het topic beter sluiten.
Matsje schreef:bethje31 schreef:Mensen hebben echt een verschillende bouw. Dat is gewoon waar. Of wou je zeggen dat iedereen dezelfde bouw heeft en iedereen dus in theorie het zelfde gewicht moeten kunnen hebben? Dat is gewoon niet zo. Mensen zijn verschillend net als paarden dat kunnen zijn. Daarom kun je niet alles ophangen aan gewicht en lengte. En sommige mensen hebben nou eenmaal meer aanleg om dik te worden net zo goed dat sommige mensen heel veel moeite hebben met op gewicht te blijven. Die worden dan alleen weer ervan beschuldigd dat ze anorexia hebben.
Sommige mensen zijn heel licht gebouwd en past ook een licht gebouwd paard bij. Sommige mensen zijn steviger/sterker gebouwd en daar past ook een steviger/sterker paard bij. Ik vind het persoonlijk geen mooi gezicht een iel paardje met een stevig persoon.
Ik vind dat geen belediging...ik ben trots op het feit dat ik sterk ben. Knol was niet beledigend bedoelt. Knollen zijn mooi en stevig en stoer. What's not to like......?
Maar goed excuses als ik iemand beledigd heb..
Maar zij hoeven dan niet per definitie ook dik te zíjn.