Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjolvir schreef:Nee, ken er slechts 1....
Geen idee of die klassiek is.
Halve ophouding..
Iets naar gesteld naar zijde van de galop.
Binnenbeen op singel en lang, buitenbeen iets naar achteren en aan laten springen op buiten been.
Overigens is niet waar, dat ik er 1 ken, op manege was het.
binnenhand van de hals, buitenhand ertegen aan.
Binnenbeen op de singel, buitenbeen erachter, aanspringen op binnenbeen.....
Is bij mij nu in onbruik geraakt.
spokie79 schreef:En wat is dan het verschil tussen de galop en de travershulp?
Ik ga nadenken en ben even helemaal het spoor bijster.
Pasterza schreef:Wat betreft de gewichtshulp bij het aangaloperen, door het eenzijdig aantrekken van het kruis wordt de binnenheup en binnenzitbeensknobbel van de ruiter naar voren gedrukt en meer belast. Dat zorgt er onder andere voor dat je overeenkomstig met de beweging van het paard zit en alleen al daardoor ook kunt voelen dat het paard correct aanspringt of niet.
liberty22 schreef:ik geef een halve ophouding om mij te verzekeren dat het paard klaar is voor de overgang , geef de galop hulp als het binnenachterbeen net van de grond af is zodat het paard die als eerste naar voren grijpt .
leg mijn buitenbeen een anderhalf handbreedde naar achteren en binnenbeen op de singel zodat die lang blijft en schep met mijn zit naar voren die intentie zit achter mijn zithulp , helaas weet ik de officiele benaming voor die schep naar voren niet, kruis aantrekken misschien?
cherie78 schreef:liberty22 schreef:ik geef een halve ophouding om mij te verzekeren dat het paard klaar is voor de overgang , geef de galop hulp als het binnenachterbeen net van de grond af is zodat het paard die als eerste naar voren grijpt .
leg mijn buitenbeen een anderhalf handbreedde naar achteren en binnenbeen op de singel zodat die lang blijft en schep met mijn zit naar voren die intentie zit achter mijn zithulp , helaas weet ik de officiele benaming voor die schep naar voren niet, kruis aantrekken misschien?
Als het bv changeren om de pas zou zijn, geef jij bij ieder changement een (halve) ophouding?
Geef je ook iedere keer als je bv een travers wilt, ook een ophouding?
Geef je ook iedere keer een ophouding bij het tempi-rijden (schakelen) in bv de draf?
liberty22 schreef:ik kan niet changeren om de pas dus dat weet ik niet wat ik zou doen , nee travers is zo bevestigd dat dit niet meer nodig is en als ik het wel nodig acht doe ik het wel , travers is naar mijn mening ook makkelijker goed uit te voeren door het paard en ruiter daar je niet van tempo wisseld als een perfect overgang daarom vergt deze in mijn ogen meer voorberreiding.
en idd bij tempi rijden doe ik dit ook
liberty22 schreef:voor het halthouden geef ik er idd een , en het achterwaarts gaan en dan aanspringen in galop smelt bij mij toch wel tot een geheel, een oefening mag ik dat zo stellen? bij mij is de aanleuning bij het achterwaarts gaan ook iets zwaarder als wanneer ik in draf of stap zou zitten , mijn merrie is er een die heel heel zacht is en een vederlichte verbinding prefereert daar bij het achterwaarts gaan je je paard toch wat meer op de achterhand zet verloopt de overgang vaak prima , daar is het mij iig om te doen dat het paard verzameld aangallopeert.
maar in eerste instantie schreef ik mijn antw. over hoe aan te springen in galop om mij te laten controleren door de meningen van anderen.
en de halve ophouding maakt mijn paard klaar voor de overgang ze geeft hierop na komt misschien een fractie milimeter werk dieper verschuifd haar gewicht een fractie verder naar achter , en ik ben tegelijkertijd verzekerd van een hoop dingen als de halve ophouding goed door haar lijf heen vloeit.
liberty22 schreef:voor het halthouden geef ik er idd een , en het achterwaarts gaan en dan aanspringen in galop smelt bij mij toch wel tot een geheel, een oefening mag ik dat zo stellen? bij mij is de aanleuning bij het achterwaarts gaan ook iets zwaarder als wanneer ik in draf of stap zou zitten , mijn merrie is er een die heel heel zacht is en een vederlichte verbinding prefereert daar bij het achterwaarts gaan je je paard toch wat meer op de achterhand zet verloopt de overgang vaak prima , daar is het mij iig om te doen dat het paard verzameld aangallopeert.
maar in eerste instantie schreef ik mijn antw. over hoe aan te springen in galop om mij te laten controleren door de meningen van anderen.Dus je mag mijn antwoord proberen te ontleden hoor maar of iemand er wat aan heeft is dan ook weer een vraag.
en de halve ophouding maakt mijn paard klaar voor de overgang ze geeft hierop na komt misschien een fractie milimeter werk dieper verschuifd haar gewicht een fractie verder naar achter , en ik ben tegelijkertijd verzekerd van een hoop dingen als de halve ophouding goed door haar lijf heen vloeit.