Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:Ben jij dat zelf?
Een faai plaatje, en netjes gereden met dit Barokke paard.
Paardentango schreef:Ben jij dat zelf?
Een faai plaatje, en netjes gereden met dit Barokke paard. Horseyfries toch, je verrast me.
Vraag me nu ineens af hoe je een Fries LDR kan krijgen, die zit technisch net weer anders in elkaar dan een KWPN-er.
Goofy44 schreef:Ik heb gelijk of ongelijk, niet iets er tussen in.
Was je nou eerste of niet ?
Paardentango schreef:Ik hoop dat je met dit paard geen LDR er op na houdt.
Hiermee doel ik op de DVD's, van deze topic.
Wel ben ik nieuwsgierig naar wat je dan precies wel bedoelt. Een Fries paard is een andere bouw en andere gang, dat brent een unieke training met zich mee. De paarden zijn 'van nature' (gefokt) snel opgericht.
Ben benieuwd(tekst en uitleg aub)
Goofy44 schreef:Ik heb gelijk of ongelijk, niet iets er tussen in.
Was je nou eerste of niet ?
Kom je ook wel eens in het Haarlemmermeerse Bos met de Friezen dagen. Dat is meestal 2 weken na het concours in Hoofddorp.
horseyfries schreef:Voor jouw info: Ik heb geen van beiden. Daarnaast is het kostenplaatje wel anders voor de DVD of het Boek. Het boek zal ik zeker wel eens in slaan, wellicht ook kopen - wat ik ervan begreep is er namelijk maar een vrij klein stuk over LDR in. Dus niet bepaald iets diepgaands en alles verklarends. Ik verwacht er niet teveel van (op LDR niveau), om teleurstelling te voorkomen.1. Nee, ik heb geen aandelen, maar vind het wel apart dat mensen wel geld willen uitgeven aan een DVD vol onzin maar niet aan een boek met kennis van mensen die zichzelf allang bewezen hebben ipv alleen maar praatjes te verkopen!
horseyfries schreef:Net zomin wil het zeggen dat het onzin is. Bewijst dus weer eens helemaal niks2. Dat er veel geschreven mag worden wil niet zeggen dat daar niet een hoop onzin bij kan zijn, het bewijst maar weer eens dat persvrijheid af en toe belachelijke vormen aanneemt..
horseyfries schreef:Ja, dacht ik al. Helaas weten ruiters toch opvallend weinig van wat er onder zich afspeelt. Net zeer interessant anatomisch & biomechanisch verhaal gehoord van een dierenarts die zelf ook wel een stukkie kan rijden. Erg verhelderend! Ging niet in eerste instantie over LDR, maar we hebben het er wel nog over gehad.3. Ik heb het over de ruiters die LDR trainen, niet Solange dus!
horseyfries schreef:Klopt, maar het is net wat je je praktijk noemt, wat je laat bepalen of iets werkt: Wat de jury ervan denkt op de wedstrijd?4. Je kunt veel van theorie weten, maar de praktijk vertelt uiteindelijk of iets werkt of niet. Zo werken uitvinders ook: ze bedenken iets in theorie maar dan moet in de praktijk nog wel even blijken of het werkt!
horseyfries schreef:Ik ben op niet zoveel wedstrijden aanwezig, maar zie het zat (= teveel = vaak). Ook tijdens verschillende LDR-clinics van vóór het St Georg artikel heb ik die beelden ook al uitgebreid en van dichtbij mogen "bewonderen"5. Ik ben op vele wedstrijden aanwezig en zie maar zelden een beeld zoals Ulrike tien keer gecopieerd, geknipt en geplakt heeft, om maar te zwijgen over de ontelbare trainingsuren die ik gezien heb.....
horseyfries schreef:Dan nu eindelijk eens een plaatje van jij en je paard in LDR, want je roept nu al heel lang dat je 'm ook zo rijdt, maar gezien hebben we het nog altijd niet!Inderdaad, dat geldt voor elk paard of hij nou LDR, klassiek of achterstevoren gereden wordt! Zolang mijn paard elke dag met plezier loopt en de oortjes er altijd op staan kan iedereen vinden wat hij wil, maar beslis ik voor hem wat ik het beste vind!
Hij ziet er ook zo diep ongelukkig uit....
horseyfries schreef:Flauw hoor. Foto's met lintjes doe je ook niet moeilijk over... Bovendien HEB ik je al eens zien rijden en op jezelf losrijden, maar ja, toen was er geen LDR te zien...Kom dan eens gezellig met zijn allen kijken hé
QQQQ schreef:Ja, dacht ik al. Helaas weten ruiters toch opvallend weinig van wat er onder zich afspeelt. Net zeer interessant anatomisch & biomechanisch verhaal gehoord van een dierenarts die zelf ook wel een stukkie kan rijden. Erg verhelderend! Ging niet in eerste instantie over LDR, maar we hebben het er wel nog over gehad.
Karl66 schreef:Ik denk dat horseyfries het verschil tussen VWNW en LDR prima kent
horseyfries schreef:Het antwoord is simpel: jij hebt blijkbaar de verkeerde indruk dat alle paarden die LDR gereden worden evenveel in de krul geperst worden. Ik rijd niet voorwaarts neerwaarts, juist niet zou ik zeggen want daarmee raak ik het hele verband uit mijn Fries kwijt maar rol hem best behoorlijk op. Ik zal wel eens foto's maken hoe ik hem losrij.