Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hetzusjevan schreef:Wat is het tegendeel van LDR? HOV?Wat Ulhrike betreft vind ik dat zij door haar eigen trainingsmethode maar het tegendeel van LDR moet bewijzen
Karl66 schreef:Het tegenovergestelde is toch standje sterrewacht?
Marije1984 schreef:Is elk paard eigenlijk geschikt voor LDR?
Don_Marcello schreef:Marije1984 schreef:Is elk paard eigenlijk geschikt voor LDR?
Nee nou wordt ie helemaal te erg en juist daartegen is de waarschuwing ook bedoeld. Alsof LDR dus de norm is en iets wat je als ideaal zou moeten zien?
Baucher's eerste methode, die tegenwoordig hyperlflexion wordt genoemd is niks nieuws, het is niets anders dan Baucher eerste methode die hij gebruikte omdat na de Franse revolutie alle rijpaarden van de Franse adel, met die adel is vermoord. Met zijn methode kon je koetspaarden en renpaarden zo rijden dat het enigzinds op een klassiek (barok) dresuurpaard ging lijken. Hyperflexion is dus een middel om paarden die niet normaal (Klassiek) te rijden zijn toch zo te rijden dat het er voor de leek (sorrie juries) goed uitziet.
Don_Marcello schreef:LDR (zoals op de DVD getoond) is extreem opgekruld rijden of stilstaan en is in mijn ogen een zeer zwaar hulpmiddel dat in noodgevallen gebruikt kan worden door zeer ervaren ruiters. Iets heel anders dan even wat ronder instellen om je paard te kunnen ontspannen, of te te domineren als hij erg vervelend is. Ook ik probeer mijn paard voorwaards-neerwaarts te rijden en de rug rond te maken en ook daarbij komt mijn paard wel eens even achter de loodlijn. Dat is nog lang geen hyperflexion/LDR.
KiWiKo schreef:Ulrieke krijgt niet het etiket landverrader opgeplakt........ wel het etiket...... ONKUNDIG![]()
![]()
KiWiKo schreef:hoe het allemaal in zijn werk gaat kan je in dit en de andere topics heel goed terug lezen in de posts van Tyrza bijvoorbeeld.
Don_Marcello schreef:KiWiKo schreef:hoe het allemaal in zijn werk gaat kan je in dit en de andere topics heel goed terug lezen in de posts van Tyrza bijvoorbeeld.
Tyrza heb ik wel heel hoog zitten, Ik heb eens een clinic van haar meegemaakt en dit was zeer zeker geen LDR voor beginners cursus. Zij ziet heel goed of het verstandig is om een paard even wat dieper in te stellen om hem losser te krijgen of beter te laten dragen en waneer dat genoeg is en niet als hij al fijn nageeft toch nog perse nog dieper instellen en dan nog dieper. Ook Bent Branderup, waar ik dit weekend weer heb gelest begint met vwn in de juiste stelling, nageeflijkheid en buiging.
horseyfries schreef:Heb je aandelen??Ik zou zeggen, koop allemaal eerst het nieuwe boek van Tineke Bartels, lees hem goed door, neem liefst eerst ook nog wat praktijklessen bij een GOEDE instructeur en dan kunnen we het er nog eens over hebben. Een methode veroordelen zonder dat je weet waar het over gaat is niet bepaald een weloverwogen oordeel geven.
Don_Marcello schreef:Sterker nog, d'r hoefde in de tekst maar één woordje aangepast...Lees dan de eerdere reacties nog maar eens terug die ook in de hoefslag hebben gestaan toen de artikelen in het duitse St George waren verschenen en de hoera stemming toen Sjef de rechtzaak had gewonnen. Dat hij dat had gewonnen om het porttretrecht van Anky en niet vanwege de inhoudelijke kritiek in dat nummer, vond je niet terug in de nederlandse pers. Wel werd het meteen in de strijd Nederland-Duitsland getrokken.
horseyfries schreef:Zoals een Solange bijv?Toch is het simpelweg een feit dat Ulrike Thiel bepaald niet een deskundige op het gebied van LDR trainen genoemd kan worden en het dus vreemd is dat juist zij meent te moeten vertellen aan anderen hoe het werkt en dan blijkt dat wat zij vertelt absoluut niet overeenkomt met wat degenen die in de praktijk werkelijk zo trainen doen, ervaren en vertellen.
KiWiKo schreef:En als jij nou eens zou luisteren naar iemand die wéét van anatomie en biomechanica en die je precies kan vertellen waarom LDR een slechte optie is?LDR is geen trekken![]()
![]()
Paardentango, ik wou dat je net zoveel energie stak in het lezen van de posts van mensen die WETEN waar ze het over hebben als een DVD van iemand die toevallig een mening heeft over iets waarvan ze denkt dat ze er verstand van heeft, terwijl ze nog nooit op een enigsinds in de buurt komend niveau heeft gereden...........
horseyfries schreef:Omdat iedereen op grote wedstrijden kan zien, dat Ulrike de soep niet extra heeft aangewakkerd, maar gewoon daar vrij normaal zijnde beelden toont.En waarom kun je dan niet van haar aannemen dat de soep niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend door Ulrike Thiel?