Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simpelman schreef:[***] schreef:Mijn paard gaat als ik dat doe zeker niet in een krulletje lopen, komt niet achter de loodlijn, maar spant, versneld, drukt haar rug weg. Het is voor mij helaas niet zo eenvoudig als een winkelwagentje duwen....
Zou je geen video willen plaatsen @[***]?
Je zit op een vriendelijk topic
Anne_Sproet schreef:peetstap, wat is littauerfuhrung?
Peetstap schreef:Anne_Sproet schreef:peetstap, wat is littauerfuhrung?
is andere teugelvoering, Teugels bovenlangs in je handen:
http://www.toeltknoten.de/pdf/Littauer2_SH_0315.pdf
mooneye15 schreef:Weet niet of hier al is opgeantwoord heb maar 2 pagina's terug gelezen maar wie weet er oefeningen om de achterhand te trainen en hoe kan je zien of je paard wel degelijk op de achterhand gereden wordt men paardje loopt mooi naar beneden maar vraag me af of hij wel degelijk op zen achterhand loopt
Starbreeze schreef:Jawel, dat kan ookstangteugel gewoon onder de pink door.
[ [url=m/WgNNTn.jpg]Afbeelding[/url] ]
haike schreef:Starbreeze schreef:Jawel, dat kan ookstangteugel gewoon onder de pink door.
[ [url=m/WgNNTn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat ziet er ingewikkeld uit om vast te houden! Lijkt me ook erg lastig om dan beide tegelijk te laten verlengen.
Hoe doen je met enkele teugel, hoe verpak je dan want wat je zegt lijkt het mij ook dan je dan meer met de pols en arm gaat rijden. Zelf geen ervaring mee dus benieuwd naar de motivatie om zo te rijden.
Leuk zoveel meelezers die zich nu allemaal melden, kunnen vast hoop van elkaar leren!
Vandaag 2de dag echt bewuster gereden heb richting de stretch, merk dan wel echt zelf meer de neiging heb vooraf te gaan zitten en naar beneden te gaan kijken, en teugels steeds langer te laten worden. Ook merkte ik dat ze hierdoor weer wat meer tegen de buitenteugel ging lopen, wat wel minder werd na wat extra toe rijden.
Wel ook klein stukje weer wat meer opgepakt zonder idee dat wil zakken weg te laten ebben en ging toen wel heel fijn draven!