Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
valk1000 schreef:@yamcha, wat verwacht je dan? grensrechters aan de zijlijn van iedere bak? jij bent te dik voor je paard, u bent de zwakste schakel en kunt gaan?
Wat wil je met je mening bereiken, of beter gezegt wat denk jij te bereiken door je mening hier te uiten.
Denk je de gedachte van de nederlandse rijders kan beinvloeden waardoor ze eerst op de weegschaal gaan staan voordat ze er op klimmen? Waar wil je naar toe? dat de dierenbescherming de paarden van die mensen gaat afnemen? Of wil je van zwaarlijvige mensen horen dat ze zeggen ik stop met paardrijden?
Zolang mensen paardrijden zal dit probleem blijven bestaan.
En moet eerlijk toegeven dat ik soms wel iets heb van waar gaat t over. Oke, te dik/zwaar is zeker niet goed voor t paard. Maar als iemand 1x per week wat op zn beestje rondhobbeld tsja. Is dat aan mij om daar een stokje voor te steken als hij of zij op zijn of haar eigen pony/paard klimt.
Je moet reeel blijven

Romee_Sifra schreef:ik vind het altijd zielig! ben altijd bang dat het paard doorzakt!
Dan moet je er echt wel een extreem gewicht opzetten!

M_D_H schreef:ik b.v. ben relatief klein van stuk, ik weeg 70 kilo en bij mij lijkt het al als of ik 100 weeg ofzo
dus je kunt het niet altijd op het uiterlijk bepalen...
mgiovanna schreef:ze zegt erbij dat ze het niet bedoeld om iemand aan te vallen of te discrimineren
en naar mijn idee zegt ze het voor de gezondheid van het paard en niet eens om de persoon zelf...
maar degene die haar er nu op aan vallen zijn een beetje kort door de bocht
lees eerst ff waar het om gaat en waar het niet om gaat voordat je je beledigt voelt...

voor zij dat teveel wegen maar op mijn paarden komen ze niet meer op, moest ik nu een zwaar type paard hebben zou dat misschien wel anders zijn.
Het paard dat in toernooien werd gebruikt droeg die zware ridder ook maar korte tijd - op trektocht was de ridder minder beschermd en het paard ook niet.
christaerik schreef:Ik ben te dik en ik rijd niet. Als het kon stapte ik op mijn paard en als ik kon stopte ik met eten maar beide kan ik niet. ik heb een eetstoornis en daar hoeft mijn paard niet de dupe van te worden. Vaak sta ik naast haar met tranen in mijn ogen omdat ik zo graag wil rijden maar dat gaat niet. En mensen die zeggen stop dan met eten daar heb ik niets aan dat is hetzelfde als zeggen tegen een anorexia patient ga eens eten.
schrikdraad schreef:8 paarden getest.
Sorry maar dat is een te kleine groep om echt wat te weten.
En jonoeho
Als je me wilt aanvallen doe het dan met argumenten die ook kloppen.
Ik ben niet te zwaar voor mijn paard.
Ook niet incl. spullen volgens jullie waardevolle lijstje.
En als ik mijn foto vergelijk met die van jou snap ik je felle reacties wel net als dat je steeds zegt dat mensen dan weten dat ze te zwaar zijn.
Dat slaat precies op jou zelf.
Maar je projecteert dag op een ander.
Wat het erg onprettig maakt om te discusieren in een topic omdat dat de gewone sfeer verziekt.
Maar dat zullen de mods ook wel zien.