Gelukkig feest hij meestal wel braaf en beheerst.

Bedankt voor de filmpjes Ankem!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ankem schreef:Nu heb ik geprobeerd om ondanks dat ze knikt, wel het iets stevigere contact aan te houden. Dat het knikje maken dus niet hetgeen is wat ik vraag en dat betekent ook niet dat het dan weg is (beloning).
En nu kon ze naar het bit blijven reiken en mijn hand helemaal mee naar beneden blijven volgen. Haar rug kwam helemaal omhoog. Het was net of ik op een opgespannen boog zat en voor mijn gevoel heel rustig/bijna lui aan het lichtrijden was.
En iedere keer als ze het contact weer verbrak, dan pak ik nu de teugels weer een flink stuk korter en begin ik weer overnieuw. Werkte super en in stap en draf ging het nu supergoed en lijkt het in 1x alsof we in een dag een heel stuk verder zijn.
Simpelman schreef:Het kan je helpen in stap heel kleine voltes te maken waarbij je de hals met je binnenteugel duidelijk mee naar binnen buigt.
Om en om, links en rechts.
Verder wijken voor het been.
Murosch schreef:Wat leuk dat er opeens zoveel nieuwe mensen zich aanmelden hier! Ik denk ook dat hier heel veel geleerd kan worden en voor mij nu al van grote waarde. Ik heb een deur gesloten en nu is er een nieuwe deur geopend en ik ben zo benieuwd wat daar achter zit! Kan alleen maar goed zijn als het goed is voor mijn paard en ik ben ervan overtuigd dat het dat is.