Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
schrikdraad schreef:Waar staat dan het uitgebreid verslag van dat lijstje?
Met de wetenschappelijke manier en uitslagen?
Rontgen fotos en alles die dat wetenschappelijke onderzoek onderbouwen?
mirgino schreef:Zo flauw om dan met contra's te gaan smijten
Te zwaar is te zwaar, punt
Een paard is geen gebruiksvoorwerpCitaat:ik heb ook 10 kilo overgewicht maar zeg eerlijk, ik zit geen paard in de wegben klien en redelijk compact gebouwd
Ik kan dit snappen. Een paard kan ook niet kiezen wie hij op zich heeft.
Maar als je een sterke band met het paard hebt, wil je natuurlijk ook rijden!![]()
![]()
Haleluja![]()
er wordt toch ook niet gesproken over 10kg overgewicht?
ik smijt niet met contra`s maar vertaal de gedachte die ik krijg bij haar omschrijving ..........
[/quote] inesje15 schreef:Uit de link van dat onderzoek, kan een paard dus zonder problemen 20% van hun lich.gewicht dragen. Dat maakt dat een paard van 600kg 125kg kan dragen. ALS dat een correct onderzoek is, dan werd een groot deel van de dikkere bokkers te onrechte beschuldigd dat ze het paard zouden overbelasten.
Het is dus onzin om te zeggen dat een paard van 600 kg 125 kg zou kunnen dragen.
hermes schreef:inesje15 schreef:Uit de link van dat onderzoek, kan een paard dus zonder problemen 20% van hun lich.gewicht dragen. Dat maakt dat een paard van 600kg 125kg kan dragen. ALS dat een correct onderzoek is, dan werd een groot deel van de dikkere bokkers te onrechte beschuldigd dat ze het paard zouden overbelasten.
Als je goed naar het lijstje had gekeken, dan zou je hebben gezien dat naarmate het paard groter wordt, het procentuele gewicht in verhouding ook kleiner wordtHet is dus onzin om te zeggen dat een paard van 600 kg 125 kg zou kunnen dragen.
Ik ben natuurkundig totaal niet onderlegd, maar logischer wijs zou ik zeggen dat het er wel mee te maken zal hebben dat, naarmate het paard groter wordt, het paard ook langer wordt en het oppervlakte daardoor ook kwetsbaarder.
Ik neem aan dat ze bij het onderzoek zijn uitgegaan van "normale" paarden qua gewicht en niet ervan uitgaan dat een paard bijvoorbeeld een weke rug heeft (dat staat er trouwens ook onder). Hoogstwaarschijnlijk gaat men ervan uit dat de meeste mensen zelf genoeg gezond verstand hebben om na te denken dat een paard met een weke rug (om dat voorbeeld maar even aan te halen) minder kan dragen dan een gezond paard met hetzelfde gewicht. Nou ja, ze gaan er niet helemaal van uit aangezien ze nog wel de toevoeging maken dat het hier normale gezonde paarden betreft.
Kortom wederom reacties van mensen die het niet uitkomt dat dit soort onderzoeken worden gedaan en dit soort lijstjes bestaan omdat het niet in hun straatje past
schrikdraad schreef:8 paarden getest.
Sorry maar dat is een te kleine groep om echt wat te weten.
En jonoeho
Als je me wilt aanvallen doe het dan met argumenten die ook kloppen.
Ik ben niet te zwaar voor mijn paard.
Ook niet incl. spullen volgens jullie waardevolle lijstje.
En als ik mijn foto vergelijk met die van jou snap ik je felle reacties wel net als dat je steeds zegt dat mensen dan weten dat ze te zwaar zijn.
Dat slaat precies op jou zelf.
Maar je projecteert dag op een ander.
Wat het erg onprettig maakt om te discusieren in een topic omdat dat de gewone sfeer verziekt.
Maar dat zullen de mods ook wel zien.