Suelza schreef:@ professor, als de ruiter meezit in de beweging van het paard, dan hoeft hij, mijn inziens, zijn teugellengte juist niet aan te passen. Doordat de wending gereden wordt en de ruiter meezit, ontstaat er in de wending al ruimte voor het paard om lengte te maken aan de buitenzijde en te verkorten aan de binnenzijde, zonder dat de buitenteugel langer wordt of de binnenteugel korter...
@ Moll, dat is dus ook mijn beeld erbij...
Dan heeft u nog nooit Klassiek onderricht genoten.
De teugellengte word aangepast, het frame van het paard veranderd het langste in stap, in galop het kortste.
Een verandering van de teugellengte is sneller en effectiever dan het draaien met de schouders.
Het is voor mij echt een raadsel waar deze onzin vandaan komt, kan het u allen voordoen live en verklaaren waarom het onzin is.
Nu word het een ja en nee spelletje dat is jammer, maar wanneer men met evenwicht/zwaartekracht speelt zoals bij het rijden dan kan men geen contragewichten gebruiken.
U vergeet allen de gewichtverlagerung. Die mag ook niet door een knik in de heup, u rijdt allen uw rug kapot juist dat wat men niet zou doen.