wanneer rijden jullie écht niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:55

als ik iets gebroken heb.
of als de bodem kei hard is.

Voor de rest altijd

roosboom

Re: wanneer rijden jullie écht niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:25

als de bak te hard is, en als ik zelf totaal geen zin heb of me niet lekker voel.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:29

Als ik echt ziek ben. En als de bak niet goed is, bijv. bevroren. Als het stortregent rijd ik ook niet, doe ik mijn paard en mezelf geen plezier mee. Tenzij ik er al op zit en het begint dan, dan blijf ik wel rijden. En heb ook weleens een dagje geen zin, dat is eens per week ofzo.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:31

Als ik mij niet lekker voel of mijn paard niet.
Als het keihard stormt, we hebben wel een grote binnenbak maar dat maakt dan zo veel herrie dat ik gestresst wordt en dat mijn paard er ook helemaal hyper van wordt.
Als er een of meerdere super drukke paarden in de bak rijden die alleen maar willen rennen/bokken. Dan wacht ik nog even tot dat die klaar zijn voordat ik met mijn paard naar binnen stap.

Meestal probeer ik wel gewoon te rijden maar het moet voor ons natuurlijk wel leuk blijven. ;)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:32

Als t bijna 30graden is ('s avonds rijd ik dan na 20.00u),Als ik hard glanceerd ben zoals gister en ik niet eens zonder pijn op een stoel kan zitten.(als ik half kan probeer ik t weer hoor).Als t onweert (wij hebben een buitenbak)

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:04

Als ik me niet goed voel/ iets geblesseerd heb
Als de bak niet begaanbaar is/bevroren is
Als mijn paardje ergens last van heeft (kreupel enzo)

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:55

Onweer, hele slechte bak door het weer, echte stortregen of echt ziek.

als je niet helemaal fit bent zou ik eerder even longeren of grondwerk doen.

Eva_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:54

als de grond te hard of te zacht is en als ik echt ziek ben rij ik niet anders bijna altijd wel

Natjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:26

Als ik geen zin heb:P
Als het veel graden onder nul is (rij meestal buiten dus is nogal koud)
En natuurlijk als het heel hard regent:P

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:59

Als de bak bevroren is, of dat de bak zo is dat ik niet kan rijden...
En als ik buiten moet rijden dan ook niet als het heel hard regent of onweert ofzo (bij miezer wel)

Alleen als ik echt koorts heb niet maar soms verplaats ik de rustdag wel dat ik dan op een andere dag rijd..

MeAndRein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:50

Ik sta op een manege en soms zit ik met 11 beginners in 1 bak..
Nou dan word ik helemaal gestoord maar om mijn pony dan maar opstal te laten staan..
En verder heb ik niet echt meer weeromstandigsheden te maken..
Wij hebben altijd 2 binnenbakken waar we inkunnen..
En verder rijd ik niet als iets is met mijn tuig of als er een slechte bodem is o.i.d.

Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:37

Ik ga echt niet rijden als de regen met bakken naar beneden valt, ik heb namelijk een buitenbak. Met miezerige regen kan ik nog wel rijden. Ook als ik ziek ben wil ik gewoon uitzieken, als ik dan ga rijden kan ik nog 3 dagen bij mijn zieke periode optellen

colin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:16

Met keiharde regen

ToosJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:39

Ik rij niet als het té warm is of als de bak hard is. Als het regent ga ik meestal nog wel gewoon rijden tenzij de bak een zwembad is geworden. Dan ga meestal een buitenrit maken. ;)

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:26

Ik rijd niet als de bak te hard is, het heel hard regent of omdat ik geen tijd heb vanwege mijn werk. Helaas komt dat laatste nogal eens voor.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:28

Als ik geen zin heb ;)

Door weer laat ik me niet tegen houden; Binnenbak, buitenbak en Bos aanwezig... Dus als ik wil dan kan ik, en dan zal ik ook gaan!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:56

Als t slecht weer is en als ik een hele slechte bui heb. want met dat laatste krijg ik geheid ruzie met mn merrie als ik dan ga rijden.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:58

Ik rijd eigenlijk altijd! Behalve als de bak niet meer te rijden is.. Ik heb zelfs tijden met een gekneuste rug gereden(heb ik 3x gehad, telkens gewoon doorgereden). Maar als de bak niet te rijden is, en ik heb een pony waar op het kan en er iemand is waarmee het kan, ga ik wel naar buiten..

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:15

Bij onweer
Of als de bak natuurlijk supernat is of bevroren (hebben alleen buitenbak)

Ik heb haat aan een nat paard en een natte ik dus bij regen schuil ik toch liever in een stalletje dan dat ik ga rijden.
Klein beetje regen kan ik dan nog wel hebben maar niet al te veel

En als ik gewoon een buikpijntje heb o.d. ga ik gewoon rijden
vorige week had ik ook vreselijke buikpijn ging ik paard halen en stond ik daar half te kramperen in de wei ging toch rijden :o

Owja en als ik een een pesthumeur ben en mezelf niet meer vrolijk kan krijgen ga ik ook niet rijden
aangezien ik dan alleen maar mijn agresie op paard af ga reageren en dat niet de bedoeling is :+

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:18

Met hele slechte weersomstandigheden rijd ik echt niet, maar van een beetje regen ofzo gaan we niet dood..
Hitte kunnen we ook best tegen.. Na het rijden een douche voor het paard en we kunnen er gewoon weer tegenaan!

Als ik echt een keer geen zin heb of geen tijd, dan ga ik alleen even longeren of los gooien, maar vaak kruip ik daarna toch nog even zonder zadel erop! :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:20

Ik rij alleen niet als ik me echt niet lekker voel.. Of als hij duidelijk laat merken betreffende dag een vrije dag nodig heeft...

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:23

Ik kan wel rijden maar rijd liever met mijn leren rijlaarzen en die kan ik op dit moment niet aan, me scheenbeen heb ik vandaag opengehaald :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:40

Toen het laatst zo gevroren had en de bak stijfbevroren was.. En ik op dat moment met een losse enkel zat en ik niet in m'n rijlaarzen kwam, en dus ook niet buiten kon rijden..
Samenloopje van omstandigheden dus :P

Ik heb gewoon wel eens geen zín om te gaan rijden. Dan wordt het longeren, wandelen, grondwerken of een combinatie daarvan :)

mkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:36

ik rijd niet als de weersomstandig heden mega slecht zijn en als er meer dan vijf priet ruiters in de bak zitten.. en als ik binnen moet wacht ik tot de gene met longeren klaar is voor dat ik ga rijde...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:58

Bij onweer, harde regen, ijzel en tropische temperaturen rijd ik niet (heb alleen een buitenbak). Verder heb ik vaak last van (flinke) hoofdpijn, dan is alleen stappen nog te doen. Als ik geen zin heb en als mijn paard niet lekker in d'r vel zit.

Verder helpt het bij mij juist om te gaan rijden als ik chagrijning ben, dan gaat het juist over. Of het moet zo zijn dat ik tijdens het rijden chagrijnig wordt, dat werkt dan weer niet.