Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BCS schreef:Had hij maar geen paard moeten worden.
Simpel he?
Ps. hieruit mag je duidelijk op maken dat er in mijn ervaring nog nooit paarden geweest zijn die maar door 1 eigenaar gereden konden worden. In mijn opzicht is dat een tekortkoming aan het paard geweest door de eigenaar.
russel schreef:HC ik dacht dat je niet meer op bokt wilde posten??
BCS schreef:Waratje, wat voor ruiter ben ik?
Waratje schreef:BCS schreef:Waratje, wat voor ruiter ben ik?
Om het netjes uit te drukken "met wat weinig inlevingsgevoel"
Huertecilla schreef:[Laten we wel zijn, wat is er mis mee dat ik die maatlat zo hoog leg? Ben ík daardoor een paardenbeul?
Kijk in de spiegel en beoordeel zelf of jíj paardgericht of ruitergericht bezig bent.hc
Huertecilla schreef:Heb je een onderliggende trend hier op Bokt echter gemist?
Bandida schreef:Huertecilla schreef:Heb je een onderliggende trend hier op Bokt echter gemist?
Dat er in steeds meer topics op een gegeven punt een ethische discussie over paardenwelzijn gevoerd wordt, dikwijls in heel verstaanbare directe taal, is alleen maar toe te juichen!
Huertecilla schreef:Musjes schreef:Helaas heeft de meerderheid van de paardenbezitters de meest ideale situatie niet.
Ja, en wat wil je daar mee zeggen?
Dat die suboptimale omstandigheden dan goed zijn? of dat het juist heel erg is dat de meerderheid van de paardenbezitters een paard bezitten in een suboptimale situatie?
Dat de paarden er blijkbaar maar genoegen mee moeten nemen is bezíttergericht, niet páárdgericht.
hc
BCS schreef:Kind, schei toch uit. Je kent mij niet, mijn paarden niet, en al helemaal mijn inlevings gevoel niet.