Udo2001 schreef:Is het uberhaupt "natuurlijk" om op een paard te rijden?? nogmaals prima als mensen op deze manier willen rijden, maar het moet allemaal zo natuurlijk mogelijk dan zeg ik op mijn beurt wat doe je dan op het paard met een bit en zadel??? Rijden doe je voor jezelf en niet voor het paard, hij kiest daar niet voor.
Waar komt het natuurlijke gedeelte ineens vandaan?
Mijn paarden hebben gewoon een zadel, een bit, dekens, worden evt geschoren, staan op ijzers, worden bijgevoerd en gaan naar de tandarts en zonodig naar de fysio etc en moeten hard werken voor hun brokjes, incl wedstrijden en alles!
Ik ben juist totaaaaaaal niet van het natuurlijke

Ook nooit wat meegekregen dat het volgens AdB allemaal natuurlijker zou moeten?
even offtopic, ik heb Zirocco vandaag nog in zn stal gezet, die was samen met zn weidemaatje een beetje bang van de tandarts die met die van mij bezig was dus heb er toen ff 1 overgepakt, die van jou bleek te zijn

Erg leuk paard trouwens!
en weer even in t algemeen voor iedereen

Zonder AdB ben ik ook in het Z beland, was al bekend met rechtrichten en overigens met het hele scala want had altijd al goed les, alleen ja als je andere paard volgens alle dierenartsen alle onderzoeken tot aan scintigrafie van t gehele lichaam etc 100% gezond blijkt te zijn, alleen niet te rijden is dan ga je toch iets anders zoeken, en zo kwam ik bij Mireille

Dat bevalt zo goed dat ons nieuwe friesje ook op die manier wordt gereden, en mn wedstrijd debuut afgelopen zondag was meteen 2x prijs en 3 winstpunten dus het zal toch wel werken.
2x een 8 voor halsstrekken, wat toch niet altijd het sterkste punt van friezen is

iets wat Hilde in t begin ook echt niet deed, die liep voor t oog leuk bovenin de houding maar ik had niets in mn hand en hand volgen deed ze ook niet, dat is in heel korte tijd heel veel verbeterd! En dat terwijl ik maar heel weinig rij ivm pfeiffer.
@ Bets, jij was in de periode dat het met Quentin niet zo goed ging juist toch héél erg voor AdB en dat dat hetgene zou zijn waardoor die van mij weer goed zou gaan lopen?
Inmiddels ben je dus minder positief begrijp ik?
Q longeer ik trouwens nu wel op zijn manier, maar rijden doet mn vriendje(beginner

) en dat is beetje hobbelen voor de fun in de bak of lekker crossen door het bos