Lielle schreef:Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.
Ik geloof dat wij het wel eens zijn Waratje.
Volgens mij zijn wij ook van dezelfde generatie
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.
Waratje schreef:Lielle schreef:Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.

kitty_gomez schreef:en de gevolgen zijn ook voor eigen rekening.
Juventus schreef:Ik heb ooit begrepen dat je voor je zorgverzekering idd een protector van level 3 moest hebben,.. maar of dat echt zo is durf ik niet te zeggen, heb het wel gehoord,.. en heb daarom ook een level 3 gekocht. Dan is het iig goed.
) Het vult zich met lucht wanneer je van je paard valt. 
ma_rie_tje schreef:Ik heb meerdere BP's gepast, maar geen een zit comfortabel (of in ieder geval niet zwaar irritant).
Wellicht kom het door mijn flinke D-cup.
Momenteel vind ik het voor mij zoiezo onzin. Als ik nog te paard stap (zoiezo pas over minimaal 1,5 a 2 maanden) doe ik het eerste jaar alleen nog maar wat stapritjes...
Maar een BP verplichten?
nee, vindi k onzin.
Cap verplichten opwedstrijden en maneges kan ik me voorstellen, maar man. Ik vind een BP verplichten getrut.
Je stapt toch ook niet met pols, knie en elleboog beschermers te paard....
Weet je hoeveel mensen hun arm/pols breken met een val? ook heel wat denk ik zo!
...Voor die 70 euro kom ik er een stukje beter vanaf dan degene die zonder op een bakrand donderd of wat dan ook
En ik heb er eentje die level 3 goedgekeurd is. Armaris schreef:Ik zou het niet willen aandoen, wel ben ik aan het kijken om eventueel zo'n horseairbag aan te schaffen(weet niet hoe het juist heet) Het vult zich met lucht wanneer je van je paard valt.

Amanda_T schreef:Armaris schreef:Ik zou het niet willen aandoen, wel ben ik aan het kijken om eventueel zo'n horseairbag aan te schaffen(weet niet hoe het juist heet) Het vult zich met lucht wanneer je van je paard valt.
Als wij beiden hetzelfde bodywarmer idee bedoelen, bereid je dan maar vast voor, voor de ene die ik ken, heb je patronen nodig,. omdat ie anders niet opblaast als je eraf valt, en die patronen zijn zo goedkoop nog niet...

Lielle schreef:nee, maar ik kan je helaas uit recente ervaring vertellen dat je arm breken een hele hoop ellende met zich mee brengt, vele malen meer dan ik ooit had gedacht.
MISTRAL94 schreef:ma_rie_tje schreef:Ik heb meerdere BP's gepast, maar geen een zit comfortabel (of in ieder geval niet zwaar irritant).
Wellicht kom het door mijn flinke D-cup.
Momenteel vind ik het voor mij zoiezo onzin. Als ik nog te paard stap (zoiezo pas over minimaal 1,5 a 2 maanden) doe ik het eerste jaar alleen nog maar wat stapritjes...
Maar een BP verplichten?
nee, vindi k onzin.
Cap verplichten opwedstrijden en maneges kan ik me voorstellen, maar man. Ik vind een BP verplichten getrut.
Je stapt toch ook niet met pols, knie en elleboog beschermers te paard....
Weet je hoeveel mensen hun arm/pols breken met een val? ook heel wat denk ik zo!
Zitten er kwetsbare organen in je arm?

Luca__ schreef:met dressuur zou ik het grote onzin vinden om met bodyprotector te moeten starten
Maar sorry dat ik het zeg, bij springen vind ik het helemaal geen gek idee hoor! Het ziet er niet uit, en je beweegt je in het begin niet zo lekker, maar dat went wel. en So what dat het niet zo mooi is? Liever een lelijke bodyprotector als een gebroken rib.

ma_rie_tje schreef:Misschien geen organen nee, maar net zo hard bloedvaten en zenuwen.
Ik vind het hele gezeur van BP verplichten errug overdreven.
Dat het met springen en cross verplicht zou worden kan ik me voorstellen.
Maar als ik een stapritje op mijn paard ga maken (veel meer zal er wel niet inzitten, als ik überhaupt ooit nog te paard kan) dan ga ik echt geen BP aantrekken.
Dat soort dingen moeten (buiten cross om) gewoon vrijwillig zijn. Eigenkeuze van de ruiter.