Bodyprotector verplichten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: Bodyprotector verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:32

Lielle schreef:
Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.

Ik geloof dat wij het wel eens zijn Waratje.

Haha! Volgens mij zijn wij ook van dezelfde generatie Duivel

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:37

Grote onzin! Rolleyes

Iedereen moet zelf kunnen bepalen wat hij wel of niet
voor zijn veiligheid wil doen. Een cap is ook zoiets.. er zijn
genoeg ruiters die zonder cap rijden, gewoon omdat ze het
niet nodig vinden of hun paard in zoverre vertrouwen.

Zo'n bodyprotector ding vind ik persoonlijk maar onhandig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:45

Waratje schreef:
Lielle schreef:
Ik heb nog gecrosst met een ouderwetse cap met tuigje, en BPs bestonden toen niet eens.

Ik geloof dat wij het wel eens zijn Waratje.

Haha! Volgens mij zijn wij ook van dezelfde generatie Duivel

dat idee had ik. Mijn 1e proeven waren van het grijze boekje *LOL*

Overigens merk ik dus echt helemaal niets van mijn BP, vergeet hem ook regelmatig uit te doen.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:49

Het irriteert alleen maar!!! Het zit voor geen meter! En ik voel me er juist onveiliger door kweenie waarom.. Maar alsjeblieft regering, ik smeek, maar het niet verplicht!

Lisaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:51

ik denk dat je het zelf moet weten of bij springen enzo

want meestal val je op je kont of op je hoofd Clown

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:19

kitty_gomez schreef:
en de gevolgen zijn ook voor eigen rekening.

Dat zou een goeie zijn! Geen BP prima ziektekosten op eigen rekening

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:24

Ik heb meerdere BP's gepast, maar geen een zit comfortabel (of in ieder geval niet zwaar irritant).
Wellicht kom het door mijn flinke D-cup.

Momenteel vind ik het voor mij zoiezo onzin. Als ik nog te paard stap (zoiezo pas over minimaal 1,5 a 2 maanden) doe ik het eerste jaar alleen nog maar wat stapritjes...
Maar een BP verplichten?
nee, vindi k onzin.

Cap verplichten opwedstrijden en maneges kan ik me voorstellen, maar man. Ik vind een BP verplichten getrut.
Je stapt toch ook niet met pols, knie en elleboog beschermers te paard....
Weet je hoeveel mensen hun arm/pols breken met een val? ook heel wat denk ik zo!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:35

Bij mij kwam de omschakeling toen ik ging crossen, het was verplicht.

Maar oke, je bent zo aan het ding gewend. Valt echt reuze mee.
Nu heb ik hem zelfs altijd met springtrainingen en springwedstrijden aan.
En ik voel me er absoluut wel wat veiliger in.

Heb teveel ongelukken gezien bij bekenden en onbekenden.
je zult maar met je rug op een balk vallen,..
Ook bekende ruiters vallen!!!!!!!
Dat is de laatste tijd wel weer duidelijk geworden,..
Het gaat gewoon om je eigen veiligheid.

Van mij hoeven ze het niet te verplichten, vind het iedereens eigen verantwoordelijkheid.

Als je zelf een keer valt kom je er misschien ook (op een vervelende manier) achter dat het niet gek is om met zo'n ding te rijden.

Je ziet er wel steeds meer mensen mee,.. zag ze afgelopen weekend zelfs al bij dressuur,..

Ik heb ooit begrepen dat je voor je zorgverzekering idd een protector van level 3 moest hebben,.. maar of dat echt zo is durf ik niet te zeggen, heb het wel gehoord,.. en heb daarom ook een level 3 gekocht. Dan is het iig goed.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:44

Juventus schreef:
Ik heb ooit begrepen dat je voor je zorgverzekering idd een protector van level 3 moest hebben,.. maar of dat echt zo is durf ik niet te zeggen, heb het wel gehoord,.. en heb daarom ook een level 3 gekocht. Dan is het iig goed.

Nee, je zorgverzekering moet gewoon uitkeren als jij zorgkosten maakt. Ook als dat door eigen stommiteit is, ook als je geen (wettelijk verplichte!!) gordel draagt in je auto, dus daarvoor hoef je geen bp te dragen. Wel kan de bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van een manege, lesgeefmens, wedstrijdorganisatie of verhuurbedrijf eisen stellen aan de kleding van de klanten, want in geval van ongelukken is de manege, het lesgeefmens, de wedstrijdorganisatie of het verhuurbedrijf (gedeeltelijk) aansprakelijk voor de kosten.
Jouw ziektekostenverzekering vergoed gewoon de zorgkosten, ook als jij zelf bijvoorbeeld met opzet met je blote kop tegen een betonnen muur beukt.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:49

Ik zou het niet willen aandoen, wel ben ik aan het kijken om eventueel zo'n horseairbag aan te schaffen(weet niet hoe het juist heet Bloos) Het vult zich met lucht wanneer je van je paard valt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:51

ma_rie_tje schreef:
Ik heb meerdere BP's gepast, maar geen een zit comfortabel (of in ieder geval niet zwaar irritant).

Momenteel vind ik het voor mij zoiezo onzin. Als ik nog te paard stap (zoiezo pas over minimaal 1,5 a 2 maanden) doe ik het eerste jaar alleen nog maar wat stapritjes...
Maar een BP verplichten?
nee, vindi k onzin.

Cap verplichten opwedstrijden en maneges kan ik me voorstellen, maar man. Ik vind een BP verplichten getrut.
Weet je hoeveel mensen hun arm/pols breken met een val? ook heel wat denk ik zo!

Zitten er kwetsbare organen in je arm?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:52

nee, maar ik kan je helaas uit recente ervaring vertellen dat je arm breken een hele hoop ellende met zich mee brengt, vele malen meer dan ik ooit had gedacht.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:57

Ik vind het geen slecht idee, zelfs de allerbeste ruiters vallen. Ik met mijn Cup E, zelfs een bodyprotector kunnen vinden die zeer comfortabel zit en die ik zo onderhand niet voel met rijden. En dat is een kwestie van gewenning en een fijne zoeken. Met rijden voel ik mijn cap ook zo goed als niet zitten en die bp en mijn cap geven mij toch het extra stukje veiligheid, wat ik erg fijn vind!

Ik heb zelf een aantal jaar geleden een smak gemaakt met mijn pony, bestonden die bp's toen maar, dan had ik er namelijk een stukje beter vanaf gekomen. Alle situaties waarin ik extra "gevaar" verwacht, doe ik dat ding aan, zoals binnenkort met de 4jarige die we dan echt gaan trainen. Dan maar liever als een michelin-mannetje te paard, dan er verkeerd afvallen, een aantal ribben kneuzen en een tijd niet kunnen rijden...

En ik hoor mensen over, die bodyprotectors zijn zo duur en dit en dat blablabla...De 70 euro die ik voor mijn bodyprotector betaald heb, dat is me een bedrag zeg pfff Slapen ...Voor die 70 euro kom ik er een stukje beter vanaf dan degene die zonder op een bakrand donderd of wat dan ook Lachen En ik heb er eentje die level 3 goedgekeurd is.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:58

Armaris schreef:
Ik zou het niet willen aandoen, wel ben ik aan het kijken om eventueel zo'n horseairbag aan te schaffen(weet niet hoe het juist heet Bloos) Het vult zich met lucht wanneer je van je paard valt.

Als wij beiden hetzelfde bodywarmer idee bedoelen, bereid je dan maar vast voor, voor de ene die ik ken, heb je patronen nodig,. omdat ie anders niet opblaast als je eraf valt, en die patronen zijn zo goedkoop nog niet...

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:02

met dressuur zou ik het grote onzin vinden om met bodyprotector te moeten starten *LOL*
Maar sorry dat ik het zeg, bij springen vind ik het helemaal geen gek idee hoor! Het ziet er niet uit, en je beweegt je in het begin niet zo lekker, maar dat went wel. en So what dat het niet zo mooi is? Liever een lelijke bodyprotector als een gebroken rib.

Luca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:02

Amanda_T schreef:
Armaris schreef:

Als wij beiden hetzelfde bodywarmer idee bedoelen, bereid je dan maar vast voor, voor de ene die ik ken, heb je patronen nodig,. omdat ie anders niet opblaast als je eraf valt, en die patronen zijn zo goedkoop nog niet...

volgensmij zo'n 15 euro per partroon, heb i kme laten vertellen! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:20

Lielle schreef:
nee, maar ik kan je helaas uit recente ervaring vertellen dat je arm breken een hele hoop ellende met zich mee brengt, vele malen meer dan ik ooit had gedacht.

Uiteraard brengt elke blessure consequenties met zich mee. Maar over het algemeen herstellen mensen daar vrij goed van in tegenstelling tot een flinke beschadiging aan de organen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:02

dat dacht ik dus ook, ben er inmiddels achter dat ook dat nog wel wil tegen vallen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:23

MISTRAL94 schreef:
ma_rie_tje schreef:

Maar een BP verplichten?
nee, vindi k onzin.

Zitten er kwetsbare organen in je arm?

Misschien geen organen nee, maar net zo hard bloedvaten en zenuwen.
Ik vind het hele gezeur van BP verplichten errug overdreven.
Dat het met springen en cross verplicht zou worden kan ik me voorstellen.
Maar als ik een stapritje op mijn paard ga maken (veel meer zal er wel niet inzitten, als ik überhaupt ooit nog te paard kan) dan ga ik echt geen BP aantrekken.

Dat soort dingen moeten (buiten cross om) gewoon vrijwillig zijn. Eigenkeuze van de ruiter.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:51

Luca__ schreef:
met dressuur zou ik het grote onzin vinden om met bodyprotector te moeten starten *LOL*
Maar sorry dat ik het zeg, bij springen vind ik het helemaal geen gek idee hoor! Het ziet er niet uit, en je beweegt je in het begin niet zo lekker, maar dat went wel. en So what dat het niet zo mooi is? Liever een lelijke bodyprotector als een gebroken rib.

Nou idd
Ik ben een ervaringsdeskundige als het gaat om gekneusde en gebroken ribben en kan het zeer zeker niet aanraden ook al zeggen ze dat je alles een keer gedaan moet hebben ROFL

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:52

ma_rie_tje schreef:
Misschien geen organen nee, maar net zo hard bloedvaten en zenuwen.
Ik vind het hele gezeur van BP verplichten errug overdreven.
Dat het met springen en cross verplicht zou worden kan ik me voorstellen.
Maar als ik een stapritje op mijn paard ga maken (veel meer zal er wel niet inzitten, als ik überhaupt ooit nog te paard kan) dan ga ik echt geen BP aantrekken.

Dat soort dingen moeten (buiten cross om) gewoon vrijwillig zijn. Eigenkeuze van de ruiter.

Goed idee om ieder zijn eigen keus te laten, mits ze zelf de kosten betalen die erbij komen kijken wanneer je wel in het ziekenhuis terecht komt met letsel wat met een klein beetje extra bescherming voorkomen had kunnen worden Vork

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:54

dat houdt geen stand. Waar trek je dan de grens? Ik viel met een jong paard, en brak mijn bovenarm. Dat had ik ook kunnen voorkomen door niet te springen.

Marietje, waarom dan wel verplichten in de cross?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:56

Je kunt niet alles voorkomen, maar kleine dingen als extra bescherming dus een cap een bodyprotector, goed passend schoeisel, kleding ed. Wanneer je dit niet in acht neemt dan op laten draaien voor die kosten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:59

Toch ben ik het daarmee principieel oneens. Zodra je over grove nalatigheid gaat praten zou het nog een ander verhaal kunnen zijn, maar opnieuw vraag ik me dan af waar je de grens trekt.
De weg oversteken zonder te kijken = geen vergoeding van ziektekosten?