Miss_Malfoy schreef:z'n paard een ouderwets pak rammel te geven?
Dus, als het paard zich duidelijk en expres misdraagt, geef je dan nog een tik?
Of ben je bang dat je dan een hele horde penny's en naturals op je dak krijgt omdat die zoiets niet kunnen vinden? Of dat je van stal gestuurd word omdat je een dierenbeul bent? En dat als je het op bokt zet, je meteen commentaar krijgt dat je paard een dominantie probleem heeft, dat je het helemaal verkeerd doet en je direct aan vrijheidsdressuur moet gaan doen om jou positie als leider te bevestigen? Ik kan soms zo moe worden van al dat gedoe. Een paard in de kudde krijgt ook regelmatig klappen, dus van 1 corrigerende tik (uiteraard NOOIT op het hoofd) van ons zullen ze heus niet dood gaan.
Dus... Wie durft?
P.s. Ik ben absoluut niet tegen vd of naturals, en penny's mogen er ook wezen. Maar mensen slaan soms een beetje door in iets.
Nou wanneer die merrie van mij weer even last heeft van aanstellerietus zoals ergens niet langs "durven"waar ze al 100x langs geweest is dan krijg ze toch ook even een rammeltje met de zweep en been erin,of wanneer mevrouw ongedurig is en niet stil wil staan een schop onder dr kont dat help echt wel,daarintegen beloon ik haar met stem of halsklop en wat lekkers na het rijden wanneer ze braaf is geweest zodat ze goed gaat leren wat wel en niet kan en respect blijft houden voor het vrouwtje.
Zo mag ze me absoluut niet omver lopen,niet bijten met aansingelen en niet drammen om dr zin te krijgen!