wat vinden jullie van fjordenin de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

langemans

Re: wat vinden jullie van fjordenin de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:01

Nadya schreef:
Langemans lijkt mij inderdaad niet iemand met veel ervaring met bv. Fjorden als hij/zij stelt dat het kinder(boerderij)paardjes zijn. Knipoog

Langemans wordt op andere topics ook al bekritiseerd om zijn botte uitspraken op koudbloeden.

Ik mis hier ieder vorm van logica. "Nadya lijkt mij inderdaad niet iemand met veel ervaring met groenten, als ze niet van spruitjes houdt" is net zo een logische uitspraak als deze. Wel bespeur ik frustratie, die ik begrijp. Als ik alleen een fjord kon rijden en hebben, zou ik me ook door mijn uitspraken aangesproken voelen: 'je wilt wel beter, maar je kan niet beter'. Maar dat is ook OK.

Vwb die botte uitspraken, waar je na refereert, merk ik op dat deze site wordt overheerst door met-elkaar-eens-zijnde theekransjes van sociaal wenselijke complimentjes naar elkaar. Ook dit topic weer. 2 pagina's lang roepen jullie naar elkaar dat jullie het met elkaar eens zijn!!!!!! ik wordt hier persoonlijk wel wat onpasselijk van.
Ik geef harde, doch rechtvaardige kritiek. En als je even over je eigen ego heen kijkt, kan je de waarde van mijn feedback inzien.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:06

'Rechtvaardige kritiek'??? Proest...... ROFL

Overigens heb ik je botte uitspraken in het andere topic zelf helemaal niet gelezen of gezien, daar had iemand anders het over. Misschien eens goed lezen wie wat zegt, voordat je iets roept (en beter quoten, want ik zie een zin die niet van mij is Knipoog ).
Verder zit je zelf duidelijk vol vooroordelen, gezien je posts. Rolleyes
Jammer, maar ach, niet mijn probleem verder.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 14-02-08 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:19

langemans schreef:
Ik geef harde, doch rechtvaardige kritiek. En als je even over je eigen ego heen kijkt, kan je de waarde van mijn feedback inzien.

ik nodig je uit om eens op mijn ido te komen rijden, zodat je daarna GEFUNDEERDE kritiek kan leveren

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:22

Nee dank je. Dagelijks rij ik een stuk of 6 paarden. Ik heb wel wat beters te doen dan op jouw Ido te rijden. Ik geloof je op je woord Knipoog

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:29

langemans schreef:
Nee dank je. Dagelijks rij ik een stuk of 6 paarden. Ik heb wel wat beters te doen dan op jouw Ido te rijden. Ik geloof je op je woord Knipoog

Gadverdamme, want ben jij verwaand zeg.. als je dat zo zegt

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:36

Hoezo verwaand? Don't blame me omdat ik gewoon een druk bezet leven heb. Ik kan niet de hele dag doelloos rondjes op andermans pony's hobbelen. Ik heb nog werk te doen. Niks persoonlijks overigens.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:36

Hihi, even ontopic Haha!

Ik vind fjorden best leuk in de sport, maar ze kunnen echt niet op tegen de warmbloeds hoor Die zijn er op gebouwd om de zwaardere oefeningen aan te kunnen. Ga mij niet wijsmaken dat een fjord lichtvoetig door de baan kan treden. Dan kan de uitgestrekte draf nóg zo goed zijn. Er wordt hier maar net gedaan alsof fjorden gelijk zijn aan warmbloed paarden. Dat is absoluut niet zo. En áls jullie dan toch beweren dat fjorden net zo goed zijn als andere sportpaarden, waarom zien we dan nooit een fjord op het NK ?

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:38

Achja, ik vind jullie nogal raar. Verschrikkelijk zeuren dat jullie gediscrimineerd worden blabla, vind er iedere dag wel een topic over, maar wat doen jullie nu? ALle kwpn op een hoop gooien, hupsakee Jazzen erbij. En dan maar vertellen dat die mensen er niet hard voor moeten werken, beetje kinderachtig. Voor alle paarden en elke sport is hard werken nodig, en een 'Jazz' krijgt het heus niet cadeau en de ruiter of amazone ook niet. Beetje laag..

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:41

Helemaal mee eens Matsjo!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:42

Ik vind het zowiezo zielig als je iemand anders afzeikt met 'Jij hoeft er niets voor te doen'. Waarom maken jullie het jezelf dan moeilijk door wedstrijden te gaan rijden met een fjord? Koop dan ook gewoon een Jazz of een Gribaldi! Ik wordt zo moe van al dat gemopper over ondergewaardeerd worden met een fjord (of fries/ haflinger/ tinker). Jullie hebben daar zelf voor gekozen hoor Knipoog

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:43

Idd, en als je heel eerlijk bent weetje dat je met je fjordje gewoon niet kan typen aan een mooie 'Jazz' (verder lijken we niet te komen Cool )

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:44

Gribaldi *LOL*

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:45

langemans schreef:
Hoezo verwaand? Don't blame me omdat ik gewoon een druk bezet leven heb. Ik kan niet de hele dag doelloos rondjes op andermans pony's hobbelen. Ik heb nog werk te doen. Niks persoonlijks overigens.

Ja maar de manier waarop je het zegt, had niet zo gehoeven he.
"heb wel wat beters te doen dan JOU FJORDJE"

Nou Sorry, zeg dan gewoon dat het geen zin heeft, omdat je mening gewoon zo is.
Ga niet iemand naar beneden halen .

Kijk ik snap best dat je Fjorden zeg maar niet even vind staan aan sportras, Ja En dat snap ik. Maar ik vind altijd wel dat de mensen op een Fjord gewoon in hun waarde gelaten moeten worden. Niet zoals mij, als ik op een springwedstrijd kom tussen de paarden, uitgelachen wordt Terwijl ik net zo goed foutloos rond kom. Want ik ben daar ook gewoon voor mijn plezier Ja.

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:46

Mosh schreef:
Gribaldi *LOL*

Hahahaha Vork

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:46

Amber_ schreef:
langemans schreef:

Ja maar de manier waarop je het zegt, had niet zo gehoeven he.
"heb wel wat beters te doen dan JOU FJORDJE"

Nou Sorry, zeg dan gewoon dat het geen zin heeft, omdat je mening gewoon zo is.
Ga niet iemand naar beneden halen .

Kijk ik snap best dat je Fjorden zeg maar niet even vind staan aan sportras, Ja En dat snap ik. Maar ik vind altijd wel dat de mensen op een Fjord gewoon in hun waarde gelaten moeten worden. Niet zoals mij, als ik op een springwedstrijd kom tussen de paarden, uitgelachen wordt Terwijl ik net zo goed foutloos rond kom. Want ik ben daar ook gewoon voor mijn plezier Ja.

als dat zo is waarom laat je je plezier dan zo verpesten Slapen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:47

Nou meid, daar gaat het toch om. Wat kan jou het schelen dat je uitgelachen wordt. Ik zou me daar niets van aantrekken. Je staat toch voor 100% achter wat je doet!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:47

@Matsjo: Hoe zou jij je voelen als je binnen komt, in een in rij bak en mensen staan naar je te kijken, en serieus je uit te lachen Ja. Niet echt sociaal vind je wel?

En nu hoef je niet zo sarcastisch naar mij te doen, want ik ben hier niet kinderachtig bezig en probeer wel gewoon normale discussie aan te gaan Ja.

Mosh schreef:
Nou meid, daar gaat het toch om. Wat kan jou het schelen dat je uitgelachen wordt. Ik zou me daar niets van aantrekken. Je staat toch voor 100% achter wat je doet!

*LOL* Nou idd, ik ga ook gewoon door.
Maar dan zijn dingetjes die ik dan jammer vind zeg maar Ja. Ieder zijn keuze toch ? Haha!

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:49

Achja, jij ziet t als uitlachen misschien lachen ze je wel toe Lachen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:50

Als het sarcastisch overkwam, sorry, dat was niet zo bedoeld.
Maar ik bedoel, iedereen wordt wel eens uitgelachen. Mensen weten blijkbaar niet zo goed hoe ze er mee om moeten gaan. Gewoon lekker gaan rijden en niks van aantrekken. Je rijd tenslotte voor je eigen plezier Lachen

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:52

Amber_ schreef:
@Matsjo: Hoe zou jij je voelen als je binnen komt, in een in rij bak en mensen staan naar je te kijken, en serieus je uit te lachen Ja. Niet echt sociaal vind je wel?

Stiekem weet ik dat ja, want stiekem heb ik ook nog haflinger waarmee ik een proefje mee wou rijden maar die iedere x weer over de witte hekjes sprong Bloos Errrug leuk, als ik t gezien had zou ik t ook in me broek hebben gedaan (alsnog wel hoor)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:53

Matsjo schreef:
Achja, jij ziet t als uitlachen misschien lachen ze je wel toe Lachen

Ik weet heus wel het verschil tussen Toelachen en Uitlachen Knipoog

Tuurlijk, ik zou het ook in mijn broek doen als het fout ging. Maar waarom vooraf uit lachen ? Hee en ik rijd daarna wel een foutloos parcours. Wie het laatst lacht, lacht het best Knipoog. Als het parcours een ramp was geweest, tuurlijk.. lach ! Groot gelijk. Maar niet voordat ik heb kunnen laten zien hoe wij het doen.

Mosh schreef:
Als het sarcastisch overkwam, sorry, dat was niet zo bedoeld.
Maar ik bedoel, iedereen wordt wel eens uitgelachen. Mensen weten blijkbaar niet zo goed hoe ze er mee om moeten gaan. Gewoon lekker gaan rijden en niks van aantrekken. Je rijd tenslotte voor je eigen plezier Lachen

Nee was niet naar jou Haha! Maar naar Matsjo
Je ziet idd dat mensen vaak niet weten hoe te reageren als er opeens zon harige weide Fjord verschijnt, maar helaas snap ik dan idd sommige reacties niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:56

Mensen die andere mensen openlijk uitlachen en belachelijk maken willen zich bewijzen. Die halen een ander naar beneden om zichzelf omhoog te werken. Maar eerlijk is eerlijk, ik gniffel ook wel als ik een tinker een proefje zie doen. Maar leven en laten leven denk ik altijd

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:57

Ja Tuurlijk, ik ook. Ga ook niet zeggen dat ik wel is niet lach.
Maar laat ze wel in hun waarde en lach niet als ze het zien én niet voordat ze de proef begonnen zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:58

Sjongejonge zeg echt waar mensen maak je niet zo druk om die uitspraken. Lachen Als je het verwaand vind discrimerend of wat reageer er dan niet op en sta er dan boven.
Kan me ergens wel in zijn posts vinden hoor Lachen
Ik vind vaak genoeg een topic 'wat vind jij ervan, een koudbloed in de ring' of 'ik ben benadeeld want ik kwam met een haflinger' áltijd zijn er wel weer topics over een koudbloed/geen-wpner die blijkbaar achtergesteld worden door een jury.
Als je het niet leuk vind, stop dan met die dressuur en ga springen Verward Ga desnoods buitenritten doen maak niet uit.
Denk je dat ik niet scheef aan ben gekeken toen ik op het terrein kwam met een fries? Denk je dat ik daarover liep te mekkeren? Dat ik topics openden 'wat vinden jullie een fries in de ring' Het is gewoon een paard Als je daar wedstrijden mee wilt rijden príma, als je dat wilt doen geweldig tuurlijk als je daar plezier mee hebt! Maar er zit gewoon ergens een nadeel aan, níet bij de jury maar wel aan de bouw of toeschouwers of weet ik het. Mensen maken zich er te snel druk over en gaan veeeeeeeeels te snel rare dingen denken.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 22:59

Waarom denk je dat ik spring Knipoog Maar daar is niet veel beter hoor haha
Jaa.. als je foutloos bent dan ben je foutloos ! Das zo Ja, maar de mensen erom heen Tong uitsteken