Romy18 schreef:xFioon:
Foto is weer niet ideaal, paard lijkt erg overbouwd, hoofdhals verbinding is niet beoordelen hals lengte lijk goed te zijn richting is ook normaal, verder een lang gelijnd paard, weke rug en zeer strakke lendenen kruis is voldoende van lengte en zeer hellend. Paard is zwaar bespierd op de achterhand maar mist bespiering van de bovenlijn. Voorbeen is voor zo ver te zien correct gebouwd, achterbeen is wat sabelbenig.
Het lijkt er erg op dat dit paard zonder rug loopt in de training omdat er daar te weinig bespiering is, het paard zou dus meer over de rug gereden moeten worden, lang en laag waarbij de achterhand actief gebruikt wordt.
Citaat:
xFioon: (zwarte pony)
langgelijnd paard, week in de rug, strak in de lendenen, erg lang hellende kruis, hals lengt is goed, richting verticaal met onderhals, hoofdhalsverbinding is zwaar, schouder is vrij steil, achterbeen iets sabelbenig, voorbeen correct iets onderstandig.
Ik denk dat deze pony moeite heeft om na te geven, de rug goed te gebruiken en de achterhand onder de masse te zetten, ook hier weer een geval van veel voorwaarts neewaarts rijden waarbij je de achterhand actief houdt. Het zelf als hierboven wilt het onder het zadel niet lukken probeer het dan eens aan de longe met een hulpteugel. (en begeleiding als je nog niet veel ervaring hebt met longeren en het gebruik van een hulptfeugel.)
Bedankt voor het beoordelen van mijn pony! je heb hem alleen wel 2x gedaan hihi 
het klopt heel goed, wat je zegt over moeilijk de achterhand eronderzetten.
even een vraagje, ik hoop dat iemand die kan beantwoorden, hierboven is gezegd dat mijn pony een zwaar bespierde achterhand heeft, maar hem niet goed meeneemt, maar als hij zwaar bespierd is, zou hij hem dan niet makkelijk wél mee kunnen nemen? 
nageven heeft hij niet heel veel moeite mee, behalve dathij snel gaat hangen als hij nageeft.
ik ga proberen je tips mee te nemen ! (we mogen sinds een tijdje weer rijden
)